financieel en zorg kindje van een ander

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Ruby1987, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Hey,

Ik wil niet in detail treden verder over dit verhaal. De situatie:
    Ik heb een relatie van 6 jaar met mijn vriend. We hebben een kindje van 2 jaar en 4 maanden en een kleine van 3 maanden. Nu verwacht hij midden januari nog een kindje. Natuurlijk is de situatie voor mij heel naar (geweest). Maar we hebben gekozen na hele lange gesprekken dat we wel bij elkaar blijven en ons er doorheen slaan. Nu is hij niet zo een man die zijn kinderen in de steek laat en tenslotte kan het kindje er niks aan doen en zullen we het kindje hier regelmatig in huis nemen en word ik dus stiefmoeder. Het voelt voor mij toch wel iets waar ik me een beetje op wil voorbereiden. Mijn vriend is net ontslagen wegens te weinig werk en is hard bezig met een uitkering aanvragen. Momenteel betaal ik dus alles. Het huis de benodigdheden voor onze kids en geef ik hem wat geld hij doet daarvoor weer wat in het huishouden en de kids voor en na de opvang en ik ga naar school. Nu vraag ik me af wat als zijn kleine er bij komt. Als die snachts huilt moet ik er dan ook voor opstaan. Als heteen schone luier moet moet ik er dan ook voor zorgen? Enz. Hoe financieel. Moet hij gewoon een bedrag per maand aan me geven en ik de spullen inslaan wat ik nu ook doe maar met mijn geld dan. Moet ik ook af en toe wat kleertjes voor haar kopen? Enz. Ook huishoudelijke taken zouden er extra bij komen. Natuurlijk ga ik het hier ook met mijn vriend nog uitgebreid over hebben. Ik vraag me gewoon af naar ervaringen.

Ik vraag me af naar hoe jullie het doen en welke afspraken jullie hebben gemaakt, waar op hebben gelet, waar tegen aan gelopen enz.

Iig bedankt

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb hier zelf niet mee te maken gehad maar wil wel zeggen dat ik hetvwel knap van je vind!

Tsja en hoe verder te regelen.... Mijn instelling zou zijn dat jouw man allimentatie betaald voor de baby bij die andere mevrouw. Als het bij jullie komt, dat ze dan de benodigde dingen mee geeft zoals kleding, luiers en voeding. Als hij geen allimentatie gaat betalen zou ik zorgen dat je die spullen zelf aanschaft voor thuis. Verder zou manlief er van mij uit mogen in de nacht. Wellicht dat jij en de baby naar elkaar toe gaan groeien en datbje ook een band voelt ontstaan en daarna ook wat takjes wil overnemen.

Lastige situatie, ik zou het denk ik niet kunnen respect!

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

lastige situatie inderdaad!
    respect dat je dat kunt zeg.......

Ik zou in iedergeval voor goede afspraken zorgen.

heel veel succes en sterkte meid! Knuffel!!

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Respect voor jou!!!!!

Ik denk dat de antwoorden vanzelf beantwoord worden als ze bij jullie is qua het verzorgen van de baby. Je kunt nu nog niet zeggen dat jij er uit moet voor haar, als je er zelf moeite mee hebt om het kindje van jouw vriend met een ander te verzorgen. Maar voor hetzelfde geld, voel je er juist wel veel liefde voor, omdat het toch een deel van je vriend is en groeit het gewoon vanzelf.
    Ik denk dat het wel een heel groot verschil is als ze al vanaf het begin naar jullie komt. Jij kan vanaf baby af aan een "eigen" band met haar opbouwen. Is anders dan dat je een kind van je vriend erbij krijgt (bv door een eerdere relatie) die al ouder zijn, dän is het moeilijker vind ik om een band op te bouwen en blijft er een groot verschil met je eigen vlees en bloed.

Qua verzorging vind ik dat je vriend er voor op moet draaien om de vrouw een bepaald bedrag te geven. Ik vind niet dat jij daar voor op moet draaien. Maar ja... vaak is het 1 pot in een gezin en komt het net zo goed op jou terecht.

Heel veel succes en ik neem mijn petje voor je af meid!!! Het meisje zal in ieder geval in een warm nest terecht komen als ze bij jullie is.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Je vriend zal alimentatie moeten betalen maar zoals ik het nu lees heeft hij geen cent en zal zijn draagkracht 0 zijn, hij hoeft dan ook niets te betalen. Dit moeten jullie laten vastleggen. Jij kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn alimentatie. Gaat hij het kindje erkennen/gezag aanvragen? Over omgang moeten ook afspraken vastgelegd worden. Ik kan me voorstellen dat het kindje eerst een veilige hechting met haar moeder moet opbouwen, meestal is er de eerste twee jaar alleen overdag omgang en nog geen nachten. Maar dat ligt ook aan wat de moeder wil. Hoe staat zij hierin?

Moeilijk hoor, het kindje kan hier natuurlijk niets aan doen maar het is wel een zware druk op jouw gezin. Ik zou het je vriend zeker niet te makkelijk maken en hem zelf voor het kindje laten zorgen als ze bij jullie is. Wat natuurlijk niet
    betekend dat je het geen aandacht hoeft te geven maar je rent jezelf voorbij als je naast de zorg voor je eigen baby ook het merendeel van dit kindje op je gaat nemen. Zijn kind, zijn verantwoording en alles wat jij doet daar heeft hij mooi mazzel mee.

6. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Alvast iedereen bedankt. Ik laat zeker alle dingen tot me bezinken en dan zie ik hoe de situatie zal zijn en kan ik kijken naar welke dingen bij ons passen.

7. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    J zal idd zelf moeten voelen hoe je dingen wil. Niks forceren, alles op zijn tijd.
    Het kindje zal. Iet gelijk hele weekenden komen maar eerst een paar uurtjes ofzo.

Vind je super dapper en je moet wel erg diep van je man/vriend houden, ik ben eerlijk dat ik het niet zou kunnen, opdraaien ook financieel voormijn partners slippertje.petje af!

8. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Dit klopt en helemaal mee eens!
    By the way: Ik heb echt ongelóóflijk veel respect voor jou! Ik hoop dat jullie er ook samen in de toekomst uit zullen komen.

Deel Deze Pagina