Opvoedingsbemoeizucht ergernissen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door hummeltje5, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Dat moment bij het open water, dat wij duidelijk tegen sm zeggen dat we niet willen dat ze ver het water op gaat met onze kinderen.
    Het dan toch doen en daarna zeggen dat je het zwemmen wel moet bijhouden :rolleyes: anders leren ze het nooit. En toen waren ze midden op het water en begon het te regenen en onweren :confused:

    Jaar later; gewoon weer doen..

    Om meerdere reden wil ik niet dat onze kinderen op open water met een luchtbed naar de overkant gaan. Ik vind het gewoon niet nodig. Daar kan ze wat van vinden maar in dit geval bepaal ik. Dat is meteen de reden dat ze ze nooit mee krijgt naar open water.
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Van de week kreeg ik deze app van m'n moeder over m'n 10 weker: "Hij moet wel vast wennen aan anderen ivm eenkennigheid. Hij is nu erg op juliu geconcentreerd immers."

    Super ouderwets.

    Mijn repliek:

    "Sorry maar dit vind ik echt een heel raar bericht. Eenkennigheid ga je niet tegen door je kind sneller te laten wennen aan anderen. Eenkennigheid is een normale fase. Die fase gaat het snelst voorbij als het kind er vertrouwen in heeft dat je er bent voor je kind en wanneer je een sterke band hebt met je kind.

    Dan het gefocust zijn op ons: je doet overkomen alsof dat negatief is. Vinden wij juist positief!

    Verder moet hij niets, zeker niet van anderen. Ons kind, onze opvoeding."

    Laatst ook schoonma:" Nou, anders moet je hem maar gewoon op flesvoeding doen, want jullie moeten er ook niet aan onderdoor gaan."
     
    Miracle1 vindt dit leuk.
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ken iemand die alle metalen handgrepen van haar meubels heeft afgeschroeft toen haar baby ging kruipen, de vierkante tafels de deur uit heeft gezet, en de hele vloer heeft belegd met vloerkleden. Alleen maar zodat het kind zich onmogelijk kon bezeren.

    En dan kwamen ze bij ons op bezoek, met onze 3 rondvliegende druktemakers... :roflmao::roflmao:
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  4. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Heeft je moeder hier nog op gereageerd? :)
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Moeder; geef je je kind wel te eten???? (Zoon eet amper laatste week en is erg afgevallen, hij at ineens daar net 6 (!!!) Boterhammen)

    Ik: nee, hij is mij duur genoeg en ik hou niet van dikke kinderen.

    Was gelijk klaar hahaha
     
    Waxinelichtjes, Kolibrie2, Miracle1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn 2 jarige is regelmatig een ware draak. Met de nodige drift- en huilbuien.
    Mijn moeder denkt vaak dat ik niet streng genoeg ben. Dus zij dacht het wel te kunnen. Gevolg is dat zoontje nog onmogelijker wordt.
    Zij: ik snap niet van wie hij het heeft, jullie waren nooit zo.
    Nee mam, hij IS ook niet mij. Hij is gewoon zichzelf. En dit krijgen we er ook bij.
     
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Met een duimpje omhoog
     
    Indire en Miracle1 vinden dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.275
    113
    Ik vind die laatste opmerking anders een heel verstandige. Als je bijna aan bv onderdoor gaat is het misschien verstandig om fv te overwegen vind je niet?
     
    DQueen en Jetje1 vinden dit leuk.
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hangt denk ik vooral van de context af.
    Het advies opzich is niet verkeerd want ee zelf aan ondergaan moet niet. Maar als het normaal goed verloopt en misschien net die ene dag niet zo lekker is het geen fijn advies
     

Deel Deze Pagina