in dit geval had een paar minuten zelfs al fataal kunnen zijn. Kinderen van BSO of kdv die niet kunnen zwemmen, die neem je niet mee naar een zwembad. Veel te druk om op te kunnen letten. Onverantwoord en ik wil het bij onze kinderen ook absoluut niet, eerst a zwemdiploma halen en dan ga ik er eens over nadenken. Er zijn genoeg andere leuke verkoelende dingen te bedenken. Wat zeg ik; een emmer water, een sproeier of een waterpistool, een ballon met water. Heel simpel en uren plezier zonder gevaar voor verdrinken of vergeten.
Ik zou het uberhaupt niet willen dat de opvang/school met mijn kindjes in die leeftijd naar een zwembad gaat, maar dat terzijde...
Ik vind het 'hij had wel dood kunnen zijn' nou een beetje overdreven. Misschien interpreteer ik het verkeerd hoor, maar de opvang (die hier overduidelijk fout zit!) is dat jongetje vergeten mee te nemen. De badmeesters van het zwembad zorgen voor de veiligheid van het zwembad en waren aan het opletten. Zij hebben het jongetje wel gezien, maar als dat jongetje gewoon lief/braaf aan het spelen is in het water, dan hoeven zij toch geen actie te ondernemen? Ze zijn de opvang niet. Ze zorgen voor de veiligheid. Niet dat dit het verhaal verder goed praat ofzo, maar 'hij had wel dood kunnen zijn' vind ik overrated. Daar heb je de badmeesters voor en die hadden heus wel ingegrepen als ze een kereltje zagen drijven ofzo. Nevertheless zou ik nooit meer mijn kind naar die opvang brengen. Een kinderleven zegt hen klaarblijkelijk niet zoveel. Ik vind het onvergeeflijk en roekeloos om een kind over het hoofd te zien.
Er verdrinken al kinderen als ouders erbij zijn... Badmeesters zijn géén oppassers, wat weleens gedacht wordt! (kinderen worden gedropt op het zwembad smorgens, ouders gaan werken en de badmeesters letten wel op het kind wat om 4 uur weer opgehaald wordt ?!) Een kind schiet zo onder water en als het dan komt bovendrijven of op de bodem ligt- dan kan het al te laat zijn (overleden of onherstelbaar hersenletsel) . Onbegrijpelijk inderdaad dat ze niet geteld hebben.... juist bij zo'n uitje..
Dit heb ik nog nooit gezegd, maar hier zou mijn kind niet meer naartoe gaan. Kinderen die zich een buil vallen op de opvang of gekrabd worden door een ander kindje, daar kan ik eerlijk gezegd niet van wakker liggen, maar voor de combinatie water en kleine kinderen ben ik panisch. Onze dochter zou sowieso niet meegemogen hebben, ik wil zelf al niet in mijn eentje met onze dochter en haar vriendinnetje naar het zwembad. Ik denk er nog iets verder over na en vind het zelfs bijna onvergeeflijk. Als ze hem zijn vergeten, moeten ze hem dus al een tijdje voor het weggaan niet meer in de gaten gehouden hebben. En dan twéé uur? En voordat mensen gaan zeggen: het is mensenwerk, dat klopt, maar die leidsters zijn daar wel aan het werk. Net zoals een beroepschauffeur over het algemeen zwaarder bestraft wordt als hij iemand doodrijdt, zo vind ik een kind vergeten tijdens je werk ook veel erger en onbegrijpelijker dan een ouder die een kind vergeet. En Tupp, dat 'overdragen' doen wij ook, dat is inderdaad heel prettig. Moet zeggen dat we het nu wat minder strikt doen, onze dochter is ruim 3,5, maar nu zeggen we het vaak tegen haarzelf: blijf jij even bij... En dan wel wachten op een duidelijk antwoord
Vind met zulke jonge kinderen gaan zwemmen sowieso geen geschikt uitje voor een kdv/bso. Je let op kinderen van een ander, en in dit geval op kinderen die niet eens een a/b diploma hebben. Hoe kan je dan een kind vergeten! De badmeesters kan niets verweten worden, zijn geen oppassers. Ik durf zelf niet eens met mijn twee kindjes te gaan zwemmen. Ook altijd iemand mee, voor 1 op 1 controle. Zou in dit geval mijn kind daar ook niet meer heen brengen.....en de leidsters in kwestie niet meer kunnen vertrouwen.
Hier in het zwembad moet er zelfs 1op1 begeleiding mee als ze geen diploma hebben. Ik zou mijn kind ook echt niet mee laten gaan met zoiets.
Inderdaad! Badmeesters kunnen echt niet iedereen in het water in de gaten houden. Weet je hoe druk het in zo'n zwembad kan zijn, zeker met dit weer?! En natuurlijk komen ze in actie als ze een kereltje zien drijven, maar dan kan het dus al te laat zijn. Ik vind het "hij had dood kunnen zijn" dan ook absoluut niet overdreven. Ik zag op het journaal dat de leidsters waarschijnlijk worden ontslagen. Ik moet zeggen dat ik niet helemaal weet wat ik daarvan vind. Natuurlijk, dit is grove nalatigheid en het had de dood van een kind tot gevolg gehad kunnen hebben. Tegelijkertijd was er bij hen geen sprake van opzet en zijn ze zich waarschijnlijk ook rot geschrokken. Wat dat betreft vind ik ontslag voor hen toch ook wel sneu / een zware sanctie. Ik ben benieuwd naar de omstandigheden die dit tot gevolg konden hebben. Misschien dat ontslag dan toch wel rechtvaardig is.
pffff echt ik snap het niet hoor.... ik was echt woest toen onze zoon van 2 alleen op het schoolplein liep toen hij bij de peuterspeelzaal was. toen we verhaal gingen halen bij de leidster zei ze ach ja kan gebeuren.... uuuh nee dus! zoonlief is per direct naar een andere speelzaal vertrokken.
Ik vind ontslag niet onterecht eerlijk gezegd. Het was misschien geen opzet o.i.d. maar op het moment dat een kind dood had kunnen zijn door jouw schuld, zit je met dit beroep niet op de goede plek. Sorry. Zeker zijn ze zich rot geschrokken, maar dit is gewoon een te grove fout, dat mag gewoon niet gebeuren. Het gaat wel om een kinderleventje he! Als het kind verdronken was, vond iedereen het opeens wel terecht dat ze ontslagen zouden worden. Maar ik vind het erg genoeg dat die kans er in heeft gezeten. Arm kind, arme moeder. Vreselijk zoiets en dat kan gewoon niet.
Ik vind ontslag voor de leidsters ook op z'n plaats - kom op hee, je mist een kind pas na f*ing 2 uur??? Dat overdragen vind ik inderdaad heel belangrijk. We waren drie weken op reis geweest en hadden als haviken onze dreumes in de gaten gehouden. Bij terugkomst gingen we naar oma, die zou met wat vriendinnen en kleinkinderen naar het park gaan en dochter meenemen. Ik moest nog een adres opzoeken terwijl oma zich klaarmaakte, en dacht dat dochterlief in de keuken of berging bij papa was. Komt manlief terug de kamer binnen, vraagt waar is R? Iemand had de voordeur opengezet (!) vanwege de dikke stinkbom die dochterlief even tevoren had gelegd, en zij was dus aan de wandel gegaan! We zijn met z'n allen de buurt in gesneld, en vonden haar drie huizen verder lekker spelend in de voortuin (ze wonen gelukkig in een voetgangersgebied). Maar zo zie je maar wat de gevolgen kunnen zijn van aannemen dat de ander aan het opletten is!
.. Binnen 10 tellen kan het al gebeurd zijn. Ik vind het onverantwoord en ja ik vind het ontslag terecht! Ook zou ik mijn kind daar per direct weghalen!