alcohol rondom bevruchting.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sprits, Aug 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Hoi,

Ik had vanmorgen een huilende vriendin aan de telefoon. Ze was nogal in paniek. zij en haar man proberen al geruime tijd zwanger te worden. Dit weekend had ze een bruiloft en heeft zich daar even helemaal laten gaan qua alcohol. Aardig wat gedronken dus.
    zoals zij zegt omdat ze er even helemaal doorheen zat.
    Maandag kwam ze er achter dat het precies haar vruchtbare periode was en ze dus wel die zaterdag nog gemeenschap hebben gehad.
    Nu is ze bang dat er door haar eenmalig alcoholincident er mss wel iets mis zou kunnen gaan in de celdeling en dat ze wellicht een grote kans heeft op aangeboren afwijkingen bij het kindje. ze vermoed namelijk dat het wel eens raak kon zijn. Ik kan haar echter niet gerust stellen omdat ik ook niet weet in hoeverre die kans er in zit.
    Vandaar mijn vraag, hoe groot is die kans en moet ze zich zorgen maken? Ik weet ook niet wat ik tegen haar moet zeggen. Gebeurd is gebeurd, maar zijn haar (en mijn) zorgen terecht?
    Alvast bedankt!

Liefs.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sprits,

bel haar maar gauw op om haar gersut te stellen hoor. Een bevrucht eitje heeft geen contact met het bloed van de moeder. De alcohol komt dus niet bij het vruchtje. Ze heeft dus gewoon een fijne avond gehad!

Groeten Brigitte

Share This Page