Schrale wangen

Discussion in 'Verzorging' started by MamaInSpee1979, Dec 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hallo,

Mijn zoontje krijgt wat schrale wangen. Ik smeer zijn wangen dagelijks in met zwitsal wangetjes creme maar heb het idee dat het niet veel helpt. Wat smeren jullie????

2. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Ik heb altijd het idee dat zwitsal niet zo goed helpt... helemaal bij een droge huid. Ik smeer het namelijk zelf wel eens op mijn gezicht, maar als die schraal is bijt het zelfs en word het er best rood van...
    Ik gebruik bij mijn zoontje Vaseline-Cetomacrogol Crème. Die kun je bij de apotheek kopen. Ik gebruik deze omdat hij ook een beetje eczeem plekjes heeft gehad... maar ook zonder eczeem is deze creme erg fijn voor de droge winterwangen!

succes!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik gebruikte vaseline lanette creme. Dat vet lekker.
    Zwitsal werkte hier ook niet...

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik normale vaseline, uit een pot...hij heeft namelijk ook droge rode huid net onder zijn ogen en van deze vaseline krijgt hij geen prikoogjes. Verder werkt het prima tegen de rode droge wangen..

Charlie

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Mijn dochter kreeg ook schrale wangen, en later ook droge plekken op haar buik, armen en benen.
    Heb toen ook de Vaseline Lanette creme gekregen en sindsdien is alles weg.

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,260
    1,024
    113
    Zuid-Holland
    hier is vaseline cetomacrogrol ook favoriet! werkt echt super!!goed voor droge wangen, geirriteerd huid (begin exceem)

beetje off topic, maar ik heb deze creme laatst uit nood eens op mijn voeten gesmeerd met erg droge hakken. wow werkte ook erg goed!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

hier ook Vaseline-Cetomacrogol Crème
    Op aanraden van de KA ivm schrale wangen ;)

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik smeer Bepanthen, dat is het enige dat werkt hier. Zwitsal is leuk bedacht maar helpt voor geen meter, en zelfs Lanettecreme is niet vet genoeg.....

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Bepanthen, overal goed voor dat spul. Smeer het 's ochtends na het wassen van haar gezichtje en als het echt heel erg is dan 's avonds nog een keertje. Het plakt een beetje, maar dat duurt maar even...

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Er is maar een middel dat geweldig helpt; Lipikar van La Roche Possay. 15 euro voor een grote tube bij de apotheek. Wondermiddel en smeert ook nog eens lekker uit en trekt goed in.

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Dat is alleen maar vet, dat hydrateert niet. Je moet eerst vochtinbrengen en dan pas beschermen.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,260
    1,024
    113
    Zuid-Holland

dat is nog behoorlijk prijzig!! vaseline cetomacrogol creme krijg je via je huisarts/apotheek en betaalt je ziekenfonds gewoon ;)
    ja het klopt, ik ben een hele grote fan van deze creme:D

13. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

Nov 13, 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zilvercreme van Louis Widmer helpt ook erg goed. Is wel wat prijzig, maar na een paar keer smeren is de schraalheid dan ook verdwenen.

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Voor t slapen gaan s avonds altijd Zwitsal Baby Olie voor op t huidje op zijn wangetjes en dat werkt hier perfect!!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

remederm of zilvercreme louis widmer . Ook voor jezelf erg goed.
    Er is ook een lippenbalsem, voor de gevoeligen onder ons echt een tip.

16. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier werkt ook alleen Bepanthen!

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

In de winter smeer ik de wangetjes van mijn dochter elke avond voor ze gaat slapen vrij dik in met Bepanthen (ongeacht of ze wel of niet ruw zijn). Dat helpt heel goed.

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook Bepanthen.

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Beetje Nivea uit het blauwe blikje. Ruikt ook nog eens lekker vind ik.

20. Megan82

Megan82 Actief lid

Jun 30, 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer altijd Balneum creme, dan blijven ze heerlijk zacht. Vorige winter had ze helemaal schale rode wangen, toen dit gaan smeren en weg. Smeer het nu dagelijks en ze heeft een mooi glad huidje.

Balneum is ook echt voor baby's. Niet alle andere producten zijn altijd voor babyhuidjes geschikt en vaseline sluit de huid alleen af (beschermt dus maar hersteld niet).

Zo zie je maar, voor iedereen werkt iets anders goed!

Share This Page