Kan 1 van haar werkgevers misschien wat betekenen? Ik weet van voormalig buitenlandse studenten dat wanneer ze werk hebben kunnen vinden een verblijfsvergunning makkelijker is. Komt ze van een land buiten de EU?
Inmiddels is moeder met dochter vertrokken naar een volgend adres, ze weet dat ze hier welkom is mocht ze weer op straat komen. Volgens de IND moet ze half juni terug naar thuisland, dit wilt ze niet. Ze wilt hier blijven voor tig redenen, heel logisch want het leven hier is in vele opzichten beter. Waar de IND en politie heel duidelijk zijn geweest dat er maar 1 optie voor haar is, geeft haar ex haar alle hoop dat hij wel iets zal regelen zodat ze kan blijven. Onterechte hoop en onverantwoordelijk van moeder om daar in mee te gaan en op degene te vertrouwen die haar op straat heeft gezet. Maar goed dat is haar keuze en ik heb haar hopelijk vaak genoeg gezegd dat ze moet waken voor valse hoop, al wens ik haar het beste...
Ik zou informeren bij vluchtelingenwerk. Die weten precies welke mogelijkheden er zijn in deze situatie. Ze hebben vaak 1 Xper week inloopspreekuur.