opvoeden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mary12, Nov 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Vanaf tijgeren hem consequent weggehaald, 1e keer zeggen dat het niet mag en hem ander speelgoed aanbieden
    2e keer waarschuwen en 3e keer de waarschuwing tot handelen brengen. Ook al zijn ze jong, ze snappen meer dan we denken!

2. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Mijn dochter is net een jaar geworden en loopt al 2 maanden en toen snapte ze het echt nog niet. Nu weet ze het heel goed waar ze niet aan mag komen en ze doet het wel natuurlijk om aandacht te vragen of als ze kwaad:D
    Of ze loopt ergens heen en schud dan zelf al nee of checkt eerst even of ik wel kijk. Soms doe ik net of ik het niet zie en dan blijft ze er wel af.

Maar ik zou niet alles weg halen, ik heb wel de 'gevaarlijke' spullen weg gehaald en af en toe sneuvelt er iets,

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Ik denk dat ze het wellicht wel begrijpt (dat jij 't niet wilt;) ), maar op haar leeftijd is de wereld één grote leer- & ontdekkings- & speeltuin, toch? En zo moet het (m.i.) ook zijn. En dat jij 't niet wilt, is waarschijnlijk iets dat ze binnen een split second ook weer vergeet:D.

Persoonlijk zou ik kiezen voor weghalen. Waarom? Veel relaxter dan de hele tijd afleiden en verbieden. Dikke kans dat als je het over een drie maandjes terugzet, dat ze er niet meer naar om ziet.

Maar goed, dat is dus een persoonlijke keuze.
    Onze huiskamer is volledig dreumesproof, eenvoudigweg omdat ik niet voortdurend wil opletten of er iets omver gaat, wat niet mag en ook niet voortdurend wil corrigeren.

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

Dec 8, 2012
    826
    204
    43
    Female
    Wij hebben hier ook alles weggehaald. Scheelt inderdaad echt een hele hoop achterna geren en ge-nee. Het is zoveel fijner om veel ja te kunnen zeggen dan alleen maar nee, nee en nog eens nee. Nee mag, of moet eigenlijk wel, er ook wel bij zijn, maar ik vind dat je gauw de hele dag nee zit te roepen als ze de hele tijd maar weer terug gaan om te proberen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik dat echt een lastig punt vind.. Want mijn zoontje zit nou in de fase dat als je hem weg zet, hij het op een krijsen zet. Afleiden helpt écht niet, ik snap echt niet hoe mensen daar altijd zo makkelijk over praten, want hij smijt alles aan de kant en gilt alleen maar harder. Om vervolgens weer precies hetzelfde te doen, zo van; kijk eens hoe hard ik kan gillen als ik mijn zin niet krijg, heb je het gehoord? Dan weet je dus dat je me nu moet laten zodat ik niet zo hoef te gillen.
    Maar dat gaat dan ook weer niet gebeuren.

Dan zien we vanzelf wel weer wanneer de spullen terug gaan.. Dat zou echt niet nog weet ik hoeveel jaar duren.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,202
    509
    113
    Ik heb het idee dat mijn dochter nu al wel enigszins begrijpt wat nee betekent. Als ze naar het televisiekastje loopt begint ze al te grinniken. Ze gaat staan en kijkt achterom naar mama.. dan draait ze terug en daar gaat het vingertje naar de knopjes.. het enige in de kamer waar ze niet aan mag zitten. Mama zegt: nee dat mag niet en ze gaat er weer bij weg.. (of ik til haar erbij weg).. en 5 minuten later begint het opnieuw :) Tja.. we hebben het kastje nu maar verplaatst. Ik corrigeer haar dus wel, maar niet te 'hard' omdat ze er anders eerder een spelletje in ziet.. :)

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    mee eens. Hier begrijpt zoontje het ook, maar het verband snappen ze nog niet. Kindjes snappen dat als ze aan de gordijnen zitten dat mama nee zegt. Daarom schudden ze zelf ook wel eens nee, maar de stap daarvoor, dus niet aan de gordijnen zitten, dat snappen ze nog niet.

die van ons is van het nieuwsgierige en ontdekkende soort dus wij hebben het redelijk kindvriendelijk. En merk bij het meeste dat als je ze even laat het nieuwe eraf is en hij er niet meer naar toe gaat.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik bedoelde andersom, mijn manneke kon met 1 jaar nog maar net kruipen dus ik had dat wel gemakkelijker

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Voor die moeders die hun huis dreumesproof maken ... Hoe doe je dat op visite dan? Je kan toch niet verwachten dat anderen hun huis ook dreumesproof maken?

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Ik heb mazzel. Wij gaan niet veel op visite bij mensen die een bijzonder "dreumes uitdagend" huishouden hebben en daarnaast is mijn dreumes in een andere omgeving vaak het eerste uur bijzonder timide;).
    Maar in elk geval, als ik op visite ben, let ik dus wel wat meer op en doe dus pogingen om dmv afleiding etc. dreumes en spullen voor "het kwaad" te behoeden:D

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Ik haal echt niet alles weg, wel de dingen die kwaad kunnen zoals glazen en bekers bv.
    Mijn idee is dat wanneer je alles weg haalt er niet geleerd wordt daarvan.

Hier is het heel vaak herhalen maar ik blijf het doen.
    Eerst 3x nee, afleiden en anders gewoon weg halen. Gebeurd het na 5 minuten weer, weer hetzelfde.
    Ik moet een lange adem hebben, zoontje heeft DS en begrijpt anders dan andere kindjes maar we gaan stug door. Ook hij zal het gaan begrijpen.
    Voordeel is dat hij nog niet staat/loopt,kruipen gaat des te harder:D dus ik moet er toch achteraan.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    En bv tijdens het koken is de box een enorme uitkomst (of als adempauze voor mama;) af en toe)

Share This Page