Hoi Ik voel me erg vermoeid, kortademig, hou vocht vast, hoofdpijn, futloos en weer licht misselijk. Ik heb woensdag controle gehad en bloeddruk was goed. Nou voel ik me echt beroerd voelde me de eerste trimester beter. Is alleen bloeddruk controleren wel voldoende ? Ik zie dat mijn symtomen overeenkomen met zwangerxchapsvergiftiging maar urine en bloed is niet gecontroleerd , maak ik me terecht zorgen of moet ik erop vertrouwen dat ik pech heb qua beter voelen?
Gewoon ven je vk bellen als je het niet vertrouwt. Ik had enorm veel vocht en hoofdpijn en zag sterretjes....
Heb het drie keer gehad, en drie keer anders gehad... Met andere klachten e.d... Maar zwangerschapsvergiftiging kan alleen in combinatie met hoge bloeddruk.. De hoge bloeddruk veroorzaakt namelijk alle klachten, zoals sterretjes zien, hoofdpijn enz... Bloeddruk kan ineens flink gaan stijgen, waardoor je die klachten krijgt.. Maar de klachten kunnen ook gewoon bij een zwangerschap horen, zonder dat je zwangerschapsvergiftiging hebt... En zelfs zwangerschapsvergifting zonder klachten kan ook! Je hoeft namelijk niks te merken van een te hoge bloeddruk.. Hoe ver ben je in de zwangerschap? En hoeveelste kindje is dit?
Hoi Het is onze eerste kindje en ik ben bijna 26 weken. Kan het ook zo zijn dat je wel eiwit in urine hebt en dat de momentopname van je bloeddruk op dat moment goed is? Waardoor het lijkt alsof er niks is?
Gewoon even voor de zekerheid je verloskundige bellen en nogmaals je bloeddruk laten meten. Ws is er niets aan de hand en is mogelijk je hb wat te laag maar beter een x voor niets gebeld dan dat er wel wat aan de hand is en je belt niet... Succes en beterschap gewenst!
eiwit moet 2+ of meer zijn wanneer er sprake is van zwangerschapsvergiftiging. Een lagere waarde duid vaak op afscheiding in de urine. Als ik jou was zou ik de vl bellen!
Je urine controleren ze alleen als ze denken dat dit nodig is.. Met een onderdruk van minder dan 90 controleren ze t mijn ziekenhuis niet eens.. Je bloeddruk kan altijd schommelen, maar zwangerschapsvergiftiging gaat pas over met bevallen, dus je bloeddruk moet dan wel altijd verhoogd zijn.. Bij mij was de onderdruk de ene keer 95 dan weer 110 dan weer 100.. Wel schommelingen, maar altijd te hoog.. Bij mij in t ziekenhuis sprake ze trouwens van een waarde van boven de 0.30 dan was t vergiftiging.. Overal anders dus.. Wat was je bloeddruk de laatste keer?
Als ze je urine testen geven ze de hoeveelheid eiwitten aan met 1+ of 2+ enzv. Dus wat ik wou zeggen als er sprake is van zwangerschapsvergiftiging en je bloeddruk is tijdelijk laag dan zien ze dat wel aan de eiwitten. Bij zwangerschapsvergiftiging beginnen je nieren te falen en daardoor krijg je eiwitten in je urine. Vooral rustig blijven eventueel je verloskundige bellen en anders morgen even je urine inleveren bij de huisarts. Voordat je de urine verzameld je even goed wassen van onderen om zo te voorkomen dat er afscheiding bij de urine zit. Het komt vast goed. Ik had vorige week ook een te hoge bloeddruk die behoorlijk schommelde. Nu is inmiddels gebleken dat dat door stress werd veroorzaakt. Desalniettemin is het altijd verstandig zulke klachten te melden bij je verloskundige.
Ik ben vergeten wat de laatste keer mijn bloeddruk was. Stom, maar ik heb in het begin een bloedruk van 137/78 136 / 80 zoiets zeg maar. Ik zal morgen anders wat urine brengen naar mijn huisarts. Wat vinden jullie van de bloeddruk dat ik aangeef? Vk zei dat het geweldig was maar de laatste keer weet ik niet meer.
de bloeddruk is netjes, het gaat vooral om de onderdruk. ik zit momenteel al weer anderhalve maand aan de bloeddruk verlagers omdat mijn bloeddruk te hoog was (150/95, soms hoger soms iets lager) zolang je bloeddruk goed is, kijken ze idd niet verder naar urine. op t moment dat je onderdruk stijgt word je urine gecontroleerd. helaas horen vocht/sterretjes zien en dat soort dingen bij de zwangerschap.. maar houd t idd in de gaten.. als je t niet vertrouwd gewoon bellen en je bloeddruk laten meten. liever keer teveel dan te weinig.. 1 ding weet ik wel, je er teveel druk om maken is zeker niet goed voor je bloeddruk.. dus als je er echt zo mee zit laat t gewoon even checken..
Oh oke dus het gaat vooral om de onderdruk. Nou, ik maak me eigenlijk niet druk maar ik voel me zo beroerd en dan je je druk maken, ik zou me rond deze periode juist fitter en lekker moeten voelen, niet dus vandaar. Ik zal morgen toch ff door huisarts laten testen bedankt voor de tips.
Dat is nieuw voor mij.... Ik wist idd van de hoge bloeddruk af enz maar niet van de eiwitten. In het begin van me zwangerschap was mijn bloeddruk 110/67 en dat vond ze goed. Vond hem zelf erg laag maar omdat ik in het begin was vond ze het niet erg. Ik loop zowieso al bij de nefroloog voor mijn zeldzame nierziekte dus als ik eiwitten in me urine verlies mag ik aan de medicijnen. Dus handig voor mij om geen zwangerschapsvergiftiging te krijgen
Ben ik blij dat mij bloeddruk zo laag is... kom voorlopig niet in de buurt van onderdruk boven de 90. Mijn bovendruk is net aan 90. En zonder al te veel klachten; niet te snel opstaan. Vind idee van zwangerschapsverfiftiging altijd best eng.