Kunstof kozijnen tips welk bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij willen op de boven verdieping kunstof kozijnen met ander glas erin laten plaatsen waarschijnlijk hr++ zit nu nog enkel glas in en willen ook ramen die je in kiep stand kan zetten en meteen horren erin. Nu weet ik dat ik wel overal offertes kan opvragen maar wellicht zijn er hier al mensen met ervaringen van geplaatste kozijnen met een goede prijs. Graag tips voor in nederland of bedrijven net over de grens in Duitsland.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben wel wat ervaring inmiddels op ons vorige huis en nu ons huidige huis. Deze zitten dan wel in Brabant, maar ze komen vast overal wel. Ik kan je echt Maas Jacobs aanbevelen. Deze zitten in Zundert. Het is zeker niet de goedkoopste, maar ze hebben wel echt de mooiste kwaliteit vonden wij.
    We zijn ook bij anderen geweest en liepen er tegenaan dat ze bv geen geïsoleerde drempel konden leveren voor de openslaande deuren (dan heb je dus ook niets aan isolerend glas, want zo'n drempel is zonder isolatie gewoon een koudebrug).Weer een ander had de kleur die wij wilden niet. Die zeiden dat dat niet kon, omdat het te donker was. Je ziet die kleur tegenwoordig heel veel. Verder ook eentje gezien waarvan het binnenwerk zowat buigbaar was, ook niet heel handig voor zware deuren en ramen. Ook eentje die alleen verstek gezaagde hoeken kon leveren en geen rechte (zoals vroeger, maar wij wilden natuurlijk graag overal hetzelfde. Een aantal oude kozijnen blijft hier namelijk).
    Je moet dus ook gewoon goed en kritisch kijken. De meesten hebben wel een showroom. Ga er heen, kijk goed, voel goed en laat ze hun verhaal doen. Vraag naar het binnenwerk, de sloten en de isolatie. Maas Jacobs heeft naast de kozijnen ook een eigen aannemers/bouwbedrijf er naast. Die weten heel goed hoe alles geplaatst moet worden. En ze maken hun eigen kozijnen. Sommige bedrijven laten ze bv in België vervaardigen. Als het dan niet goed is krijg je weer dat getouwtrek tussen leverancier en fabrikant. Niet handig kan ik je uit ervaring vertellen ;)

Deel Deze Pagina