1.5 jaar, koorts. pcm help niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piccolina, Nov 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dochter sinds gister 39.6/39.8 koorts dag en nacht.
    Pcm helpt iets zakken 0.3-0.5 graden maar het blijft boven 39.0.
    Ze drinkt wel, eet ook wel goed.
    Is is wat huilerig en iets brommerig in longen, ademt hard en benauwd.
    Hoest niet. Geen verstopte neus. Geen uitslag.
    Wat mij zorgen maakt is dat ze gloeiend heet continu, echt zo heet niet normaal.
    Ze is vaker vekouden(1x per mnd, maar dan koorts niet of soms iets hoog maar pcm helpt altijd en is een dag maar. Ook geef ze dan gelijk snot/verstopte neus). Dus dat is echt iets anders, maar wat?
    Ze was keer bronchites geweest en nu dus moeten we oppasen maar bij bronchites hoesten ze altijd of niet? Ze ademt erg zwaar en knorrig...
    Viel mij op dat ze vaak koude handen had terwijl ze heet zelf is maar is niet altijd zo geweest dus soms.

Hoeveel dagen moet ik nog kijken en dan ha bellen?
    Hoe lang zo koorts kan blijven?
    Ik kan max 3x 240pcm geven maar dat helpt niet wat kan ik nog? Of gewoon 4 of 5x geven?

Afgelopen donderdag naar peutergym geweest, heeft ze vast daar wat opgepikt! Echt zonde:(

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik zou nu de huisartsenpost even bellen om te overleggen of dat verstandig is. Misschien laten ze je wel komen als het nodig is. Zou dat zelf doen aangezien de koorts er niet mee daalt.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dan zou het HAP worden morgen..
    Of tot maandag ochtend afwachten?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zolang ze goed drinkt, zou ik wachten tot maandag.

En de kans dat ze iets op gepikt heeft in de AH of via jou is veel groter hoor dan peutergym.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Vertrouw op je gevoel. Ze is vaker verkouden dus als dit zo anders is en het je niet zint, dan zou ik langs de hap gaan. Een kindje met longontsteking hoeft niet per se te hoesten. (Kwam ik achter toen wij 'voor de zekerheid' maar weer eens langs de ha gingen met een zwaar ademend kind.)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    als de situatie zo blijft en ze is er echt naar van zou ik altijd overleggen.
    Overleggen mag altijd!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is pas sinds gisteren toch? Als ze goed drinkt ed dan zou ik hier niet voor naar de ha-post gaan. Krijg het idee dat je nog al snel met je dochter naar de ha gaat (nav andere topics van je), maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon een hele zwakke gezondheid heeft. Lastig te oordelen zo op een forum.
    Volg je gevoel. Meestal zit je dan goed

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Eens met eerdere reacties.

Echter pcm hoeft niet altijd koortsverlagend te werken. Koorts op zich zelf is geen probleem, maar een teken dat het lichaam aan het werk is. Voor koorts alleen hoef je ook geen pcm te geven.
    Bij koorts icm pijn oid (wat ik uit je verhaal opmaak) is het wel fijner (beter) voor je dochter om pcm te geven, om pijnstillend/verlagend te werken.
    Zonder overleg met een arts niet extra pcm geven.

Hier ook vaker met pcm blijvende hoge koorts.

Koorts mag zonder tussenkomst arts 3 dagen duren, bij de 4e dag is het verstandig contact op te nemen met ha.
    Tenzij kind suf wordt en niet/slecht reageert, (te) weinig drinkt icm spugen/diarree etc.

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nee ik ga juist niet vaak naar ha zou vaker moeten ;)
    Ha zei zelf dat we hoesten moeten goed opleten en naar haar komen voor longen luisteren omdat een keer bronchites kan chronisch zijn.
    Ha zei dat we beter altijd langs kunnen komen als ze hand hoest/pipt/zwaar ademt..

Ik wacht morgen af en als ze morgen slechter is dan vandaag dan bel ik HAP anders maandag gaan we naar de HA longetjes even luisteren.

Ze is trouwens bij 39.8 was echt van de kaart. Ze begon rare taal spreken en raar armen bewegen. Ogen waren halfdicht etc ze viel steeds om.
    Met pcm koorts bleef maar dat ging weg dat gedraag

De kans dat ze van ons oppikt is kleiner dan van gym of kinderdagverblijf want als ze daar gaat en sinds ze gaat ze krijgt gelijk altijd wat en altijd eerst ze ziek dan na incubatieperiode pas we.
    Het rare is dat ha zei juist dat ze erg sterke immunsysteem heeft omdat bronchites steeds uitblijft en het blijft alleen bij snotneus. Geen idee of dat zo is want volgens mij is dat ze gewoon normaal immuunsystee heeftze is vaak verkouden maar nooit echt ziek of kinderziektes gehad ook niet met zieken kindjes spelen bijv op kdv heerste waterpokken heeft ze niet opgepikt gelukkig.
    Dus geen idee ze heeft ook gewoon atopische eczeem waardoor ha zei dat ze extra vaatbaar is voor verkoudheid.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ze slaapt nu gelukkig wel.

We hebben voor middag slaapje 240 pcm gegeven maar ze wilde niet slapen. 15 min gelegen maar wilde niet.
    In avond tegen 6 gaven we 120pcm en voor slapen gaan 240pcm
    Ze was wel suf in de avond en huilde veel.
    Als ze snachts wakker wordt en gaat huilen dan geven we 120pcm nogmaals dan totale dose is maximaal mogelijke.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Dat ze de waterpokken niet heeft opgepikt is niet gunstig hoor. Hoe ouder ze zijn met waterpokken hoe vervelender het is..
    waterpokken als je volwassen bent is helemaal een ramp dus zou haar zeker laten spelen met kinderen die de waterpokken hebben!

Wanneer een kind suf is, ijlt, wazig uit de ogen kijkt en ongecontroleerde armbewegingen maakt zou ik toch even bellen ;)

12. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Bij kleintjes wordt er altijd geadviseerd om te bellen bij verhoging boven 40 graden of als koorts langer dan 3 dagen volhoud maar ook is het verstandig om je kindje te laten zien bij veranderingen in de ademhaling dus ik zal haar zeker even laten zien hoor

13. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Wat zegt jouw gevoel? Je kan wel naar anderen luisteren maar het is jouw kind. Bovendien had ik eerst gebeld en daarna bekeken of ik het hier neer zou zetten. Ziek kind is belangrijker dan dit forum.

Raar praten is overigens normaal bij een anderhalf jaar oude dreumes. Brabbelen noemen we dat!

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Bedoel je dit komisch? Zo niet, dan vind ik dit een behoorlijk badinerende opmerking. Nederlands is duidelijk niet de moedertaal van TS dus als zij zegt dat haar dochter met bijna 40 graden koorts 'rare taal spreekt' dan bedoelt ze daar ongetwijfeld mee dat ze warrig overkomt en niet dat ze brabbelt zoals elke dreumes.

TS, hoe is het nu?

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe is het met je dochtertje vandaag?

16. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hoi dames,
    Nacht ging wat wisselend, ze lag bij ons maar dan vaak huilen en veel water drinken, echt veel wilde ze. Schoppen en lag niet lekker maar was niet gloeiend heet. Heb niet getempt maar zal niet boven 39 zijn.
    Ochtend getempt en was 37.5.
    Voorlopig gaat het goed, ze adem nog wat zwaar en huilerig en nu temp is aan het stijgen (38.2).
    Maar voorlopig ga ik niet hap bellen en morgen kijk ik of ha bel voor longetjes. Mijn man wil wel gaan omdat ze dan als ze op jou ligt en ademt je voelt soort longetjes ratelen, weet niet uitleggen.
    Even kijken hoe temp vanavond is als dat weer boven 39 is dan morgen toch even bellen. Ha kan niet echt veel doen maar mij is belaagrijk dat longetjes goed zijn verder uitzieken kunnen we ook thuis ;)

Waterpokken wilden we bewust niet. Ze krijg komende maand vactinatie op aanmerking komt ze. Duurde weken dat ggd toestemming krijgt en ik moest bloed prikken etc maar is rond dus liever nee, geen waterpokken

17. penseel

penseel Niet meer actief

Kind dat met ogen draait en maait zwaait met armen benen. Dan zou ik denken aan koorts stuipen.

Als paracetamol de koorts niet verlaagd maar het juist hoger woord dan is er vaak wat aan de hand. Je hoort piepen bij de longen.

Ik zou gewoon de hap gebeld hebben hoor het klinkt als een bronritus .

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt goed! Het herken het roggel-geluid wat je omschrijft en wat je kunt voelen als ze tegen je aanligt.
    Onze jongste had/heeft ook geregeld luchtweginfecties (bronchitis) en dan heeft zij dit idd ook. Daar doet een huisarts niets aan en moet ze gewoon uitzieken.
    Wel goed misschien om morgen idd even naar de longetjes te laten luisteren, maar als de koorts alweer op z'n retour is (stijgt meestal wel wat gedurende de dag, maar vanochtend was hij toch al behoorlijk stuk gezakt), dan verwacht ik geen heftige infectie of zo.
    Sneu he, als die kleintjes ziek zijn!

19. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #19 piccolina, Nov 2, 2014
    Last edited: Nov 2, 2014
    Morgen belt ha zelf ons over vaccinatie warerpokken dan vragen we gelijk of we langs mogen voor longetjes. Is zo gedaan.

@merah
    Vorige keer kreeg ze ab keur tegen bronchites en we waren net op tijd zei huisarts (ze hoestte al maand lang) want ze die volgende stap in een puffer.
    Is longinfectie dezelfde als bronchitis?

20. penseel

penseel Niet meer actief

Hier kregen ze ook gewoon ab hoor met bronchites.

Aan mij heb je niks want ik zou niet wachten tot morgen.

Share This Page