Verdonk uit VVD fractie?!

Discussion in 'De lounge' started by lizab, Sep 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Den Haag, 13 sept. VVD-leider Mark Rutte wil Tweede-Kamerlid Rita Verdonk verwijderen uit de fractie. Dat melden bronnen in de VVD. Vanmiddag zijn fractieleden in de Kamer bijeen om zich te beraden op de positie van Verdonk.

Aanleiding voor de stap van Rutte is een weergave van een besloten diner in Utrecht waarbij Verdonk afgelopen maandag volgens het Algemeen Dagblad en de Telegraaf kritiek zou hebben geuit op de positie van Rutte. Hij zou in het vreemdelingendebat onzichtbaar zijn, aldus Verdonk. „Daar moeten we wat aan doen”, zei ze. Ze zei achter Rutte te staan, maar vond volgens de kranten dat de VVD-fractie „de bal” aan Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid was kwijtgeraakt.

bron NRC.nl

Ik ben benieuwd. De bedoeling is dan dat ze als eenmansfractie in de kamer blijft. Lijkt me een prima plan. [/i]

2. Niet meer actief

nee hoor Lizab, ze heeft twee keuzes: als eenmansfractie verder gaan in de kamer of er helemaal uitstappen.

Overigens hebben in het verleden een aantal fractieleden gezegd: als Verdonk opstapt, doenw ij mee.
    Nu zal snel blijken of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen om zich aan te sluiten bij Verdonk ;)

3. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Ze wordt uit de fractie verwijderd. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat ze haar zetel gewoon wil behouden. Daar heeft ze ook recht op. Lijkt me heel stug dat ze haar zetel terug gaat geven. :(

Verder verwacht ik niet dat er veel mensen mee zullen gaan. Ze stapt ook niet vrijwillig op!

Ach.. De fractie zit op dit moment in vergadering. We merken het wel. Ik heb zelf een tijd in het hoofdbestuur van de JOVD (jongeren VVD) gezeten, dus ik vind het wel erg leuk om te volgen allemaal. :-D Hoop echt dat ze vertrekt..

4. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    nou het zal me benieuwen want ze gaat vast niet uitzich zelf weg. He ze zullen ook gewoon hun werk doen! pfff

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    nou we kunnen er maar beter vanaf zijn.
    Raar mens met haar zgn recht door zee uitspraak.
    Misschien sluit ze zich nog aan bij Wilders.

6. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    Dat vind ik wel een heel gewaagd antwoord...maar dat is jou mening. Wat mij betreft mogen er meer mensen zijn die zeggen wat ze vinden.. ik vind dat een goede zaak weten we tenmiste hoe we er voor staan..

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    wat is er gewaagd aan mijn uitspraak?

Ik zal echt niet onder stoelen of banken steken dat ik Verdonk echt niet mag en haar beleid totaal niet steun.
    Wilders is een loslopende gek ( of zullen we zeggen knettergek zoals hij het zegt)
    Deze mensen hebben een haat tegen buitenlanders en daar kan ik niet tegen, ze zouden eens een normaal gesprek met de buitenlanders moeten aangaan.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    :D Het mooie is dat het liberalisme (want de VVD pretendeert toch een liberale partij te zijn) een totaal niet racistische stroming is. Ik denk dan ook dat Verdonk idd ergens anders beter op haar plek is.

Wat Wilders betreft.. Hij zorgt wel voor een beetje ehmm. hoe zeg je dat.. Losbandigheid in de kamer. :)
    Ben overigens echt geen fan van hem. Heb zijn nr. 2 Fleur Agema eens gigantisch op haar mondje zien gaan bij een of ander interview. Gaf precies de partij weer. Veel praten, maar zonder daadwerkelijk onderzochte en onderbouwde argumenten.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik weet nog heel goed toen Wilders campagne ging voeren, hij zou zoveel gaan betekenen voor nederland.
    Hij zou de wegenbelasting omlaag doen, ouderenzorg beter maken en tja uiteraard de Moslims Nederland uit werken.
    Nou hij heeft het alleen nog maar over Moslims gehad en nergens anders over en dat zal hij de komende 4 jaren ook niet doen hoor.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Volgens nu.nl is ze eruit gezet.

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Op het nieuws hoorde ik ook dat ze eruit gezet is.

12. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    @ mila ik bedoelde er niet mee te zeggen dat je het onder stoelen of banken moest steken, nee absoluut niet, Ik vind het alleen jammer dat je verdonk vergelijkt met wilders, die in mijn ogen idd ook knettergek is. Ik vind verdonk een goede minister ondermeer omdat ze recht door zee is. (wat nog niet wil zeggen dat ik het met alles eens ben wat ze zegt)

13. AnnieP

AnnieP Lid

Nov 26, 2006
    68
    0
    0
    Limburg
    Ik vind 't jammer dat ze uit de fractie is gezet, maar 't zat eraan te komen.

Verdonk had in eerste instantie bij de laatste verkiezingen meer stemmen dan Rutte, (ze had ook een voorkeursstem van mij d'r bij) maar Rutte heeft dat nooit kunnen verdragen. Je wist (of in ieder geval dat maakte ik er toen uit op) dat Rutte Verdonk goed in de gaten zou houden en haar zo snel mogelijk weg wilde hebben bij de VVD. Hij kon 't niet verdragen dat Verdonk meer voorkeursstemmen kreeg dan de fractievoorzitter. JALOEZIE!

Maar verder zien we het wel wat ze verder gaat doen.

14. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik kom er niet helemaal uit of ze er nu al uit is gezet. op het rtlnieuws zeiden ze van wel, maar de correspondent zei vervolgens weer dat dat nog te voorbarig was.

Op internet lees je weer dat ze 24 uur de tijd neemt om zich te beraden over hoe en wat..

Het is zoiezo een onhoudbare zaak geworden, dus ik hoop maar dat ze snel wat knopen doorhakken..

15. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    ze is er uit gezet hoor, ze beraad zich of ze haar zetel opgeeft, of alleen verder gaat of....

maar ze is eruit, en jaloezie zal het niet zijn, want rutte is echt niet de enige die dat kan besluiten

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar als ze echt voor zichzelf verder gaat, dan stem ik volgende keer op haar. Ze is tenminste eerlijk. En ik vind haar niet racistisch, ze houdt zich in tegenstelling tot veel politici aan de wet.

17. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik weet vrijwel zeker dat ze een eigen partij op gaat richten.
    De recht door zee partij, kortweg, de RDZ.

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Over Wilders. Ik geloof niet dat hij tegen buitenlanders is... ik dat zijn 'haat' zich 'beperkt' (om het maar even zo te noemen) tot moslims.
    Verdonk zal zeker niet met hem in zee (daaristieweer) gaan.

19. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    nou idd, zijn vrouw is hongaars.

20. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    maar goed ook! de helft van de tijd weet ze ook niet waar ze het over heeft! In plaats van goede oplossingen zoeken doet ze alles liever achter de kast verstoppen!

Share This Page