opvoedkundige tik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door draak86, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja precies, dat zijn zo van die lastige situaties.
    Ik heb helaas ook idd de ervaring dat iedereen zich ermee gaat bemoeien :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Meen je dat, gaan mensen zich met jou bemoeien?

Nou dat hoeven ze bij mij niet te proberen.

:x

Wat onfatsoenlijk zeg, :(

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben tegen een "pedagogische" tik. Hou tevens ook niet van schreeuwen tegen kinderen. Vind allebei een teken van onmacht. Van schreeuwen gaat een kind echt niet beter luisteren, en je leert een kind ook niet dat hij niet mag slaan door hem zelf te slaan. Consequent zijn in je opvoeding is naar mijn mening veel effectiever.

Bamjolan, wat je eens zou kunnen proberen als je niet tot je dochter door kan dringen, is iets heel onverwachts doen. Bijvoorbeeld ineens alle eendjes zwemmen in het water te gaan zingen ofzo. Kan het soms net even doorbreken. Al zullen de mensen buiten wel raar opkijken ;) Maar even serieus, humor of het verassingseffect kan soms erg helpen, je moet alleen op dat moment net even de tegenwoordigheid van geest hebben om er op te komen. Kan me voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ik vind slaan persoonlijk wel ver gaan. Ik zou me denk ik erg rot voelen als het mij gebeurt dat ik ga slaan, want dan zou ik het doen uit onmacht denk ik. Of heel misschien als hij iets doet wat ECHT niet door de beugel kan dus bij ZEER hoge uitzondering, maar ook dan zou ik me er rot onder voelen als het gebeurt.
    Ik vind het wel heel ver gaan om het meteen onder kindermishandeling te laten vallen, maar ik vind weldat je er heel erg voorzichtig mee moet zijn. Slaan lost niks op, je maakt een kind alleen maar bang voor jouzelf.

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat ze het onder kindermishandeling zetten.
    Ik heb vroeger een harde klap tegen achterwerk gekregen van mijn "vader" omdat ik de spaghetti niet wilde opeten, dit deed ik niet uit onwil maar gewoon ik het niet lustte, ik ging ervan over me nek en ook na die "opvoedkundige tik" lustte ik de spaghetti nog steeds niet en dat is altijd zo gebleven, dus ik vind dat slaan een teken van onmacht is.

Ik heb ook geen makkelijk kind hoor, ze is erg bijdehand, ze is nu flink verkouden maar weigert hoestdrank of druppels en als ze ook maar denkt dat ik druppeltjes in haar drinken heb gedaan, weigert ze het op te drinken.....omdat ik wil dat ze beter wordt geef ik het en vertel het haar ook maar is ze zo eigenwijs :rolleyes: :rolleyes: dat we flink fantasierijk moeten zijn om haar die druppels te geven.

En soms dan moet ik ook tot 10 tellen hoor, opvoeden is nu eenmaal niet makkelijk.

Op straat straffen is iets moeilijker omdat we geen strafmuurtje hebben maar dan is het gewoon zeggen dat wanneer ze niet luisterd, ze geen tv mag kijken of dat de vtech weg gehaald wordt en dat werkt wel hoor.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bosi ja idd, heb dat met de oudste ook gehad hoor, dat ze in de winkel de schappen leeg roudse waardoor ik haar aan de hand meenam of optilde, kwam er een wat oudere vrouw aan dat dat wel mocht bla bla :| Nou van mij mag het niet! ;)

Thanx voor de tip Paprika, wat betreft humor doe ik dat ook zeg meestal dat ze een erg mooie stem heeft en zo bij K3 kan gaan zingen :) maar dan word ze nog kwader :|
    Ja het is een pittige dame hihi

Amanthis, dat vind ik persoonlijk ook wel een rare reden om een tik te krijgen.
    Ooit heeft een vriendin van me MIJN dochter voor straf op de kamer gezet omdat ze dr paprika niet door wou slikken...heb duidelijk gemaakt dat dat in mijn huis zo niet werkt, met eten maak ik geen drama's iig (Denyce lustte het ook echt niet).

Overigens heeft t gister wel heel goed geholpen dat ik de "afspraak" heb gemaakt dat ze gelijk zouden gaan zitten en dat deden ze ook :D
    Natuurlijk goed voor beloond :D

Deel Deze Pagina