Opvang

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lindavlindertje, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavlindertje

15 dec 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Opvang hoe doen jullie het? Missen jullie weleens contact in de buurt zodat het makkelijker zou zijn om je kindje even weg te brengen of zoals vroeger vaker gebeurde, op elkaars kinderen passen ipv kinderopvang. Het is natuurlijk heel fijn en vertrouwd maar ook erg prijzig. Hier moet het kdv krimpen ivm bezuinigen en veel mensen die ontslagen worden.

2. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ik ben nu pas 9 weken zwanger.. Maar mijn moeder gaat oppassen. Heb ik wel geluk mee.
    Anders zou ik het ook niet weten.
    Werk zelf 3,5 dag en mijn vriend werkt met diensten, dus het is vaak maar voor 1 uurtje dat wij opvang nodig zouden hebben..

3. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
  4. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Onze zoon gaat naar het kdv, zit gelukkig tegen ons werk aan. Hij heeft het gelukkig ook erg naar zijn zin. De baby gaat daar straks ook naar toe. Werk dan 3 dagen.
    Ik zou het wel fijn vinden als mijn (schoon) ouders in de buurt zouden wonen, maar dat is helaas niet.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij maken nu nog 1 dag per week gebruik van kdv en bso. Straks gaat mijn man 1 dag minder werken, zodat we geen professionele opvang meer nodig hebben. Mijn ouders passen 1 dag per week op.
    En voor even een uurtje heb ik een goede vriendin. Als het nodig is vangen wij elkaars kinderen een paar uurtjes op. Of ik breng ze nog even extra naar mijn ouders of zo. Voor 's avonds hebben we een oppasbuurmeisje achter de hand.

En soms lukt het met al die opties nog niet om een incidentele opvang te regelen, tja, da's dan wel vervelend.

Deel Deze Pagina