wat op brood

Discussie in 'Voeding' gestart door caroline16, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ga morgen beginnen met brood geven,
    maar wat kan je er op doen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In eerste instantie hoef je niets op brood te doen. Als het brood een beetje loopt kan je er een beetje boter op doen en als dat ook lekker wordt gevonden dan kun je alles (behalve rauw vlees zoals filet Americain) op brood doen. Smeerbaar beleg .0is dan wel handig!

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

droog brood heeft ze al eens op..
    maar bedoelde echt beleg..

smeerworst
    smeerkaas
    jam

dat soort dingen? en maakt het nog uit welk merk, welke smaak?

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik doe er op:
    smeerkaas, leverpastei, jam, appelstroop.
    Maar als je kindje goed kan eten kun je er alles op doen.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik vind vooral smeerworst erg zout, we begonnen met wat boter en wat jam of appelstroop.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het maakt echt niet uit, alles met mate en alles afwisselen.

7. Jiri

Jiri Lid

5 dec 2008
    50
    0
    0
    Hier staan nog wat andere mogelijkheden.
    En inderdaad: smeerworst, smeerkaas, appelstroop. Ik koop zelf wel eens Bob de Bouwer of Dora smeerworst. Verder heb je Mickey smeerkaas en ook nog Disney smeerkaas met een aardbeiensmaakje. Volgens de verpakking zouden de kindervarianten meer ijzer/calcium bevatten, maar of dat echt zo is heb ik eigenlijk nog niet gecheckt met de 'gewone' varianten. In elk geval smaakt het ons meisje allemaal prima.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jongste hier heeft tot nog toe alleen brood met boter gekregen, binnenkort gaan we beginnen met er iets op te doen. Oudste twee kregen vanaf 10 maanden (toen we met brood begonnen zijn) meestal alleen boter en soms wat van beleg.

Dingen die wij als beleg gebruiken zijn appelstroop, kipfilet, plakje kaas, stukjes banaan, stukjes appel, schijfjes komkommer, verschillende vleeswaren, zonnefruit (zonnatura), aardbei, een bakje yoghurt naast het brood om de stukjes in te dopen en op te eten.

Verder voor een heel enkele keer hebben we chocolade pasta, vruchtenhagelslag en jam.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier tot nu alleen boter en appelstroop van zonnatura gegeven.
    Ik heb laatst smeerkaas van Mickey Mouse gekocht, maar die is echt vreselijk zout! Die heb ik maar niet gegeven,
    Nu ga ik kijken hoe smeerkaas van Maaslander smaakt (is minder zoute kaas), misschien dat we die gaan geven.

Smeerworst vind ik zelf te vergelijken met een frikandel (ik heb geen idee wat ze erin stoppen, in ieder geval lever van de dier), en die ga ik echt heel lang niet geven.

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hier ook appel en perenstroop van zonnatura, boter en smeerkaas van la vache qui rit. Die is minder zout.
    Heb ook wel eens vegetarische filet americain gegeven maar vond hem zelf niet echt lekker, Beau ook niet.
    Avocado is ook een aanrader op brood

11. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ik heb laatst bij de natuurwinkel allemaal lekkere dingen voor opbrood gehaald. allemaal heel puur, gezond en niet te zoet. 5-notenpasta: soort pindakaas, maar dan puur noten, Dadelstroop, rozenbotteljam... dat soort dingen allemaal... lekker en gezond... en ze heb echt een hele afdeling met allemaal aparte lekkere dingen om op brood te smeren... Joënna vind het heerlijk!!

Deel Deze Pagina