Alleen als je geen hele dagen afneemt of wisseldiensten hebt... Wij hebben hier vorig jaar naar gekeken voor 2 hele dagen per week en wij waren voor dezelfde uren netto 50 euro duurder uit bij een GO en dan kwamen de kosten voor luiers en eten er nog bij wat bij een KDV incl is...
Ik weet ook niet hoe het komt maar we krijgen nu eenmaal veeeel minder Gastouder heb ik naar gezocht in de buurt maar die brengen mijn meisje niet naar school en halen haar ook niet dus ja heb er niks aan
Ik zou minder gaan werken hoor! die 60 euro mis je niet in het totaal plaatje denk ik. Ik had het zelfde en heb er voor gekozen bij mijn kinderen te blijven..en je hebt werk wie weet kan je in andere tijden weer meer werken. Kinderen heb je eenmaal niet om ze weg te brengen zeker niet voor 60 euro per maand. /dan hou je een klein uur loon over daar zou je nooit voor werken denk ik als je dat berekend.
Ik zou ook in je overweging meenemen of jij je functie goed kan uitoefenen met een dag minder werken en of je daar nog wilt groeien. Bij bedrijven kijken ze toch anders tegen parttime moeders aan dan film time moeders. Tenminste dat is bij ons zo...
Tja, moeilijk. Ikzelf zou wel kiezen voor 24 uur blijven werken en ko laten doorgaan, maar dat is ook omdat mij dat slimmer lijkt, carrieregewijs. Je kunt wel zeggen dat je 'alleen maar' van 24 naar 16 uur gaat, en dat lijkt misschien dan niet zo erg, maar stel dat je op straat komt te staan, dan vind je echt niet zomaar een baan voor 16 uur. Daarnaast vind ik het ook goed voor de kinderen, maar dat is mijn mening. Die 60 euro is - als je het nodig hebt - een hoop geld.
als je minder uren gaat werken bouw je ook minder pensioen op. Daar merk je nu niets van maar later wel.