Hoi Ik hoor en lees wel eens van moeders dat hun kleintje na 5 weken al doorslaapt snachts. Het lijkt me erg fijn dat ons mannetje over 2 weken ook doorslaapt, maar hoe krijg je dat voor elkaar??? Ik kolf en dat melk krijgt hij overdag. Overdag leg ik hem ook nog 1a2 keer aan en verder krijg hij flesvoeding. In de kraamweek waarin hij alleen aan de borst lag sliep hij soms al 5 uur door snachts, maar nu is dat meestal 3 uur met uitzonderingen naar 2 en 4 uur.
Dat kun je niet sturen, sorry. Je moet de mazzel daarbij hebben. Het kindje regelt dat verder helemaal zelf! Aiden en Finley sliepen beiden pas minimaal 6 uur achtereen (doorslapen) rond 3 maanden oud. Klokje rond: Aiden 11 maanden en Finley 9 maanden. Edit: je kunt het wel sturen. Gewoon een paar nachten laten huilen van de honger en dan geven ze het vanzelf op. Totaal niet mijn manier in elk geval en het lijkt me ook niet in het belang van je kind!
Dat zijn echt uitzonderingen, met 5 weken doorslapen.. Ik had met 5 weken bij beide kinderen nog 2 voedingen midden in de nacht. Pas rond de 8 weken naar 1 nachtvoeding en met 13&16 weken sliepen ze van 11-7. Maar die nachtvoedingen waren zo klaar, flesje maken, drinken, luier en weer terug. Was 20 minuten bezig en daarna sliepen we allebei zo verder.. mijn kinderen hadden bij de overgang van fles naar borst wel een periode dat ze vaker en onrustig dronken. Dus misschien zit je daar wel in? Er is nog wel een manier, maar die is niet lief, en vraag me af of het gezond voor je kind is.. Dat is laten brullen en hem in een strak ritme proppen.. Hier filmpje over zo'n methode en twee mildere: Bringing up Baby epsiode 1 - YouTube
5 weken is erg vroeg met doorslapen, dus pin je daar sowieso niet op vast. Doorslapen is volgens mij iets van 5? Uur achter elkaar slapen tussen 24.00 en 06.00 uur. Maar je kunt je er beter bij neerleggen dat je voorlopig nog wel een nachtvoeding zult hebben, dan valt het alleen maar mee Hier sliep onze dochter op 6 weken van 24.00 tot ongeveer 05.30 en ons zoontje sliep met 3 maanden die tijden ongeveer. Sinds een paar weken slaapt hij van 19.00 tot 06.30. We maakte hem wakker voor een voeding als wij gingen slapen, maar hij begon steeds minder te drinken en sneller weer in slaap te vallen dat we hem niet meer wakker maakte. Eerste keer was het 03.00 en dat werd elke dag steeds iets langer. Naar mijn idee kun je het proberen een beetje te sturen, maar uiteindelijk is elk kindje anders en doen ze het toch pas wanneer ze er klaar voor zijn. Verder zijn nachtvoedingen ook gewoon goed voor de ontwikkeling.
Het zou mij ook onwijs fijn lijken om niet meer 's nachts eruit te hoeven, maar helaas hier een utopia na 8 maanden. Kind regelt het zelf je kunt er verder weinig aan doen. De jongste hier krijgt alle voeding overdag en wordt toch nog 's nachts wakker. Tja, so be it. Relax en laat t los ipv je vastpinnen op doorslapen binnen 2 weken. Je hebt een kind gekregen en daar hoort opstaan nu eenmaal bij.
Sterker nog....nooit meer 's nachts eruit hoeven voor je kind, is een illusie zolang ze nog jong zijn. Aiden wordt 's nachts ook nog wel eens wakker, omdat hij zijn beer kwijt is of naar heeft gedroomd. Finley wordt ook nog wel eens wakker in de nacht vanwege doorkomende kiezen of niet goed liggen, raar dromen, staan in bed enzovoort.
Het is inderdaad fijn om er 's nachts niet uit te hoeven, maar met 5wk is hij echt nog heel piep, en zijn nachtvoedingen volkomen normaal. Doorslapen is trouwens minimaal 5 uur aan een stuk, dus geen klokje rond, wat mensen wel eens denken. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar sommige kindjes slapen pas met een jaar door...en ook dat is normaal. Onze zoon sliep door vanaf 8wk (van 22.30-6u), hij is nu 17wk en sinds enkele dagen moeten we er 's nachts weer meerdere malen uit omdat hij begint te huilen. Tot 8wk hadden we 2 nachtvoedingen die hij binnen een week allebei over ging slaan. Hij krijgt alleen flesvoeding. Het kan allemaal en alles is mogelijk
Doorslapen op zo'n jonge leeftijd is niet "normaal"en zelfs ongezond. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Doorslapen en borstvoeding Op deze leeftijd hebben ze de nachtvoeding nog dermate nodig dat ik zeker geen doorslaap/laten huilmethodes zou gaan toepassen. Hier ging ze met 10 maanden slapen vanaf 23.00-07.00 maar ook nu wordt ze geregeld nog eens wakker omdat ze haar speen of knuffel kwijt is, eng gedroomd heeft of zomaar ineens. Ik zou het doorslaap idee dus ook proberen uit je hoofd te zetten en vooral je kindje hierin te volgen.
dit.. denk dat je er ook wel eens uit mag als ze 5 of 8 zijn en ze ziek zijn of een nare droom hebben etc.
=Maagd;17662914]Hoi Ik hoor en lees wel eens van moeders dat hun kleintje na 5 weken al doorslaapt snachts. Het lijkt me erg fijn dat ons mannetje over 2 weken ook doorslaapt, maar hoe krijg je dat voor elkaar??? Ik kolf en dat melk krijgt hij overdag. Overdag leg ik hem ook nog 1a2 keer aan en verder krijg hij flesvoeding. In de kraamweek waarin hij alleen aan de borst lag sliep hij soms al 5 uur door snachts, maar nu is dat meestal 3 uur met uitzonderingen naar 2 en 4 uur.[/QUOTE] Sorry? Klinkt wellicht niet zo leuk, maar ik denk dat je erg veel wil in 1 keer. Nachtvoedingen zijn normaal en gezond. Je bent aan het afbouwen qua flessen toch? Dan snap ik alleen niet helemaal dat je maar 1a2 keer per dag aanlegt? Probeer ook s'nachts te voeden:je maakt dan een stofje aan dat er voor zorgt dat jij weer snel in slaap valt!
Er vooral niet teveel op hopen! Je kindje zal dat vanzelf aangeven. Het is wel zo dat je went aan een paar keer s nachts wakker worden. Als het niet voor een voeding is, dan is het wel voor en snotneus, krampje, een nare droom, tandjes.. Doorslapen is wat mij betreft een heel mooi woord, maar als ze het in 1 keer toch gaan doen, is dat GEEN garantie voor de nachten erna. Heftig is het besef wel dat als je mama of papa wordt die nachten van 8 uur aan een stuk slapen voorlopig voorbij zijn.
Haha, ik wist dat dit ooit mijn grootste bezwaar was tegen het krijgen van kinderen: nooooit meer doorslapen. Hier zijn er goede en minder goede nachten, maar als de kleine man een naar droompje heeft, verkouden is, knuffeltje kwijt is of gewoon een keer heel diep zucht, dan lig ik al wakker hoor (en hij ligt op zijn eigen kamertje, ik hoor alles!). Dus tja... Ik houd er gewoon rekening mee dat ik er zeker nog 15 jaar aan vast zit, totdat hij zelf een gat in de dag gaat slapen... heerlijk vooruitzicht .
OMG ja! Vreselijk... Die paar uurtjes slaap die je moet opofferen gedurende wat jaren voor je kind, je eigen vlees en bloed. Nee echt vre-se-lijk!
Hihi, toen ik de titel van het topic zag, dacht ik, dit zal wel gaan over een kindje van een jaar ofzo. Maar niet dus.. Ik vind dat je er wel vroeg mee bent hoor. Zo een jonge baby heeft die nachtvoedingen echt nog nodig. De bloedsuikerspiegel moet op pijl blijven, dit is ook beter voor de hersenontwikkeling. In je buik kreeg je baby voortdurend voeding. En nu zou je je kind al een hele nacht zonder voeding willen laten slapen? Volg gewoon je kindje, zodra die kan gaan doorslapen, zal dat wel gebeuren ook. Mijn dochter wordt nog bijna elke nacht een keertje wakker. Ze heeft die bevestiging toch nog nodig blijkbaar.
Hahaha. Ja inderdaad. Je zit nu nog in een lastige periode, je rust is voorbij en je moet wennen, wennen, wennen aan een ritme die er nauwelijks tot niet is! Komt vanzelf goed. Probeer vooral niks te forceren, dat werkt toch niet. Mijn dochter ging met een week of 16 doorslapen, in de zin van dat ze geen voeding meer hoefde. Maar tot 7 maanden konden we er iedere nacht uit hoor, meestal omdat ze haar speen kwijt was. En het went echt hoor, er 's nachts uit moeten. Maar ik snap dat je hunkert naar een goede nachtrust, anders eens een nachtje in een andere kamer zodat je man/ vriend eruit kan? Dat deden wij wel, om een beetje op krachten te komen. Ps Dat doorslapen zo jong wordt vaak ook verzonnen hoor, vraag me niet waarom. De schone schijn ophouden of zo?
Ik hoop niet dat je er te erg op had gehoopt om hier de tip te krijgen dat hij door gaat slapen met 5 weken. Dat ligt namelijk aan het kind zelf. De ene slaapt snel door en de ander pas met een jaar. Mijn zoontje sliep vanaf 12 weken van 7 tot 5/6 uur en daar heb ik ook heel erg veel geluk mee gehad. De enige tip die ik je kan geven is om een kindje savonds niet meer wakker te maken voor een fles maar hem gewoon zelf te laten komen. Dit trouwens wel alleen als de baby goed op gewicht is en de fles niet perse meer nodig heeft.
Met 3 weken je dat al afvragen?? Jeetje zeg, bereid je maar vast voor Het is heel afhankelijk van het kind zelf, maar reken er vooral niet op! En tips zijn daar sowieso niet voor, kindjes doen dat, of niet. In mijn omgeving slaapt 90% niet door hoor de eerste maanden. Mijn dochter sliep heel snel het klokje rond, echt al met een paar weken. Nu nog een echte slaapkop. Niets voor gedaan, die deed dat gewoon zelf. Zoon is nu 10 maanden en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Ik heb er dus geen tips voor, je hebt gewoon mazzel, of niet.
Ah gossie... nee. Doorslapen creeer je niet. Doorslapen overkomt je Hier sliep de oudste met 6 weken door. De middelste kon met een paar maanden zonder nachtvoeding(maar is bijna 4 en we moeten er nog regelmatig uit voor haaf) en de jongste sliep met 7 maanden door. Ik weet niet wat je snachts geeft, maar de borst is zoveel makkelijker snachts dande fles. Succes!
Als er een truc voor was zou elk kindje wel doorslapen denk ik. Wie wil er nu niet doorslapen. Maar die truc bestaat dus niet.. Helaas.
Als je kleintje er klaar voor is zal het doorslapen. Je gaat er zelf niets aan kunnen veranderen . Hier zelf geluk gehad, dl sliep door met 8 weken, maar is gewoon geluk hebben en hangt af van kind tot kind . En zelfs als ze doorslapen (geen voeding meer nodig hebben) zullen er nog steeds nachten zijn dat je er toch even uit moet. Ziek zijn, tandjes, dromen, ... Dat heb je nu eenmaal met kinderen, je nachtrust kan verstoord raken .