opvoeding.

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door elsie22, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb zelf een zoontje van 2 jaar nu, en een stiefdochter van 4 jaar die om het weekend hier is. ik vind het soms best lastig qwa opvoeden, voor sam zijn wij best streng omdat hij altijd bij ons is en er gewoon regels zijn, nu wil ik voor haar dan niet zo streng zijn en op de kleine dingetjes letten zoals bij sam maar aan de andere kant vind ik dit niet zo eerlijk tegenover sam. hij gaat het natuurlijk ook door hebben als we die 2 anders behandelen en dat wil ik niet. ook lijkt het me dus niet goed om dingen en regels aan te gaan passen als meisje hier is.

hoe doen jullie dit?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon de dochter hetzelfde behandelen hoor...
    Bij papa zijn er nou eenmaal andere regels als bij mama en die zijn voor haar hetzelfde als voor jullie zoontje..

Word er over een tijdje echt niet gezelliger op tussen jou en je zoontje en zoontje en dochter als de ene iets wel mag wat de ander niet mag

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee dat lijkt me ook idd.

vind het alleen soms zo moeilijk....

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

wel ik ben nu wel nog alleen he. maar die vraag die jij je stelt stel ik me al van in het begin.

even wat vb
    ik ben van mening ik ga geen euzie maken over prullen, daarmee bedoel ik ik moest ruzie maken omdat ik op mijn 14 de een handtas wou. over zo een dingen maak ik dus geen ruzie, als zij later op 7 jaar een gsm wilt dan krijgt ze die ( wel een goedkope he) hier kan dan al probleem zijn dat kindjes van de man die pas krijgen op 12 jaar.

of

bv uitgaan ik ben van mening 15 a 16 jaar terwijl die van mening kan zijn 14 jaar

of uur van slapen gaan

of ....

en ja dan stel ik me dus ook de vraag hoe zoek je daar in een tussen oplossing.

eerlijk tot op heden heb ik het antwoord ook nog niet gevonden

dus succes

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het gaat hier om kinderen van 2 en 4 jaar dus uitgaan is er nog lang niet bij.

het gaat meer om andere dingen eigenlijk, ook de gewone dingen. wat er nu vaak gebeurd is; meisje is 4 sam 2, sam zit in de ik probeer lekker alles uit fase, prima maar niet luisteren betekend toch de gang op, meisje doet haar jongere broertje na! ik vind het moeilijk om mee om te gaan, zij is oud genoeg om te weten dat je gewoon om de bank moet zitten bijv. lijkt mij hoor, maar als broertje op de bank gaat staan doet zij het ook en dat is met de meeste dingen zo. dan moet je dus 2 kinderen te gelijk corrigeren.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon uileggen dat zij oud is genoeg is om te weten dat dat niet mag en als ze het weer doet zij ook 'straf' krijgt gewoon de dezelfde straf als je zoontje ook krijgt..

Want zo is het voor haar ook lekker makkelijk als er geen consequentie aan vast zit...
    Bij papa en stiefmama gelden nou eenmaal ook regels

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vanmorgen idd ook uit gelegd dat ook zij gewoon naar de gang kan als ze niet luistert, geloof dat ze het wel begreep want daarna luisterde ze gewoon.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik denk dat je haar gewoon moet uitleggen dat er bij jullie net zo goed regels gelden als bij haar moeder thuis en dat die soms wel eens anders kunnen zijn als dat ze gewend is.
    En kinderen weten dat snel genoeg hoor, dat onderscheid.

En idd gewoon hetzelfde aanpakken als bij je zoontje.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het vandaag toch gelukt is :)

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou vanmiddag heeft ze op de gang gezeten hoor, ze hadden beide even een middagdutje gedaan, en mevrouw slaat papa zo in zijn gezicht!! dat mag dus echt niet dus hup gelijk naar de gang, heeft vriend gedaan, ze was boos en ze wilde niet maarja wie slaat gaat naar de gang. en ja 4 minuten want ze is 4 jaar, daarna moest ze sorry zeggen enzo maar dat wilde ze eerst niet dus vriend weer weg en later zei ze het wel.

ze heeft al wel vaker hier op de gang gezeten hoor als ze chagrijnig was, want die buien heeft ze ook af en toe en dan mag ze die bui op de gang uit zitten.

maar pff vind het soms wel lastig waar je nu wel en niet op gaat corrigeren, het vervelendste vind ik echt dat zij haar jongere broertje die echt nog dingen moet leren na doet, en als je dan al nee gezegd hebt tegen hem dat zij het dan toch nog even wel gaat doen.

Deel Deze Pagina