Opvoedkundige tik....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach meid, het feit dat je hier een topic over opent geeft al wel aan dat je je heel rot hierover voelt lijkt mij. Voel je niet zo schuldig, het is gebeurd en je kleintje is het alweer vergeten. :)

Je hebt het over een 'opvoedkundige tik', nou daar geloof ik dus óók niet in. Maar ik geloof wèl in een 'frustratie tik' en dat was dit meer denk ik. Je bent nog steeds een geweldige moeder hoor, maak je niet druk! :)

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nou nou nou...;)

Heb als kind echt wel een petetter voor de billen gehad of een draai om de oren maar nog nooit een corrigerende dreun gehad of in elkaar geslagen (want die indruk wek je hiermee).

Vind dit erg kort door de bocht!!!:(

3. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ja idd dat is wel heel erg het uiterste van de situatie beschrijven. Dat zegt al erg veel over haar eigen inborst denk ik.

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Nou ik heb mijn oudste wel eens een zacht tikje op zijn vingers gegeven hoor.
    En die is nu drie en heeft nog nooit een tik op zijn billen gehad..

Wat een kul weer dan is mijn generatie en generatie ouder allemaal zwaar mishandeld als je het zo gaat bekijken.

Ik heb vaak zat een tik op mn reet gehad en hou nog steeds zielsveel van mn moeder. En ik vind het nog steeds geen mishandeling. Het hoorde toen idd "gewoon" bij de opvoeding..

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Serieus?

6. Dat doe ik eigenlijk altijd als ie slaapt :p Ik doe altijd één keer per week het huishouden heeeeel goed, dan breng ik die kleine ff bij mijn ouders. Heb er een hekel aan als ik net lekker bezig ben en het mannetje wordt weer wakker ;)

7. Ik ook.

Als ik een topic zou openen en om ervaringen van andere moeders zou vragen die ook wel eens uit hun slof zijn geschoten en ik krijg alleen veroordeling over me heen, zou ik óók net doen alsof het me niks doet en juist mezelf gaan verdedigen, hoezeer ik dan ook weet dat ik fout zat.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Vroegah was het normaal, tegenwoordig ben je bijna een seriemoordenaar als je het doet. Maar het is menselijk, en er is een verschil tussen tikken en slaan.

Mijn ouders hebben mij getikt en geslagen, en tjah, eerlijk? Ze hadden groot gelijk en ik kijk ze er niet anders voor aan. Oke mn moeder wel, maar die spoorde niet. Maar mijn vader deed het op extreme hoogtepunten. En ik heb daar geen trauma's aan over gehouden, en ik mep mn kinderen ook niet in elkaar. HOE KAN DAT NOU!? .. Ja dames moraalridders, de wereld is zo zwart nog niet.

Mijn oudste gaf ik vroeger ook een tik op de vingers als hij voor de 30e keer naar de koektrommel greep waar dit niet mocht. Echt slaan heb ik nooit gedaan, en zal ik ook niet doen, gewoon omdat het niet nodig is.

Mijn jongste krijgt ook een tik op de vingers als ik hem voor de 30e keer ergens weg haal waar hij niet mag komen. Laatst bijvoorbeeld, hij bleef maar de platencollectie van opa pakken. Ik heb hem er 30x weggehaald, 30x gezegd dat het niet mag, andere kant van de kamer gezet. En toch steeds terug gaan. Dan op een bepaald moment ga ik mijn stem verheffen zodat hij weet dat het niet oke is. Gaat hij dan met zn vinger erheen dan zeg ik eh, en als hij dan toch doorgaat krijgt hij een tikje op zn vingers. Gaat hij dan door, dan weer, en weer. Na een keer of 5 is het niet leuk meer en gaat hij toch maar wat anders doen.

Oh wat ben ik toch een verschrikkelijke moeder zeg :O

Tik op de billen heb ik nooit gehad, en zou ik mn kinderen ook niet geven.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Slaan, knijpen, bijten is allemaal heel normaal gedrag voor een dreumes.
    Ze kunnen nog niet praten en moeten toch hun frustratie kwijt.
    Hier ook een dame die dol is op meppen en haren trekken.
    Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en haar te leren dat ze moet aaien. :)

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik geef mijn jongste wel een corrigerende tik, en nee ik schaam me er zeker niet voor..
    Ik ben voor een positieve opvoeding en positieve benadering, maar op sommige momenten werkt dat hier gewoon niet. En dan komt er een tik,gebeurd zeker niet dagelijks maar op momenten wanneer IK het nodig vind dat MIJN kind die tik op zijn vingers krijgt.
    En ik vind trouwens ook een verschil tussen een tik en slaan..

11. buonanotte

Zullen we samen op woedebeheersingscursus?

:D

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik moet ook mee ben ik bang. Wanneer gaan we? :p

13. KimK

KimK Niet meer actief

Ik wil ook mee :p

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou dan maken we er een feestje van hoor :p

15. buonanotte

Incl tikken?

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Inclusief tikken :p

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mag ik mee met popcorn en cola? :p

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Geen cola, dat is slecht voor je tanden hoor!

19. 2jees

2jees Niet meer actief

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Popcorn vast ook wel ;)
    Oke uhhmm wat is opvoedtechnisch heel verantwoord? Mineraalwater.. Neem ik dat wel mee.

Deel Deze Pagina