Ik heb een dochter van 15 maanden en ipv slapen in haar LEDIKANT kouwt ze het verf eraf en als ze eenmaal gaat slapen ligt ze met dr benen door de spijlen waardoor ze continu overstuur wakker raakt. Nu zit ik dus te twijfelen om een peuterbed aan te schaffen. De reden waarom ik twijfel is omdat ze wellicht 20x uit bed gaat. Zijn er meer dames die vrij snel een peuterbed hebben aangeschaft en hoe is dat proces verlopen? Alle tips en adviezen zijn welkom.
Kan je haar niet in een reisbedje te slapen leggen? Daar kan ze niet in bijten en er zijn geen spijlen...
Ja idd, ik zit te twijfelen tussen een campingbedje of een peuterbedje. Campingbedje kost ook al gauw 50euro dus vroeg me af of ik dan misschien maar beter gelijk voor peuterbedje kan gaan.
Nee joh, via marktplaats en bij de Dump zijn ze 25 euro. Je legt je eigen matras erin en klaar Wel ff kijken of de matras niet hoog is en ze eruit kan vallen.
Jaa dat is ook zo. 2e hands kan ook altijd nog.. Maar geen tips/adviezen over peuterbedje?? Want daar gaat mijn interesse vooral naar uit.
Zo klein zou ik nog niet beginnen aan een peuterbedje. Iedereen natuurlijk de eigen keuze maar ik zou het nog wat link vinden.
Mijn oudste was 15 maanden, hij sliep heel slecht, huilde al op de trap als hij naar bed moest,ik heb alle rare fratsen geprobeerd om hem te laten slapen, Mt 10 maanden ontdekt dat hij WEL slaapt als ik een uur bij hem in bed ga liggen, ja IN .... Dus in dat kleine ledikantje, diezelfde maand was ik zwanger van nr 2, hij sliep dus wel.. Maar werd van 22.00'tot 0500nog wel 3 keer wakker om vervolgens om 5 uur zijn dag te beginnen Bij 20 weken zwangerschap kom ik er niet meer in, maar ook niet goed meer uit komen als hij sliep, dus we kozen voor een 1 persoonsbed zodat ik er bij in kon liggen met bedhek over de gehele lengte waardoor hij alleen aan de achterkant uit bed kon komen Hij wou niet meer samen slapen ! Hij sliep om 20.00 ipv 22.00 en hij sliep de hele nacht door tot 07.00 !! En dit is eigenlijk altijd goed gegaan Onze dochter daarom ook met 18 maanden over gedaan naar een groot bed en ook dit is altijd goed gegaan, nooit uit bed gekomen ofzo, Onze jongste zal nog wel een tijdje in haar ledikant liggen
Kindje van m'n vriendin is rond die leeftijd ook over gegaan. Kindje kwam er juist nooit uit. Omdat het zo klein als hij was, nog gewend was dat mama hem uit bed kwam halen . En ook al was de hoge rand nu weg, het besef om er zelf uit te komen, had hij eigenlijk niet. Dus dat ging prima en viel alles mee. Onze jongste is met 20 maanden overgegaan - en dan ging ook prima en já - ze viel wel eens op de grond in slaap, vandaar dat we bewust een vloerkleedje hadden zodat ze niet op de koude vloer lag als we er geen erg in hadden. Maar dan legde we haar weer terug in haar bed en bleef ze gewoon verder slapen.
Dat hangt enorm van het kindje af. Mijn dochter is er echt nog niet klaar voor..die zou er continu uit vallen. Heb je ruimte om het bedje nog even op te slaan mocht het niet lukken? Zo ja..dan kun je het natuurlijk gewoon even proberen en zo nodig nog even opbergen.
ja hier nu maandje over! Hier sliep ze heel slecht doordat ze steeds met dr hoofd tegen de spijlen of benen erdoor ondanks slaapzak.. Ook beet ze het verf eraf maar er kwamen zelfs splinters mee! Toen besloten over te gaan. Klacht ingediend bij ikea. Omdat dit volgens hun niet mocht gebeuren, die splinters, kreeg ik het aankoopbedrag terug en kon ik een meegroeibedje kopen. Was er supernerveus voor omdat k ook niet meer terug kon haha. Eerste 3 avonden was t wel steeds uittesten.. dus ben toen uur boven gebleven.. binnen dat uur sliep ze ook. Nu blijft ze er in liggen.. tenzij ze weer van die draakdagen heeft haha. Wel heb ik al het speelgoed uit haar kamer gehaald en nu maar een elastiek om de deurknoppen van dr kast gespannen aangezien ze t nodig vond als ze niet kon slapen om dr kast leeg te trekken haha. Maar ohhh wat zijn die doorslaapnachten weer heerlijk!
Mijn oudste was nog geen 1 jaar en weigerde nog in zijn ledikant te slapen, behalve bij oma. Nu heeft oma een heel groot ledikant van 70/140 en wij de standaard maat van 60/120. Rede leek ons dus dat hij ruimte om zich heen wilde en in zijn eigen ledikant tegen de spijlen kwam. Met een matras op de grond sliep hij thuis dus heel goed. We hebben toen een 1 persoonbedje gekocht. En hij sliep daarna echt weer super goed. Hij is nooit uit zijn bedje geklommen of gevallen. En tja deed hij dat wel dan had ik hem gewoon steeds weer terug gelegd. Ze leren vrij snel hoor! Hier ging het dus prima