Wie heeft tips voor me ? Onze dochter van bijna 3 heeft al een paar maanden problemen met inslapen. Ik denk dat we het te gezellig hebben gemaakt de afgelopen tijd maar sinds een week proberen we het te minderen dus 2 verhaaltjes en verder niet teveel poespas maar ze zit nu om half 10 nog doodleuk met 2 wakkere oogjes naar me te kijken als ik weer eens naar boven ga omdat ze zit te spoken op haar kamer (uit bed, licht aan ed). Als ze eenmaal slaapt is het goed, dan slaapt ze meestal tot een uur of 8. Smiddags slaapt ze ook al een tijd niet meer, alleen op het kdv 1 dag in de week omdat ze anders oververmoeid is.
geen ervaring mee, maar ik zit te denken aan een beeld babyfoon. dan kun je zien of ze gaat spoken en zou ik er direct naar toe gaan als ze uit bed gaat, gaat spelen of het licht aandoet of iets dergelijks. en dan elke keer terugleggen lijkt me dat ze wel moe moet worden van zo weinig slaap?
Je hoort het wel als ze uit bed is aangezien haar kamer boven de woonkamer ligt. Maar misschien wat consequenter zijn denk ik idd zei ik juist ook al tegen mijn man, nu brengen we haar meestal samen en dat is dan natuurlijk gezellig/feestje. Wilde 2013 met een schone lei gaan beginnen met tips van jullie erbij.
Hier een beetje hetzelfde en daarom nu ook gewoon weer meer consequent begonnen. Hij rekte het steeds een beetje meer op. Nog even een kus en een knuffel, nog even wat drinken, nog even naar het lichtje kijken. Steeds verzon hij iets nieuws. Zojuist heeft hij een halfuur 'pappa, pappa' geroepen, maar we hadden hem heel duidelijk gemaakt dat het nu toch echt tijd was te gaan slapen. Omdat het niets ernstigs was (hij riep gewoon, was niet aan het huilen), hebben we het maar eens zo gelaten. We hebben besloten dit nu even vol te houden. Waarschijnlijk komt hij dan wel weer in het gareel . Succes! Josien
OOk hier probleme met inslapen.de oudste 3 gaan gewoon optijd naar bed en slapen ook meteen rond 8 uur..dochter van 2 als ze smiddags niet slaapt gaat ze rond 7 uur wel naar bed en slaapt meteen maar word rond half 10 wakker en kan gerust tot 1 uur blijven spoken!!Terwijl ik bekaf ben e snachts baby van 7 weken om de 3 uur komt!Zwaar vermoeiend.En als ze wel slaapt smiddags dan wil ze net als nu niet slapen..ik leg ze tig x terug maar niks helpt zooo erg dit..en kan niet eens meer met mijn man gezellig savonds zitten pfff