+1 Thuis pas ik me aan maar ik verwacht niet dat anderen dat doen. Alleen eten en drinken op een tafel zou ik wel buiten haar bereik (proberen te) zetten, ook bij een ander, en haar steeds in de gaten houden.
Straffen snappen ze snel genoeg hoor! Enne, ook elke moeder is anders. De één zal het nooit doen (?) en de ander deelt eerder een tik uit. De éen zal krachttermen gebruiken en dat zou ík weer nooit doen. So what, we mishandelen de kids hier geen van alle denk ik.
Serieus?!! Natuurlijk vraagt TS niet om veroordeeld te worden, maar wat verwacht je anders na zo'n post. Ik snap TS werkelijk niet, 10 maanden oud en een tik geven??!!! BELACHELIJK
Nou als mijn dochter voor de zoveelste keer ondanks mijn waarschuwingen aan de wasmachine zit (waardoor het programma verstoort) dan haal ik dat handje toch wel iets hardhandiger weg dan normaal! Dan komt ze er ook meteen een tijdje niet meer aan totdat de verleiding weer iets te groot wordt
En ik stel voor dat alle "goede moeders" lekker een eigen clubje beginnen waar ze al hun goede moeder ervaringen kunnen delen! Come on zeg.....
Je spreekt over een corrigerende tik. Dat is natuurlijk een hele mooie woordkeuze. Wat ik me wel af vraag is hoe wel doordacht de beslissing is geweest om de tik uit te delen. Heb je de tik in een moment van frustratie/irritatie/wanhoop gegeven of heb je echt een minuut van te voren bedacht (of misschien als je eens dacht over de manier van opvoeden die jullie wilden hanteren) dat ze een tik ging krijgen als ze niet stopte met dit gedrag? Een tik past niet in de manier waarop ik wil opvoeden. Maar ik snap best dat sommige ouders dit wel als opvoedkundige techniek gebruiken. Maar ik ben wel van mening dat het een actie moet zijn en niet een reactie op je eigen onmacht.
Je hebt een tik en je hebt een tik... Hardhandig een armpje grijpen kan ook pijn doen (lekker knijpen ter hoogte van de elleboog, auw voel het nog deed mijn moeder soms, overigens niks aan over gehouden evenals van de schoppen onder mijn kont die mijn vader wel eens gaf...) Mijn dochter krijgt wel eens tikje op de vingers, eentje die echt 100 punten zeker weten geen pijn doet. Maar als ik drie keer zeg niet aankomen en ze doet het nog een keer, tja. Na dat tikje kijkt ze me dan aan en zegt; oh... Mag niet.... Soms is een klein tikje (nogmaals nooit bedoeld om een kind pijn te doen) duidelijker dan 1000 woorden. Persoonlijk vind ik verbaal geweld minstens zo erg, schreeuwen tegen je kind of maar blijven waarschuwen, nee dat komt de sfeer ten goede? Beter één duidelijke corrctie, kan het daarna weer gezellig zijn. En nog maar een keer voor de duidelijkheid, ik heef wel eens een tikje op de vingers of 'voor de broek' maar ik doe mijn kind nooit opzettelijk pijn, die zelfbeheersing heb ik.
haha +1. Als Jaylin 10x iets doet wat niet mag, dan pak ik haar ook wel wat groffer weg dan normaal maar doe haar zeker geen pijn, of is dat ook direct mishandeling? En ja een tikje op haar vingers heeft ze ook wel eens gehad en ja, ik kan mezelf prima beheersen en zal nooit slaan of idd opzettelijk pijn doen. Ieder doet het op zijn eigen manier, de een loopt als een politie agent 10000x nee te zeggen en bij de ander is 3x nee op de gang of wat dan ook. Daarbij is het ene kind het andere kind niet.
Na een paar waarschuwingen laat ik hem wel even goed schrikken. Op mijn hurken hem aan zijn bovenarmen tegen zijn lijf aan even oppakken en stukje verplaatsen. Het maakt indruk en dat is genoeg. Als hij dan weer leuk speelt daarna doe ik super blij Klein tikje of op een andere manier even op de plaats zetten maakt niet zo veel verschil denk ik. Ik zie niet echt een verband tussen agressie en een tik. Ik ben geen voorstander maar ik vind dit niet zorgwekkend oid
mijn peuter van 2 geef ik weleens een tik op zijn vingers als hij bijv weer na 3x waarschuwen alle kaarten van het dressoir aftrekt grrrrrr. maar een kind van 10 maand lijkt me onnodig,,
Ik heb mijn jongste laatst een tik uitgedeeld, ik tilde hem op en we waren lekker aan het knuffelen, toen hij uit niets ineens keihard in mijn schouder beet. Puur uit schrik gaf ik een tik (gelukkig op zijn kontje). Tja, het had niet mogen gebeuren vind ik, maar dat is het wel. Ik voel me er schuldig over en ik hoop dat het nooit weer gebeurd (goede hoop, 1e keer in 7 jaar tijd dat ik moeder ben). Mijn inziens kan het dus een keer gebeuren, maar ik vind dat het niet moet kunnen. Zeker bewust niet.
Dus armpjes of handjes vasthouden als ze heel hard knijpen verstaan sommige onder "slaan"? Well then..
Nou inderdaad, bel dan maar het AMK! Ik ga echt niet lijdzaam zitten toekijken hoe madam in mn gezicht mept haha. Dan pak ik toch echt haar handje vast!