Mijn zoon van bijna 2 is al vanaf donderdag ziek. Woensdag was hij al warm. Hij kreeg waterpokken en was hartstikke verkouden. Vrijdag wou hij niks eten. Drinken doet hij wel goed. Hij heeft ook diarree. Nu gaat het sinds gisteren wat beter. Kleine beetjes eten.. en vandaag al weer iets meer gegeten. Wil ook weer spelen..Alleen de koorts wil maar niet zakken.. Hij heeft nu 38.8 en vind het zo raar dat hij wel beter lijkt te worden maar toch nog steeds zo hoge koorts heeft. Iemand ervaring?
Voor een jong kind is 38.8 niet bijzonder hoog, als mijn dochter alleen verkouden is heeft ze vaak al 38.0-38.5 zonder ziek te zijn. Koorts zelf is ook geen ziekte, maar een symptoom dat het lichaam aan het werk is tegen ziekteverwekkers. Als je zoontje inmiddels voldoende drinkt en het de betere kant op gaat zou ik het nog even aankijken. Huisarts kan waarschijnlijk niks doen, kwestie van uitzieken. Hopelijk knapt hij snel op, beterschap!
Is -zeker bij waterpokken- niet raar. Kan ook goed zijn dat hij waterpokken en een ander virus tegelijk heeft opgepikt: er gaat nogal wat rond momenteel. Als hij weer opknapt, hoe je er verder niks mee, die koorts zakt vanzelf wel en 38,8 is niet zo hoog, (artsen rekenen pas vanaf 38,5 met koorts, daar onder is het verhoging ).