Opvoedingsbemoeizucht ergernissen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door hummeltje5, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.599
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wel goed dat je zelf een weerwoord geeft. Dan is het ook niet persé nodig nee dat je partner er nog eens wat over zegt (al is ondersteuning nooit verkeerd, maar dat zal ie wel op andere manieren/momenten laten blijken denk ik).
    En fijn dat je schoonmoeder toch de luiken een klein beetje open heeft gedaan :)
     
  2. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat erg, en dan ook nog eens zulke opmerkingen.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.599
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet wel wat Sinterklaas dit jaar dat verre familielied gaat geven... ;) :p
     
  4. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Dit was niet helemaal een opmerking over mijn opvoedingskills denk ik... maar apart was het wel.
    Ik heb al jaaaaren een lieve vriendin. Helaas wonen we nu ver van elkaar vandaan en zien we elkaar weinig. We zijn twee keer haast tegelijk zwanger geweest en twee van onze kindjes schelen daarom ook maar een paar weken. Toen mijn oudste en haar middelste beide net 2 jaar waren was mijn zoontje heel bleu en liet altijd over zich heen lopen. Haar dochter was een heerlijke haaibaai en die combinatie was niet altijd geweldig. Ik was een daagje bij haar en haar dochter zat behoorlijk op mijn zoontje zijn nek. We zaten al een tijdje in de tuin en al het speelgoed wat mijn zoontje greep werd direct weer afgepakt door haar, wat weer een brulpartij opleverde van hem. Ook rende ze hem constant achter na om te slaan. Heel natuurlijk overigens op deze leeftijd :rolleyes: Na een tijdje was ik het behoorlijk zat en sprak ik haar dochter aan met; Nee ‘naam’ nu is ‘naam zoontje’ hiermee aan het spelen. Geef het maar weer terug.
    Daarop kreeg ik een reprimande van mijn vriendin, want zij voedde haar dochter op en niet ik :eek: Ik stond even met een mond vol tanden en stamelde iets van sorry, maar toen ik er later nog eens aan terug dacht vond ik het toch wel heel apart. Geen idee hoe ik het anders had moeten oplossen. Zij sprak haar dochter nergens op aan en mijn zoontje kon nog geen drie stappen zetten of ze zat alweer op zijn nek.

    Gelukkig zijn ze nu ouder en vinden ze elkaar heel lief. Onze jongstes zijn nu bijna 2 :cool: Benieuwd hoe dat zal gaan als we elkaar weer zien :roflmao:

    Oeh, en nu ik dit zo terug lees lijkt het bijna wel een bemoeienis met haar opvoedskills :D
     
    Salentein, hummeltje5 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Autisme? :p
     
    RachelleNM en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Klopt, ook door mensen van mijn leeftijd en zowel met als zonder kinderen. Zal wel een andere manier van opvoeden zijn, kan ook prima maar daar hebben mijn kinderen geen boodschap aan ;)
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ah ja ook zo'n fijne..

    En nóg mooier als ze jou als ouder dan even gaan vertellen dat je het verkeerd aanpakt.
    Ga ff lekker fietsen zeg.
     
    Magnolia29 en QueenMuffin vinden dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh ik vind dit best heel rot..

    Alsof jullie het leuk vinden hem zo'n stempel te geven.. alsof je denkt "he das leuk, doen we"

    Jammer zeg :(
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat er zo veel minachting en zo weinig empathie in die boodschap zit, en dat voor iets dat mij zo hard gebroken heeft.

    Het maakt niet uit voor mij of het op dit forum was of in het echte leven (daar heb ik die opmerking ook zo vaak te horen gekregen, maar het forum was de eerste keer).
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Inderdaad. En zonder stempel is hij nog steeds autistisch, het is niet zo dat met de stempel bepaald gedrag komt, het is andersom. Maar dat lijkt niet iedereen te snappen, en ontkenning is nog vervelender. Mja, stomme mensen heb je overal denk ik.

    Nog zo'n voorbeeldje: Na 100x zijn naam roepen, irritant oogcontact zoeken kijkt mijn zoon hem aan. Dan is het direct: "Ja! Hij keek! Zie je! Hij kàn het dus wel!" .... dohhh :rolleyes:
     
  11. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Het gedoe met eten. Schoonouders koken voor de volwassene en kinderen apart. Maakt mijn schoonvader heerlijke bami bijvoorbeeld. Zegt mijn schoonmoeder "ik heb voor kleinzoon (en de andere kids )patat klaar hoor".
    Nee dus. Hij eet gewoon met ons mee. Dat de kids van zwager nou enkel patat en frikadellen eten :| (slechte eters)
    Mijn zoon lust geen eens patat en smult van bijvoorbeeld de bami.:rolleyes:
    Dit levert iedere keer erg veel verbazing op, dat ik dus wil dat de kids gewoon eten wat de volwassene ook eten.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dochter (12) heeft klassiek autisme, en hoe vaak ik al niet heb gehoord “ geef haar maar een week aan mij mee, dan leert ze het wel”:|
     
    Dinges1012 vindt dit leuk.
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Of onder een steen?
     
  14. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ohja vooral nu weer met mijn new born. Niet zozeer advies maar wel opmerkingen.
    Bijv over de voeding, geef volledig borstvoeding maar in het begin is het gewoon pittig. En krampjes zijn er natuurlijk ook. M’n vader; je melk is te veto_O schoonmoeder ja als je kroketten eet krijgen ze buikpijn:roflmao:
     
    Gewooniemand, Paardenbloem en puzzelstukje vinden dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je reageert niet op mij, maar in mijn geval gelukkig niet zulke domme mensen in de omgeving die zo'n opmerking zouden maken.
    En daaraan valt maar weinig verkeerd te interpreteren hoor. Sommige mensen denken nog steeds dat het een kwestie van opvoeding is dat de kinderen goed slapen. :rolleyes:
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    E. is nog maar 18 maanden, dus nog niet veel commentaar gehad.
    Vriend zijn oma die vindt dat we haar niet met haar handen mogen laten eten.
    Verder stoor ik me daar niet aan en laat ik het voor wat het is.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja deze!

    N was vorige keer op de grond gaan liggen in de mediamarkt.
    Gillen krijsen en janken.
    Ik zei Doei N zoek het maar ff uit en liep weg.
    De jongens achter de kassa hadden er de grootste lol om en hielden een oogje in het zeil terwijl wij verder liepen door de winkel.
    Allemaal mensen om het kind heen dat het zo zielig was en waar zijn papa en mama blablabla....
    En die jongens achter de kassa elke keer de duim opsteken dat ie er nog steeds lag:roflmao:

    Hij heeft er serieus 20 minuten gelegen :rolleyes: en toen heb ik em van de grond gevist omdat we daar klaar waren..
    Tis een volhoudertje :rolleyes:
     
    RSL, Sylva, RachelleNM en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Het ergste vind ik mijn schoonmoeder.
    Als wij iets op een bepaalde manier doen qua opvoeding vraagt ze altijd; maar waarom dan?
    Een antwoord als Omdat IK dat wil/vind is niet goed genoeg..
    Maar waarom wil je dat dan?

    Voorbeeldje;
    C heeft nagellak op.
    Mijn schoonmoeder vind haar daar nog te jong voor waarop ik zeg, nou en van mij mag ze dat wel.
    Maar waarom mag dat dan van jou?

    Ik moet overal een verklaring voor hebben.. zo irritant
     
  19. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Mijn zoontje is groot en zwaar.
    Ik kreeg laatst de opmerking/vraag :
    Wat voer je dat kind toch allemaal wel niet ?!

    Ehm het is geen varken dus ik voer hem niet , hij eet gewoon veel maar groeit ook hard.
    En het is MIJN kind en niet DAT kind
     
    Gewooniemand en NiVa0230 vinden dit leuk.
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik kan er echt giftig van worden als anderen mijn kinderen ongevraagd vol proppen met snoep/ijs/chips. Mijn schoonfamilie heeft daar een handje van. Ik ben helemaal niet zo moeilijk, en aangezien ze maar 1x per jaar bij hun opa en oma zijn wil ik best een oogje dichtknijpen. Maar het kan ook te gek natuurlijk en ze kennen geen grens. Dan zeggen ze tegen mij jaa maar het is vakantie laat het. En mijn schoonzus neemt altijd een tas vol chocolade en snoep mee van vakantie. Totaal onnodig omdat je hier ook van alles kan kopen. Dat gaat dan ook maanden mee, want van mij mogen ze 1 ding per dag.
     

Deel Deze Pagina