Voor t eerst naar de kerk...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Riannev, Dec 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk wil ik zondag wel weer eens naar de kerk. Manlief gaat dan met mij mee maar dit is de eerste keer sinds ons kleine mannetje er is. Ons mannetje is vandaag 12 weken maar ik vind het maar spannend...

Ik weet dat het maar een uurtje is.
    Ik weet dat we in de buurt zijn.
    Ik weet dat het vast goed komt

Maaaaaar:
    jeetje... ik heb zelf ook wel oppas gedaan in de kerk maar nu het ineens om mijn kind gaat heb ik geen idee hoe ik het moet doen en hoe dingen gaan... Het meest ideale ritme van ons mannetje is 07u, 11u, 15u, enz. maar; hoe doe je dat als de kerkdienst om 10u begint en iets langer duurt dan een uur? Dan schreeuwt hij de hele kerk bij elkaar als hij honger heeft...
    Kun je de (onbekende!!!) oppas van daar vragen om een fles te geven als hij zich meldt?
    Hoe doe je dat dan; ik kolf fulltime dus heb wel voeding in een fles maar hoe warm je dat dan op?

Iemand ervaring? :)

2. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Sommige baby's lusten de moedermelk ook op kamertemperatuur... Misschien kan je dat een keer thuis proberen? Dat is dan 1 zorg minder...

Verder geen tips...lijkt me erg moeilijk om je nog zo jonge kindje bij een vreemde achter te laten.

3. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tip!

En inderdaad lastig; ik doe het ook liever niet maar goed het is maar een uurtje en zou moeten kunnen; ik ben tenslotte dat uurtje ook om de hoek! (verder kan ik natuurlijk zeggen waar ik ga zitten zodat ze me kunnen halen als ons mannetje er een drama van maakt wat trouwens zeer onwaarschijnlijk is gezien hoe makkelijk hij is)

En ik denk eerlijk gezegd dat als ik dit over een half jaar voor het eerst moet doen ik er hetzelfde over denk... :)

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    Ik zou gewoon vragen of ze je komen halen als er gegeten moet worden. Deed ik ook altijd.
    Eerste diensten ging ze sowieso gewoon mee i de draagdoek.

5. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!

Mee in de dienst? Was je niet bang dat je anderen zou storen als je kindje dan wakker werd e.d.?
    Hier is dat echt niet de gewoonte! Vanaf 0 jaar is de oppas...

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het uitgesteld, tot kleintje 8 maanden was, haha. maar dat is je vraag niet.
    maar ik denk dat ze daar heus een stopcontact hebben en dan neem je toch een flessenwarmer mee? bij ons staat in de kerkkrant wie er oppasdienst heeft en dat is misschien handig als je het weet....dat geeft toch meer vertrouwen, en die kun je misschien ook vragen om een fles te geven.

7. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha nee nou ik denk dat ik met leeftijd 8 maanden tegen hetzelfde aan zou lopen als dat de eerste keer zou zijn hehe :)

Maar dank voor je reactie! Goede tips :)

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij hebben geen oppas dus we gaan om de beurt. Ik ging na drie weken en was veel langer van huis ;) Maar goed, de eerste maanden had ik ze anders ook niet naar de crèche gedaan dat vind ik te onhandig.

Je vraag: Natuurlijk kun je vragen of ze een fles wil geven! Even een flesverwarmer mee geven? Lenen desnoods? Geeft veel rust.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Sorry dit antwoord had je al zie ik ;)

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    Hier ook niet de gewoonte. Maar ik knoopte haar in de doek en dan sliep ze. Als ze wakker werd ging ik naar de creche om te voeden.
    En dan keek ik even of ik bleef of ging. Maar ik had wel vertrouwen in de 'juffen'. Ik draai zelf ook creche.

We hebben het vast niet over dezelfde kerk, maar ik heb deze zondav creche:)

11. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

haha als ik jouw woonplaats zie dan kom ik niet eens in de buurt hahaha

Misschien moet ik gewoon weer eens wennen aan een stapje "loslaten"... ;)

12. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Flessenwarmer heb ik dus die kan mee... (vond ik zo stom haha)

Misschien denk ik ook wel te moeilijk ;)

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    Komt goed. Eb het is echtechtecht niet gek om mee te gaan /erbij te blijven.

Oja. Neem iets mee waar hij in kan slapen

14. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

:) Had al bedacht in de wandelwagen te leggen inderdaad; daar kan hij ook in slapen dat uurtje...

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    de creche juffen zijn vaak ook mama he, die snappen het heus!
    ik zat met borstvoeding en de tijden die precies onder de dienst zaten...ben 1x eerder dan die 8mnd gegaan (kleine bij papa) en toen was het toevallig een mega lange dienst van bijna 2 uur... dat was echt niet grappig voor mij haha.

16. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ik zou het zo vroeg mogelijk doen.
    Gewoon je flessewarmer mee nemen ja of op kamertemp.

Ik had de kinderen ook met 2á3 maanden naar de oppas, ze zijn dan snel gewend. Hoewel ZL een periode niet is geweest, hij had een hekel aan de box en de vloer van de oppas is nou niet echt kindvriendelijk(zo'n grindvloer) en kruipen kon hij nog niet alleen schuiven dus dat was verplicht box en dan was het huilen geblazen, nu hij loopt vind hij het super.
    Laatst had ik zelf oppas en een kindje van 21 maanden voor het eerst bij de oppas DRAMA een uur huilen en toen eindelijk begon hij rond te lopen en kijken naar andere kinderen nadat hij merendeel bij mij zat.

17. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Ai... haha
    Dat probleem heb ik niet; helaas pakt het mannetje zijn voeding niet bij mij (lang verhaal) maar kolf ik 4x op een dag 250ml wat hij in 6 voedingen niet opdrinkt dus dat gaat prima en daardoor hoef ik na de ochtend met de lunch pas weer te kolven dus ik ben veilig ;)

18. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!!
    Dat van die vloeren is wel herkenbaar ja ;)

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Gewoon mee te dienst in en als hij voeding wil dan ergens rustig gaan zitten.
    Ik ben na 4 weken weer naar de kerk gegaan en ze sliep hele dienst in kinderwagenbak/in mijn armen.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ging met een week of zes weer. Kind in doek bij me. Er is creche bij onze kerk, maar mijn kinderen gilden de hele creche bij elkaar, terwijl ze bij mij in de doek heel rustig waren, en gewoon onzichtbaar bij hun eten konden als dat moest (en dan waren ze nog stiller). Gut ja, sommige mensen zullen het wel vreemd gevonden hebben, maar ik zat achterin, kinderen waren stil (en als ze onrustig waren kon ik zo naar buiten piepen), en ze wenden van jongsaf aan het in de kerk zijn. Want ook als peuter en kleuter bleven ze liever bij mij zitten dan naar de creche te gaan.

Share This Page