2 jaar en huilen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

ik heb een zoontje van 2 jaar, hij is de laatste weken een beetje lastig, als ik naar de wc gaat gaat hij heel erg huilen en hangt er aan mij, wil ook alleen door mij getroost worden. wel gaat ie ook huilen als papa weg gaat. is dit herkenbaar voor jullie rond deze leeftijd? en hoe gingen jullie er mee om?

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

niemand?

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het is herkenbaar kan 2 weekjes of zo duren. tenzij het door doorkomende kiezen komt. mijn jongen had heel veel last van die laatste kiezen. ik heb dan heel veel aandacht gegeven. veel geknuffeld. savonds voor slapen bij mama in bed liggen en praten.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

yup herkenbaar.

Vanochtend nog ging mijn vriend naar het werk en toen moest hij ook erg huilen. Misschien toch nog een soort van verlatingsangst? Het is ook zo weer over.

Je zou je zoontje natuurlijk wel mee kunnen nemen naar de wc. Dat vind die van mij prachtig (papiertje pakken/doortrekken etcetc)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat huilen als papa weg gaat is al langer aan de hand eigenlijk.. dat ie zo aan mij hangt is van de laatste 2 weken ofzo. we knuffelen ook veel idd en hij komt ook spontaan knuffelen erg leuk hoor! maar dat je niet even naar de wc kan is soms best vervelend.

nu is papa een weekendje weg en ging hij ook weer erg huilen toen hij weg ging.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    naar wc meenemen is ook handig voor zindelijkheid. verteel ook daarbij wat je allemaal doet hahaha!!!!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat ie op de wc moet doen snapt ie wel haha maar doet nog niks op potje of wc...

gaat me er meer om dat het best lastig is dat ie zo huilt, vind het vervelend voor hem en ook voor mezelf en vriend.

8. Romy1979

Maar hoelang blijft hij huilen? Blijft hij er echt in hangen of is het zo weer over?

Vraag me af: gaat hij ook naar het kdv? En hoe gaat daar dan met afscheid nemen?

Misschien toch nog een soort van verlate vorm van verlatingsangst. Hier hebben we die periode gehad rond een maand of 14 en duurde iets van 3 maanden.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het huilen is wel zo over gelukkig.

vanaf september gaat hij naar de psz dus heb nog geen idee hoe dat gaat met afcheid nemen.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

van mijn schoonmoeder heb ik begrepen dat ze zo rond deze leeftijd ook eenkennig kunnen zijn, sam hangt de laatste week erg aan mij, wil alleen door mij getroost worden. vanmorgen gezwommen met hem en ook dit wilde hij niet echt, normaal wil hij lekker los drijven in het water maar nu wilde hij alleen maar aan mij hangen! en heel erg huilen moest ie, ga wel door met zwemmen ook anders ben ik bang dat hij er bang voor word. dan maar een tijdje aan me hangen en voorzichtig wat dingetjes doen in het half uurtje peuterzwemmen.

11. Romy1979

Maar je zoontje wordt nu ook wat ouder en zich meer bewust van zijn omgeving. Het is denk ik ook een soort van sprongetje.

Iets wat ze weer moeten leren, dat als je weggaat je ook weer terugkomt.

En dat hij heel erg aan jou hangt is ook wel normaal. Jij bent toch zijn veilige haven. Wel spannend dat hij straks voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat. Kans is aanwezig dat hij dat in het begin ook moeilijk vind.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat zei mijn schoonmoeder idd ook al! ik zeg ook altijd tegen hem als ik bijv. naar de wc gaat, heb ik eigenlijk vanaf het begin al gedaan. het zal dan wel een fase zijn die vanzelf overgaat... maar word er soms een beetje moe van... vanmorgen sta ik ontbijt te maken en hij hangt aan mijn benen..

Deel Deze Pagina