Moeite met spullen weg gooien

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik een probleem, ik heb namelijk best veel moeite met
    dingen weg gooien / opruimen, vooral met eigen kleding en nu ook de kleding van de kinderen, bruikbare spullen, boeken etc. Kapotte, gedragen dingen gooi ik makkelijk weg , het gaat vooral om kleding die te weinig gedragen zijn en nog goed uit zien, miskopen, etc. Ik denk steeds misschien ga ik ze nog dragen/ gebruiken, misschien ga ik toch dat jurkje die ik al jaren niet heb gedragen dit jaar aantrekken, of misschien kan ik iemand blij mee maken...of op marktplaats verkopen, etc om ze vervolgens toch in een doos op zolder te bewaren totdat ik ze bij de volgende opruimbui tegenkom. De meeste dingen ben ik al vergeten dat ik ze had, maar toch kan ik ze niet weg doen. Ik ben pas begonnen met het boek van Marie Kondo ( de beroemde konmari methode) , het helpt een beetje, stap per stap, maar ik ben al lang nog niet zo ver. Ik heb mijzelf een jaar de tijd gegeven om alle overbodige spullen weg te doen.
    Herkent zich iemand een beetje in wat ik beschrijf? Kunnen we misschien elkaar helpen met tips...ik wil in ieder geval ervan af!

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Er zij heel veel facebook verkoop groepen waar je de kleding aanbiedt. Maak per stuk kleding een duidelijke foto en laat ze bieden of een redelijk prijs(je). Ik denk dat je het leuk gaat vinden dat je zo van je spullen afraakt en nog wat geld er aan over houdt.
    Wij hebben in onze woonplaats een paar facebook groepen voor spullen en kleding en dat gaat echt super.

3. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tip! Ik zal het zeker proberen. Ik heb nog nooit kleding verkocht op marktplaats of facebook, maar ik denk idd dat het op fb in ieder geval makkelijker te vinden is, plus je kunt het ophalen, op mp is gewoon te veel aanbod. Ik zal kijken of in mijn woonplaats dit soort groepjes zijn, ben benieuwd...

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jaa idd via facebook, doe ik ook veel, doordat alles in je woonplaats is kunnen mensen het vaak (snel) ophalen en zit je nooit met verzenden.
    je krijgt er misschien niet de hoofdprijs voor maar als het op de zolder blijft liggen krijg ik er niks voor, behalve een overvolle zolder...

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja hoor, ik herken het. Wij zijn net verhuisd, maar wat een troep. Ook lastig om nog goede dingen weg te gooien. Je kunt het ook naar de kringloop brengen. Met marktplaats moet je vrij actief zijn. Vaak je advertenties er opnieuw opzetten e.d. Anders staat ie weer op pagina 385 ofzo.

6. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @nicole18 je hebt gelijk! Van een volle zolder word ik niet erg blij en wat extra centjes zijn van harte welkom.
    @Missappletree, erg he, dat overvolle gevoel, ik vind het vreeslijk! Ik denk dat je er tegenop zit om alles op zijn plaats te zetten, of in ieder geval een plaats te vinden voor alle spullen in jouw nieuwe huis, hopelijk lukt het zo om een of andere kwijt te rakken... succes!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben zelf ook wel zo. En mijn ouders nog meer, maar die hebben er ook ruimte zat voor.
    Al bij al heeft het bijhoudgedrag van mijn moeder mij al honderden euro's uitgespaard. Dus bij deze, dank je wel mama :)

8. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @elisje Mijn ouders zijn nog veel erger, ze bewaren echt alles, maar daar kan ik makkelijk opruimen hoor, met mijn eigen spullen heb ik veel meer moeite.
    Ik heb mij aangemeld bij twee groepen in mijn eigen woonplaats, ik heb een heleboel dingen die weg kunnen, ik ga het gewoon proberen. Morgen bij daglicht foto's maken en een of andere erop zetten. En hebben jullie een speciale pagina hiervoor of zetten jullie onder jullie eigen naam?

9. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik zet altijd alles onder mijn eigen naam in zulke fb groepen. Zeker als het in je omgeving is staat het best raar als je het niet onder je eigen naam zet :)
    En als je een eigen fb pagina voor de verkoop maakt moet je er ook rekening mee houden dat je die telkens bij moet houden.. dubbel zoveel werk ;)

10. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @dducky jij hebt gelijk! ik heb al moeite om een FB account bij te houden, laat staan twee...
    Ik ben van plan om heel veel op te ruimen dit weekend, het feit dat het slecht weer is helpt ook mee, hopelijk kom ik een eind. Ga zo koffie drinken, daarna begin ik met de boeken, lijkt mij makkelijker dan kleding

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb een speciale fb account ervoor aangemaakt. Ml werd nl gek van al van mijn posten. Bovendien komt er ook wat aardig binnen op je eigen account (ook als je het hebt ingesteld)

Maar ik heb ook teveel spullen en en een te klein huis.
    Mijn moeder zei: als je iets koopt moet er wat anders weg.. (Kleding dus) Dat lukt nog niet..

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh ik ben er juist heel erg gemakkelijk in :D

Nu de kleding van de kleine waar hij uitgegroeid is zit in een doos, zijn namelijk winterkleding en in September ga ik die op FB te koop aanbieden.
    Ook als hij dadelijk speelgoed ontgroeid is dan verkoop ik dat en van dat geld kan ik dan weer iets nieuws (tweedehands) kopen voor hem.
    Aangezien wij geen 2de kindje willen en er in de familie geen sprake is van nog ergens een kindje ga ik het echt niet bewaren maar verkoop ik alles zo snel mogelijk.

Kleding van ons wat we niet meer dragen doe ik in een BEST-tas en wordt elke 2 maanden hier opgehaald door RD4 zo wordt er nog iets goeds mee gedaan. (kringloopwinkel)

Dingen die stuk zijn gooi ik natuurlijk gewoon weg.

Daarnaast loop ik altijd in de zomer de zolder na want daar leg je toch vaak spullen neer, wat weg kan brengen we dan in de zomer altijd naar de stort, zo hou ik het netjes.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    haha herkenbaar. Ben je toevallig een Kreeft van sterrebeeld?

14. p1982

p1982 Niet meer actief

had ook moeite met weggooien maar nu ga ik 1 x per jaar minimaal op de rommelmarkt staan en als je ziet wat je ophaalt is nog best wat

verder veel verkopen via facebook en inderdaad andere account aangemaakt

15. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Booey nee, ik ben een tweeling, maar mijn moeder is kreeft en zij net zo erg als ik, of andersom dan :)
    @p1982 op een rommelmarkt heb ik wel eens gestaan, het was helaas maar een kleintje, en er kwamen voornamelijk bejaarden, ik heb toen niet veel verkocht. Ik denk idd dat ik maar een aparte fb pagina zal maken, ik zit sinds gisteren avond op twee pagina's en ik word nu al gek van die meldingen.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

weet niet waar je woont maar zelf nu paar x op de twentse vlooienmarkt gestaan en dat loopt echt heel erg goed

ja daarom heb ik een aparte account aangemaakt en dan ook diverse mapjes.
    bijvoorbeeld euro mapje en dat dan op verschillende paginas vermelden

en doe het geld wat ik er mee verdien in een spaarpot die je alleen kunt openen met blikopener (thuis verkoop) en dan 1x per jaar open ik het of als die vol zit

17. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eenkadootje, dat wil ik ook, voor alles wat ik koop iets in de plaats weg doen, maar dat lukt helaas al lang nog niet.
    @Drieka, fijn hoor dat je zo makkelijk bent in opruimen, ik ben ook pas begonnen met stapeltjes kinderkleding maken, de dikke kleding leg ik nu opzij, hopelijk kan ik ze in de najaar verkopen.

Ik heb ook alles wat duidelijk gedragen was in zakken gedaan, ik heb 3 zakken met kinderkleding, die gaan in zo'n container van Saver. Het liefst zou ik ze aan een goede doel willen schenken, maar ik zou niet weten waar in de buurt.

Met de kleding die nog zgan zijn wat is handiger? Pakketen maken op los verkopen? Ik heb zowel merk, niet van die erg dure maar gemiddeld ( Esprit, Mexx, Noppies, Name It, Benneton, Le Chic) en ook H&M, Hema. Ik heb geen idee wat nou normale prijzen zijn. voor tweedehands.. een kwart voor non merk, 30% voor duurdere merken of niet eens?

18. p1982

p1982 Niet meer actief

reken je niet rijk met kinderkleding, veel aanbod dus je krijgt er weinig voor

misschien moet je een x op de rommelmarkt in de buurt gaan staan,

ga eind juni met oudste dochter op kinder kleedjes markt staan

19. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @p1982 Dat verwacht ik zeker niet hoor, een extra zakcentje voor nieuwe kleding voor de kinderen is goed meegenomen. Een kinderkledingmarkt is een goed idee, ik zal kijken wanneer eentje in mijn omgeving is...
    Ik heb mijn boekenkast opgeruimd en meer dan de helft weg gedaan , alles wat ik had gelezen weg gedaan behalve de boeken met een 'emotionele' waarde. Nu heerlijk overzichtelijk, dat voelt fijn. Morgen ga ik verder met overige papieren en studieboeken, ik zie er nu tegenop...

20. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb mijn babykleding gedoneerd via de dorcas site. Je kunt het gewoon brengen bij een point in de buurt, er zijn heel veel verzamelpoints, ideaal. Het gaat naar Afrika en nu geloof ik ook naar Nepal. Je kunt van alles kwijt, heerlijk idee toch dat de kleding nog goed gedragen gaat worden? Marktplaats werkte bij mij echt niet, veel afhakers en dan het opsturen voor die paar euro, zo'n gedoe....

Deel Deze Pagina