Mijn plan is om weer te gaan studeren. In mijn geval zou dit om een voltijd studie gaan. Ik vind dit best een grote stap aangezien ik nu als gastouder werk en dus 24/7 bij mijn dochtertje ben. Maar ik vind het niet meer leuk en geniet niet echt meer van de dagen dat ik thuis ben bij haar. Nu komt dat in het eerste jaar neer op 4 dagen opvang. Niet hele dagen, maar toch wel veel voor wat ik gewend ben. Ik vind dat eerlijk gezegd best wel moeilijk. Mijn man werkt fulltime en kan niet minder gaan werken. Hij is 1 dag per week om 3 uur thuis. Mijn moeder wil met alle liefde 2 dagen p.w. oppassen en dat vind ik heel fijn! Daarnaast zoek ik dus eigenlijk flexibele opvang want ik heb soms school tot 5 uur maar vaak veel korter. En ik ben alle schoolvakanties vrij. Ik heb eigenlijk een paar vragen.. Denken jullie dat het teveel is voor een kind, 2 hele dagen en 2 halve dagen opvang gemiddeld? Ze is dan 2,5. Welke vorm van opvang is dan het meest geschikt? Ik wil eigenlijk geen kdv omdat ik daar gewerkt heb en niet achter sta.. maar dat gaat eigenlijk met name om de babygroepen.
Natuurlijk verschilt het per kind, maar er zijn zoveel kinderen die vier of vijf dagen naar de opvang gaan. Als je ook halve dagen opvang wil, dan zou ik voor een gastouder kiezen, bij een KDV kan dat vaak niet. En als je niet zo achter een KDV staat, dan is de keuze ook snel gemaakt, toch?
Met mijn ervaring met mijn zoontje zou ik dit niet teveel vinden. Hij gaat dan ook al vanaf dat hij 12 weken oud is 4 dagen naar de opvang. Maar het verschilt wel echt onwijs per kind. Mijn zoontje vindt het geweldig, maar dat vind niet elk kind.
zou gaan voor een flexibele gastouder soms heb ik ook wel flexibele kdv maar zou je moeten informeren