Is het sinds 3 weken drama... Ik snap er werkelijk niets van.... Ik dacht eerst dat het kwam doordat zijn vader 4 welen weg is geweest voor zijn werk en dat hij door de terug komst van slag was... Maar nee.... Het is heel apart, hij kan het super goed ophouden en aangeven, dat heeft hij zeker een half jaar gedaan. Maar nu poept en plast hij weer in zijn broek. Poepen meer dan plassen. Nu stuur ik hem dus regelmatig naar de wc maar dat is iedere keer weer een "strijd" maar lukt wel uiteindelijk. Maar tussendoor id het mis. Poepen geeft hij niet eens aan als hij dat heeft gedaan echt snap er niets van. Van alles al geprobeerd. Mijn eerste reactie/instinct is boos worden, maar ben der al snel achter dat dat gewoon niet werkt...dus dat probeer ik niet te doen. Negeren, uitleggen, vertellen dat hij groot is, niets lijkt te werken... Nu is hij in de paar weken day het mis ging wel verhuisd maar zijn grote kamer/groot bed... Maar het was daarvoor dus al mis.... Nu stickervel ingevoerd, had eerst drie dagen schoon dan cadeau... Maar hij komt niet verder dan 1 dag dus ga Nu vanaf morgen cadeautje per dag doenz... Misschien wat overzichtelijker.... Iemand anders nog een idee? Dan zit ik ook nog met een nacht vraag. Hij is snachts nog niet zindelijk. Wil hem eigenlijk voor wij gaan slapen laten plassen... Maar als ik hem wakker maak, en meeneem om te laten plassen is hij helemaal overstuur... En plast dan wel maar is sochtends nog wel gewoon nat in zijn luier... Dus is hij daar dan nog niet klaar voor? Lastig hoor.... Hoop dat jullie misschien goude tip weten. Ps sorry voor typefouten, maar is via iPhone. Thnx
Lastig hoor. Misschien is het wel de spanning voor de komst van jullie baby. Hij voelt natuurlijk ook dat het steeds dichterbij komt. Betrekken jullie hem er veel bij? Misschien is hij onbewust wel bang dat hij zijn plek af moet staan aan zijn zusje, bang dat jullie niet meer van hem houden als zijn zusje er is. Probeer hem bij de voorbereidingen te betrekken (mee naar de vk, misschien een leuk truitje uitzoeken voor de baby) Leg er niet te veel de nadruk op, maar geef hem het gevoel dat hij ook nog steeds belangrijk is voor jullie. Laat hem straks helpen met van alles, beschuit smeren, helpen met wassen en probeer elke dag even quality time met hem alleen te hebben als de baby er is. Succes!
Ik zou nog even niet aan de nachten beginnen nu het overdag niet meer goed gaat. Een voor een. Ik heb helaas verder geen tips.
Hij moet nog 3 jaar worden? Zou ik die nachten nog gewoon met luier doen. De oudste van mij is nu sinds 2 maanden 's nachts zindelijk. Ineens ging het goed en die is nu 5. Jongste heeft ook gewoon nog een luier om. Overdag zou ik niet te veel pushen. Misschien een potje in zijn buurt zetten of belonen met een klein snoepje voor een plasje in de wc/potje en groot snoepje voor als hij gepoept heeft in de wc/potje.
Wat lastig zeg. Ik heb nog helemaal geen ervaring met zindelijk zijn/maken/worden, dus ik heb eigenlijk geen tips, maar ik zou het 's nachts zindelijk zijn voorlopig nog maar even laten voor wat het is. Als het nu overdag ineens geen succes meer is én hij overstuur raakt als je hem uit bed haalt om te laten plassen zou ik er zeker niet aan beginnen. Hij is ook echt nog wel jong hoor om 's nachts ook al zindelijk te zijn. Off-topic: Hoe gaat het met de zwangerschap? Alweer 32 weken zie ik.
dap poep broek kan best aan verstopping liggen, of anale irritatie. we hebben ook n periode gehad dat t daar pijn deed en hij wilde niet nr wc. met een lidocaine zalf is het geholpen. zoontje pakt tegenwoordig n boekje mee nr wc als hij voelt dat hij verstopt is en daardoor het pijn gaat doen(geheel zelf verzonnen!!!wij doen dat echt niet) we hebben afgelopen zomer ook een piemel ontsteking gehad. toen heel veel plasbroekjen en veel krijzen als hij moest plassen. en ja nooit boos worden.want voor elke keer dat je boos bent krijg je 3 ongelukjes terug. ze kunnen er echt niets aan doen.
Doen we al. Hij gaat mee naar de vk, praat regelmatig tegen de buik, lezen boekjes erover, heeft pakje uitgezocht... Hij lijkt het ook echt leuk te vinden. Hij denkt dat de baby verstoppertje speelt.. Bedankt voor het meedenken
Hmmm zou kunnen maar denk niet dat dat het is. Aangezien hij wel regelmatig poept. En ook op de wc (slang leggen noemt hij dat) Punt is echt dat hij het tussendoor doet... Nu vandaag heel de dag droog, tot ongeveer half uur voor bedtijd... Plast hij weer in zijn broek... Pfff maar vandaag kdv dag gehad. Morgen ben ik thuis de hele dag dus hopelijk dan weer een goeie dag. Cadeautje staat in zicht... Bedankt voor meedenken Aan de nachten begin ik idd nu kog maar even niet
Lief! Ja gaat redelijk goed hoor! Alleen veel last van wat wss indalen al is en maagzuur..., vind tweede zwangerschap best zwaar! Maar goed, verlof id bijna in zicht! Hoe gaat het met jou, en a. En t? A liep las ik ergens, wel fijn zeg!