Wond keizersnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rono, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

3 weken geleden ben ik bevallen middels keizersnede ( 2e keizersnee )

Maar ik heb er best last van, sommige stukjes zijn vuurrood, komt wondvocht uit. En als ik zit lijkt het af en toe net alsof mijn baarmoeder aan het samentrekken is.

Is dit normaal?

En mbt het tillen, ik heb een dochter van 22 maanden die nog wel eens getilt moet worden.

Mijn man is nu natuurlijk weer werken en sta ik er alleen voor. Ik moet haar dan in de eetstoel tillen en af en toe zelfs de trap op.

Is dit heel erg? En wat kunnen de gevaren er van zijn? want ik ontkom er toch niet aan...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rono,

een 2e keizersnede is vaak vervelender herstellen omdat je inderdaad drukker bent door je oudste kindje. Feit blijft dat je 3 maanden herstel periode moet nemen en zeker de eerste 6 weken moet oppassen met tillen en onverwachte bewegingen maken. Dit omdat de binnenkant minder snel geneest dan de buitenkant. Dat de wond nog geirriteerd is, komt waarschijniljk omdat de wond over het oude litteken heel is gemaakt en littekenweefsel herstelt minder goed. Het is inderdaad zo dat je aan tillen niet ontkomt met een kleine, maar probeer zo ergonomisch mogelijk te tillen. Dus met name vanuit je benen tillen en alles wat die kleine zelf kan, ook zelf laten doen. Neem op tijd je rust voor de wondgenezing, probeer echt een uurtje per dag te gaan liggen. Ik snap dat je druk bent als je man werkt, maar schakel eventueel hulptroepen in. Als je nu over je grenzen gaat kun je er nog veel langer last van houden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina