cybex juno fix

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik heb deze week al een topic geopend over een autostoeltje.. Nu ben ik me er eens in gaan verdiepen en de cybex juno fix is als beste uit de test gekomen wat veiligheid betreft.
    Nu ben ik benieuwd of er hier meerdere deze autostoel hebben en wat jullie ervaring hiermee is. Voordat ik echt op het kopen overga.

2. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Niemand?

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja wij!

Hij bevalt uitstekend. Handig in gebruik.
    Het is wel even wennen met dat grote blok ervoor, maar dat went gauw genoeg. Ze legt haar hoofdje erop als ze in slaap valt :-D

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ikke! Maar k was ook diegene in je topic haha.

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dat zijn al 2 positieve reacties in ieder geval :)

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Je kan op internet ook veel filmpjes vinden met namaak botsingen ;)

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
  9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij wilde ook de achterwaartse stoel van Cybex. Deze past alleen niet in mijn auto dus hebben we het beste alternatief gekozen.
    Ik ben 4 maanden bezig geweest met uitzoeken, en kwam uiteindelijk uit op de gewone Cybex stoel.

10. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Er is een veel mindere keuze can achterwaartse autostoeltjes valt me op. Of ze kosten gelijk 400 euro! Heeft iemand een suggestie?

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je zou eens kunnen kijken naar de Joie Stages als je nog even tijd hebt. Vanaf juli/augustus is die te bestellen in het buitenland voor ca. 175 euro. Te gebruiken van 0-25 kg. Enorm voordelig en goede stoel.
    Hier in NL passen kan ook, dan kan ik de Britax of Axkid stoelen aanbevelen.

12. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben de britax roemer max way. Voor 330,- gehaald in Aken (DLD)

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    #13 mnonc, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
    Hmm dat fiilmpje van je link kusjesmama is sowieso nniet de cybex juno fix.. want mijn dochter heeft wel bescherming boven dr schouders en dr beentjes zitten vast'geklemd'. Ook lijkt het alsof in t filmpje de gordels niet strak aangetrokken zijn en geen isofix?
    Ik krijg mn dochter er echt niet uit wat ik ook doe haha. Medewerker in de babyzaak in Duitsland vertelde mij dat dit een van de veiligste voorwaartse stoeltjes zijn. En dat dit een goed alternatief is als je geen geld hebt voor achterwaarts of als t niet in je auto kan.
    Andere filmpjes met wel de juno fix stoel zie je bij dezelfde soort filmpjes hele andere beelden..

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voorwaarts blijft voorwaarts, de belasting van de nek is nog steeds veel te groot. Kijk maar naar de crashtest hoe ver het hoofd naar voren wordt geslingerd: Cybex Juno-fix | Crash test frontal | SillaCocheBebe.com - YouTube

En vergelijk dat maar eens met een crash test van een achterwaarts gerichte stoel: Britax Two Way Rear Facing Crash Test - YouTube
    Dat is niet te vergelijken.

Ze zullen overigens vast niet zomaar uit de stoel loskomen maar het schijnt wel te kunnen als de auto over de kop slaat.

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dat geloof ik ook wel, maar bijv in mn vaders auto (waar ze het meest in zit) daar trekken de gordels automatisch strak aan bij een ongeval. dus dan kan die stoel no way zo ver naar voren, want je word gewoon aangesnoerd om zo maar te zeggen haha. Zeg ook niet dat deze beter is dan achterwaarts hea ;) maar dat dit een goed alternatief is voor degene die minder geld hebben of de ruimte niet in de auto ;)
    Denk trouwens dat het ook nog verschilt bij een 1 jarige of een 3,5 jarige. Als ik naar mn meisje kijk, die zit nog best diep in de stoel.
    Zal zo wel een foto posten.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
  17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat kost de Juno Fix? 250 euro geloof ik? Voor dat geld kun je ook een achterwaartse stoel kopen.
    Maar goed, ik wil geen stoel afkraken waar jij een goed gevoel bij hebt ;)

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh jeetje, weet je waar ik gelijk aan denk als ik dit zie? Straks klapt ze vol met haar mooie gezichtje bovenop dat kussen als haar hoofd naar voren schiet bij een ongeval... Ik vind het maar griezelig, sorry :)

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Je zegt het zelf, een kussen haha. Dat is een rem zodat ze dr nek niet/minder snel breekt.
    Deze was 150 ;)
    En t was een cadeau van mijn ouders haha. En ik voel me zeker goed bij deze stoel

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig :) Dat moet ook.

Deel Deze Pagina