opvoeding en hond

Discussie in 'De lounge' gestart door djara, 12 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat is idd wel een leuk idee ja, om dat op het kaartje te zetten ...

    En dat van die luier ... haha, straks vind hij het wel smaken ja, hebben we dat probleem weer!
     
  2. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik hoor het vaak dat als honden de luier mogen eten hun hele leven dol blijven op poep! bahbah
     
  3. Wij hebben geen problemen gehad.
    Ons Kiya (hond) was wel jalours en liep altijd onder mijn voeten.
    Maar dat is gemindert..
    Komt goed je zal wel zien
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja, dat vind ik nou een goede!!
    Vaak wordt de hond vergeten.
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat is idd wel een hele goeie jah .. normaal is hij de eerste die ze begroeten ...
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Misschien leuk, maar niks voor mij. Ik zag laatst ook een geboortekaartje met een foto van DE hond. Ieder moet het natuurlijk zelf weten, wij hebben een hele lieve hond en kat, maar ze komen bij ons niet op de geboortekaart. :)
     
  7. miranda1980

    2 okt 2005
    59
    0
    0
    Ik heb begrepen dat je de nageboorte moet laten opeten. Zo word het kindje geaccepteerd en altijd beschermd.

    Vond het ook heel raar klinken, maar toch hoor je het van meerdere mensen.

    Groetjes Miran
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Een foto vind ik ook iets te veel van het goede, maar een kleine opmerking dat ze de hond niet vergeten vind ik wel goed. Desnoods een apart briefje erbij doen
     
  9. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    Hallo agnes

    Ik heb twee jackrussels en ik heb aan mijn verloskundige gevraagt wat ik daar het best tegen kan gaan doen nou zegt hij het beste is al de kleine geboren of voor het eerst thuis komt dan moet je de honden aan de kleine laten snuffel en zo en dan gaat het wel goed

    Groetjes roelien
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama

    Dit kan idd wel, maar vind ik persoonlijk erg smerig.... is net zoiets als de eerste poepluier aan de hond geven, het kan dan gebeuren dat de hond alle poep die hij/zij op straat tegenkomt lekker op gaat peuzelen....
     
  11. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had vroeger een hond die soms poep van straat at. Ze had echter nog nooit een luier leeggegeten oid. Bij sommige honden zit het er misschien gewoon in.

    Groetjes,

    Linda
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bedankt voor alle tips, nageboorte en 1e luier gaan we niet doen, vinden we beide thuis een "beetje" aan de smerige kant. ik denk dat we gewoon dat we haar direct bij de kleine laten, snuffelen enzo. en dan is het maar zien hoe het hondje reageert. ze heeft het wel door dat er veranderingen komen gaan, en ze merkt dat ik zwanger ben. want Djara (hond) is niet bij mij weg te slaan, ze ligt constant op mijn buik, met het gevolg dat zij dan toch ook de baby voelt schoppen. verder laten we haar nu aan de baby spullen snuffelen. misschien helpt het allemaal wat. we zien het wel...
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb dat ook wel gehoord jah, maar vindhet een erg smerig idee!!
    En dan moet Edwin met de nageboorte in de auto naar huis .. jek!!
    Denk dat we mar kleertjes die de kleine aan gehad heeft in de mand leggen en de hond overal bij betrekken ... dei nageboorte en poepluier vind ik erg smerig.
     
  14. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik vind het zinnetje op de het geboortekaartje een goede tip!
    ik denk (als het allemaal zover is) dat ik het er wel bij zal zetten.
    ons bulletje is echt een kindje van ons en ze hoort ook helemaal bij het gezin!
    wij zijn zelf een jong stel (beide 24) en het huisje -boompje en ook beestje is bijna helemaal compleet.
    ik zit er aan te denken om een foto op het geboortekaartje te laten maken met mijn buik en daaronder ons hondje die met volverwachting naar mijn buik zit te kijken.
    lijkt mij een leuk idee maar ja smaken verschillen.
     
  15. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    hoi hoi,
    Ik zou de hond ook van te voren geregeld op de baby kamer laten komen en na de bevalling laten snuffelen aan de kleine en veel aandacht geven wat je kan ;)
     
  16. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    goede tips zijn er gezegt maar van die poepluier en nageboorte :( jakkes!!

    onze hond is 1 jaar en 2 maanden als onze kleine meid komt en we zien wel hoe hij er op reageerd ik heb in iedergeval de volste vertrouwen erin. hij is nu al gek op kinderen hij is alleen iets te lomp af en toe maar ja wat wil je met een Berner Sennen :) . ik ben hem nu al dingen aan het leren wat wel en niet kan ook staat de box hier al in de kamer om hem er aan te laten wennen. heb zelf al met een grote pop rondgelopen hier en het in de box gezet. de hond vond het geweldig en reageerde heel goed erop ik hoefde maar waar is baby?? te zeggen en hij stond al voor de box te piepen.
    het belangrijkste is volgens mij gewoon de hond direct erbij betrekken als de kleine er is en voldoende aandacht geven dan komt vast goed.
    succes!!

    liefs chantal
     

Deel Deze Pagina