Dames, Even een vraagje. Ons meisje is bijna 8 maanden en omdat ze minder BV krijgt door het vaste voedsel wil ik haar tussendoor wel wat water/lauwe thee laten drinken. Nu heb ik laatst een antilek tuitbeker gekocht, maar daar snapt ze niks van. Ze kauwt alleen op het tuitje. Is het nog te vroeg? Ik dacht gehoord te hebben dat een rietjes beker niet zo goed is ! Tips zijn welkom
Ik denk gewoon oefenen. Onze dochter kon het met 6 maanden al dus te vroeg is het in ieder geval niet.
Elke dag aanbieden en oefenen, hier kon hij het al met 6 maanden. Hoe vroeger je ermee begint hoe sneller ze het doorhebben.
Onze zoon heeft heeeel lang gedaan voordat hij snapte hoe zo'n tuitbeker werkt. Maar met 5 maanden wilde hij uit n gewone beker drinken dus vanaf dat moment ook alleen maar gewone bekertjes aangeboden en dat ging prima. In het begin met veel hulp en knoeien, maar dat geeft niet was toch maar water. En daarna lekker zelf.
hier heeft het 4 weken geduurd voordat hij snapte dat hij eraan moest zugen om er iets uit te krijgen. en had gewoon een zachte tuitbeker van nuby. haha dus voorlopig gewoon lekker blijven knoeien en oefenen! ooit komt het goed en drinkt ie er wel uit. nu drinkt mijn zoontje vort overal uit.
mijn zoon kan/ wil helemaal niets met een tuitbeker. uit een rietjesbeker daarintegen dronk hij al met 6 maanden en nu drinkt hij uit een rietje of gewone beker. rietjes zijn voor de mondmotoriek juist heel goed.
Ik begon met 9 mmaanden maar hij stapte er niks van Haha. Toen rietjesbeker gedaan en dat ging goed. Rietje is idd beter voor de mondontwikkeling.
Mijn dochter is nu 20 maanden en heeft de antilekbekers en rietjes nooit begrepen... Ze doet er gewoon niets mee. Ik had eerst een hele goedkope tuitbeker, zonder antilek, maar ben heel snel overgestapt op een Hema rietjesbeker. Ze dronk hier vanaf een maand of tien uit. En nog, naast een gewone beker.
volgens mij is juist een tuitbeker niet zo goed en rietjesbeker wel. Anders gewoon liever een normale beker.
Onze zoon snapte na de fles alleen een tuitbeker met een zachte tuit (volgens mij zo'n nuby beker) daarnaast geoefend met een gewone beker. en onze dochter heeft het nooit gesnapt, hoeveel tuitbekers en rietjesbekers ik wel niet heb gekocht en geleend voor haar hahahah. Die drinkt dus al heel lang uit een gewone beker. Nadeel is wel dat als we weggaan, ik voor haar een beker en een flesje watee of roosvicee moet meenemen want amders kan ze niks drinken
Dames, Bedankt voor de tips. Ik blijf proberen en leen ook eens een rietjesbeker. Misschien gaat dit beter.