ijzerpillen en magnesiumpillen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gentle, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik moet dus voor mijn ijzerpeil omhoog te houden sinds een paar weken ijzertabletten slikken. Nu ben ik deze week plotseling nog weer naar de VK geweest ivm continue pijnlijke harde buiken. Daarvoor heb ik nu magnesiumpillen gekregen (schijnt spierontspannend te werken ofzo).

Nu staat er op de ijzerpillen: diarree komt vaker voor als bijwerking, maar dat is geen probleem.

Er staat op de magnesiumpillen: stop met nemen van de pillen wanneer je diarree krijgt, want dit betekend dat je een overschot aan magnesium binnen krijgt.

Nu had ik van de ijzerpillen al regelmatig diarree, en nu dus nog steeds de ene keer wel, de andere keer niet. Moet ik nu stoppen met die magnesium???? Het wordt wel een beetje onduidelijk zo. Volgens mij kunnen ze magnesium ook niet in je bloed testen, of wel?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee, maar als ik jou was zou ik hierover morgen even je verloskundige/huisarts bellen en vragen wat die ervan zegt.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, ik moest vandaag langs en hoef die magnesium niet meer te nemen...

Nu heb ik daar net een goed artikel over gelezen over hoe belangrijk magnesium is tijdens de zwangerschap, dus ik ga in mindere mate proberen door te gaan (en hopen dat die diarree dan weg gaat).

Bedankt!

Deel Deze Pagina