Hallo, Ik ben inmiddels 38 weken zwanger. Sinds gisteravond heb ik ineens last van regelmatige harde buiken, krampen onderin mn buik en enorme opvliegers. Echt enorme opvliegers. Het zweet staat dan op mijn voorhoofd.Sinds een dag of 2 hou ik ook smorgens en savonds vocht vast. Verder heb ik een toenemende druk op mijn schaambot. Zijn dit tekenen dat de bevalling er aan komt? Of heeft dit alles er niets mee te maken. Ik vraag dit omdat ik het ook graag heb dat de bevalling er aan komt. Wahahah, ik wil nu dat kleine wondertje van een meisje graag in mijn handen houden. Ik heb nog 2 vragen. Ik heb begrepen dat als je pijnstilling zou krijgen tijdens een natuurlijke bevalling, je eventueel een ruggeprik kan krijgen, maar dat dat een andere is als 1 van de keizersnee. Klopt dit en zoja, wat is het verschil? En mn laatste vraag, nogal een beetje een genante, en ben het ook zeker niet van plan, maar ben er gewoon nieuwschierig naar. Een vriendin van mij vertelde dat geslachtsgemeenschap waarbij de man in de vrouw ejaculeert en de vrouw haar hoogtepunt bereikt vaak de bevalling opwekt. Klopt dit? Sorry voor mijn vele vragen. Mvg Lised
Hoi Lised, vocht vasthouden en meer druk op je schaambot zijn typisch kachten die hoog zwangere dames hebben. Ze niets over wanneer de bevaling komt. Ook voorwerk als voorweeën of indalingsweeën kunnen al weken van tevoren beginnen. opvliegers ijzn hormonaal bepaalt, maar ook als je lichaam een beetje voorwerk aan het doen is, is er meer activiteit in je lichaam en daar kun je het ook heel erg benauwd van krijgen. wil niet zeggen da tje vannacht niet kan bevallen, maar meestal kun je hieraan niets voorspellen. Helaas... Verder is het inderdaad zo dat gemeenschap de bevalling op gang kan brengen, maar zeker nog voor de 40 weken zul je er hooguit lekker door slapen daarna... En pijnstilling in de vorm van een ruggeprik wordt vaak in het begin van een bevalling gegeven voor langdurige pijnbestrijding en stel dat je hiervoor kiest en het wordt uiteindelijk om wat voor reden dan ook een keizersnede, dan hoef je niet opnieuw geprikt te worden voor een ander soort ruggeprik. Het is wel zo dat wanneer je eengeplande keizersnede krijgt, dat er dan soms wel op een andere manier een ruggeprik wordt gezet (spinaal ipv epiduraal). Dus maak je daar ook maa rniet druk om. Spannend allemaal, succes met de laatste loodjes. groetjes Brigitte