opvoeding en hond

Discussie in 'De lounge' gestart door djara, 12 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hoi allemaal,

    ik zou graag even willen weten, hoe je met je hond moet omgaan als de kleine er is. ivm jaloers gedrag. nu hebben wij nog een pup van 12 weken. als het kindje er is, dan is Djara (hond) bijna een jaar. hoe zijn andere mensen hier mee om gegaan. ik denk wel dat ze iets doorheeft. want als ze bij me ligt, ligt ze op mijn buik.

    groetjes agnes
     
  2. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    Mijn vriendin heeft de eerste luier aan de hond gegeven. Ze heeft die in zijn mand gedaan en heeft geen problemen met de hond gehad.
    Wat ik begrijp zijn de meningen er over verdeeld. Mijn vriendin was ook verteld dat ze eigenlijk de placenta had kunnen geven aan de hond, maar dat vond ze iets te ver gaan, ik ook moet ik zeggen.
    Maar wat ik ervan heb gelezen is dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

    Succes. Patricia
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Zodra de baby is geboren, moet je de hond er (zodra het natuurlijk kan) even aan laten ruiken.
    Het is voor een hond ook duidelijk dat er iets gebeurd met het vrouwtje, dus die maakt zich ongerust. Zodra de bevalling achter de rug is en alle handelingen met de baby en met jou achter de rug zijn, kun je de hond even laten ophalen, om te merken dat alles ok is.
    Mijn zus heeft dat bij haar oudste zoon niet gedaan, en daar was de hond ook jaloers op. Bij haar andere 2 kinderen heeft ze dat wel gedaan, en toen was het goed.
    Het is heel belangrijk, dat je de hond niet weg gaat doen, zodra je moet bevallen (ik bedoel uit logeren, de hond hoeft natuurlijk niet bij de bevalling te zijn).
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Toen ik geboren werd, hebben m'n ouders, m'n eerste kledingstukken dat ik aangehad meegedaan naar huis, om de hond er eens te laten aan ruiken en kennis te maken met het feit dat er een nieuw gezinslid bij was.
     
  5. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    het is ook heel erg belangrijk , dat je kraamvisite de hond niet vergeet .
    meestal gaan die gelijk bij de baby kijken en vergeten ze de hond aandacht te geven .

    groetjes yvonne
     
  6. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Tjonge wat een tips allemaal! Wij hebben een hele drukke jonge hond die waarschijnlijk heel erg aan de nieuwe situatie moet wennen. Nu zijn we al wel aan het oefenen dat ze niet meer o trekt aan de riem. Straks kan dat tenslotte ook niet met de kinderwagen...

    Het is me in ieder geval wel duidelijk dat we de hond na de bevalling niet moeten vergeten. Ook zij en de katten hebben aandacht nodig.

    Lotte
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bedankt voor de tips die al komen, er zijn natuurlijk nog meer welkom. we zijn al druk aan het oefenen met luisteren. zodat dat straks niet allemaal in 1 keer komt. en inderdaad, de visite mag de hond ook niet vergeten. nu heb ik vanavond ook gehoord, dat als er visite komt, dat ze EERST de hond begroeten en dan pas naar de kleine gaan. lijkt mij best een goed idee.

    agnes
     
  8. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    wij hebben chester overal bijbetrokken en dat ging heel goed omdat chester op de overloop sliep hadden wij hem al optijd geleerd dat hij niet op de babykamer mocht komen als we hem kwijt waren hoefde we alleen maar op de babykamer kijken dan lag hij oder het bedje teslapen terwijl de kleine er nog niet eens was dat heeft hij nooit meer gedaan van af het moment dat ik met naomi thuis ben gekomen hij heeft haar helemaal besnuffeld en dat was het hij had meer aandacht voor mij toen
    vaak als 1van ons met naomi op de bank zat/lag dan ging meneer bij je voeten liggen of hij ging op de bank zodat hij dicht bij naomi was om tebeschermen we hebben hem nooit weg gestuurd zelfs niet als de kraamvisite het niet fijn vond dat chester naast hun zat als ze naomi op de arm hadden
    we hebben hem ook al in de zwagerschap geleerd dat hij minder aandacht krijg want zodraai da kleine er is krijgt de hond minder aandacht
    nu hebben we weer een pup omdat chester naar de hondebrigarde mocht en die wordt ook overal bijbetrokken

    hoop dat je er wa aan hebt
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Agnes, ik heb met mijn ex 4 jaar een honden school gehad, en wat de anderen ook al zeggen,let er vooral op dat je de hond overal bij betrekt, want een hond is niet jaloers, die maak je zo.
    Wij hebben zelf een Bull Terrier en we leren haar nu inderdaad zoals Tjenna ook al zegt, dat ze binnen kort nog net zo belangrijk is, maar wel minder aandacht zal krijgen... wat betreft de visite dat klopt als een bus, zeg ook gerust tegen de mensen dat ze eerst de hond aanhalen, maar ook niet te enthousiast maar gewoon een aai over de bol.(te enthousiast kan t gevolg hebben dat hij/zij gaat springen tegen de mensen, en dus ook tegen jou met de baby op de arm ;) )
    Misschien is een Puppy en een A cursus met de hond een goed idee? Dan leert de hond ook al diversen commando's.
    Ikzelf haal onze hond er direct na de geboorte bij, en dan mag ze de baby besnuffelen en bij ons liggen, maar onze hond is dan ook al helemaal opgevoed en weet dat ze rustig aan moet doen, en een puppy is toch onstuimiger!! Succes ermee!
    gr. Sarina
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi Agnes,
    Dat van die luier opeten ken ik, maar ik ken een hond die haar leven lang daarna poep at buiten en daar dus erg ziek van werd. Ik denk als je veel om je hond geeft dat je je hond niet vergeet, maar je hond zal er wel aan moeten wennen. Ik weet niet of je het al gebruikt maar als je wil dat je hond niet trekt dat kun je een slipketting gebruiken (bij pups een lave slibketting in verband met de nek). Ook een cursus werkt heel goed. Zo geef je je hond ook structureel aandacht en ben je echt met hem bezig. Succes ermee. jenny
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik bedoelde hierboven een halve slibketting!Jenny
     
  12. Patriciaaa

    Patriciaaa Actief lid

    19 jun 2005
    198
    0
    0
    Wij hebben 4 honden en denk ook al vaak aan hoe ik dat moet gaan aanpakken als wij ooit zwanger raken en er komt een babytje.
    Gelukkig zijn ze allemaal de pup en pubertijd al voorbij mocht het zover zijn, maar toch zal het een hele aanpassing worden voor allemaal.

    Maar voor mij nog tijd genoeg om daar over na te denken, eerst maar eens proberen zwanger te worden ;)
     
  13. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Onze hond was 9 maanden toen onze eerste zoontje werd geboren. We hebben een gedragen rompertje bij haar in de mand gelegd en er verder niet te veel aandacht aan besteed.
    Omdat het een klein hondje was mocht ze af en toe bij mij op het (kraam)bed lekker even snuffelen aan de kleine. Toen onze zoon op de grond ging (op een kleedje en later kruipen) was de hond er niet bij weg te slaan. Hij ging naast hem op het kleedje liggen en hield goed in de gaten of alles wel goed ging! Super hond toch?

    Inmiddels is onze hond 8 en onze zoons 7 en 5 en ze kunnen het nog steeds heel goed met elkaar vinden. Hij heeft nog nooit z'n tanden laten zien aan de jongens.

    Wees er gewoon relaxed mee dat merkt je hond ook aan je en dat werkt het beste.

    Succes.
    Gr. Sas.
     
  14. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    Ja wij hebben dus ook een hondje
    pas zat ik met het dochtertje van een vriendin van me op schoot en toen begon hij ook jaloers te doen
    hmmmm als hij dat nu al doet hoe moet dat dan als we zelf een kindje hebben?
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Ik heb de hond ook laten ruiken aan de baby
    En haar zoveel mogelijk betrokken bij me zoontje
    Resultaat was waar me zoon was was de hond ook, ze week niet van zijn zijde
    Jaloesie heb ik dan ook nooit gehad bij der
    Succes

    gr Debbie
     
  16. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    oke dan

    dan moeten wij het ook maar zo gaan doen anders went hij er nooit aan

    kussies
    Guusje
     
  17. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    wij hebben ook een hondje!. Ze is nu al niet meer bij mijn 10 maanden oude nichtje weg te slaan.. Ze houdt echt de wacht en die kleine kan alles met haar doen. Als het bij ons zover zou zijn, dan is de hond de eerste die de kleine mag begroeten en lekker bij ons in bed erbij mag komen liggen ( wij hebben ok=ok een niet al te grote hond!!)

    De visite mag haar inderdaad niet zomaar voorbij gaanlopen , want dan ga je denk ik de verkeerde kant op...
     
  18. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    ja precies
     
  19. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij hebben ook een hond. Ik heb dus geen idee hoe hij zal reageren als de kleine er is. De bevalling is hier in Denemarken zowiezo altijd in het ziekenhuis en daar blijven we dan 5 dagen.
    Wij dachten dat we misschien iets wat die kleine aan heeft gehad in de mand moeten leggen ofzo .. of is de eerste poepluier een beter optie??
    Best moeilijk !!
     
  20. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi

    Toen ik eenmaal bevallen was van mijn eerste, heeft mijn toemalig man mijn shirt waar ik in bevallen was mee genomen naar huis.

    En toen ik de dag er na zelf thuis kwam was de hond wel even uit logeren geweest, omdat ik dus een hele zware bevalling had gehad.

    Maar toen de hond eenmaal thuis was hebben we haar direkt kennis laten maken met onze kleine meid.
    En ook met de eerste luier.

    Dit was bij ons dus een grote fout :p Want zodra de hond de kans zag greep ze elke luier uit de emmer die ze kon pakken :S


    Maar wat misschien ook wel een leuke tip is:

    Om op het geboorte kaartje een zinnetje te zetten inde trend van.

    Denken jullie bij binnekomst ook aan ....(naamhond), want ook hij/zij heeft er een nieuw baas/bazinnetje bij ...
     

Deel Deze Pagina