kloppend hartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantal1508, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo

Ik heb even een vraagje.

Ik ben woensdag op controle geweest bij de HA en hij heeft via een doptone het hartje laten horen:D leuke ervaring hoor. wat klopte dat mooi. ben maadag 11 weken zwanger, maar is de risico op een miskraam nog steeds even groot?

Ik hoor zoveel verschillende verhalen dus vandaar.

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn gyn zei toen ik met 8 weken een goede echo had, dat het risico aanzienlijk gedaald was, omdat het kindje goed op groei was en het hartje stevig klopte.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ze zeggen dat rond 9 a 10 week de placenta ofzo het overneemt en dat gaat soms wel eens fout of was het nou met de bavelstreng nu ben ik ff in de war.
    ik zou gewoon uitgaan van 12 weken

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zodra het hartje klopt, neemt het risico voor een miskraam al iets af.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Als het hartje klopt is het risico minder hoog dan als je het hartje nog niet gehoord hebt met bijv. 7 weken....
    Maar ziet er dus goed uit ;)

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik hoorde van de verloskundige dat gemiddeld 1 op de 10 vrouwen een miskraam krijgt.
    nadat je op de echo het hartje hebt zien kloppen en alles zag er goed uit dan is de kans nog 5%.

maar wat bengeltje al zei is dat met week 9 de placenta het overneemt dus alle voedingsstoffen enzo gaan via de placenta en navelstreng en daar kan het nog mis gaan. maar je bent nu 10 weekjes dus denk dat de kans vrij klein is dat het nog mis gaat maar het kan altijd nog mis gaan hoe ver je ook bent.

maar probeer lekker te genieten meis!

Liefs Marije

7. Niet meer actief

Toen ik een echo gehad heb, toen kreeg ik te horen dat als je een week of 10 bent, en er een kloppend hartje is, en de baby groot genoeg is, er 99% kan is dat het goed gaat. Dus nog maar 1% kans op een miskraam.

8. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo dames:D

bedankt voor jullie reacties, doet me toch goed om te horen. Woensdag de echo dus ben benieuwd, en dan maar hopen daf mn onzekerheid daalt.

Voor jullie ook, geniet van jullie zwangerschap:D:D

Deel Deze Pagina