De Tobi kan alleen in de gordels vastgezet worden. Niet op de de easyfix, familyfix of welke fix dan ook. Op de site kun je het vakje extra bescherming aanklikken en dan kiezen uit isofix of gordel. Als je dat filter toepast op de peuterstoeltjes kan alleen de pearl op een isofix. De rest moet in de gordels. @angelbaby:bezuinigen op veiligheid: nee, dat doen wij ook niet. Wij hebben niet een stoel die op enig fixsysteem past maar gewoon in de gordels gaat. Toch weet ik zeker dat de stoel veilig is. Hij is immers met een goede plus uit de testen gekomen. Een fix-systeem is niet per definitie nodig. En als je niet zo'n hele nieuwe auto hebt kan het systeem er misschien wel helemaal niet in.
Die kunnen alleen in de gordels. De enige opvolgstoel van maxi cosi die je ergens op kan klikken is de pearl en die klik je op de family fix. Dus eigenlijk is dat de opvolgstoel voor de pebble. De priorifix is verder de enige maxi cosi opvolgstoel die het systeem er vast aan heeft zitten. Die klik je dus nergens op, dat is het systeem en de autostoel in 1.
Hier ook de priori sps en onze dochter zit en ligt er fantastisch in. Een stuk blijer ook dan in de cabriofix!
Hier ook een maxi cosi priodie super auto stoel makenlijk over te zetten. en dochter lief zit er prima in. al zou ik alleen wel als ik het over nieuw mocht doen een ander nemen maar toen was dat er nog niet eentje waar bij je de hoofdsteun omhoog kon doen. want mijn meisje is erg lang en kan dus niet tot 4 jaar in deze auto stoel nou mogen ze ook vanaf 15 kilo in de andere dus dat is geen probleem
hier de Axiss en ik ben er nog dagelijks blij mee! Het feit dat je de stoel kunt draaien is echt geweldig. ik heb gauw last van mijn rug, dus daar is het al fijn voor. Maar het is ook zo lekker als Lizz slaapt, ze is er dan heel makkelijk uit te pakken. Echt een aanrader!
Hier een romer king en helemaal gelukkig mee. Colin zit er super in en omdat je de stoel naar voren kan halen om de gordels vast te doen als je hem overzet, hoef je niet half in de auto te hangen.En trekt ie de gordel nog eens extra aan door het bevestigingsmechanisme.. Verder heeft deze ook meerdere zit/lig standen en gewone schouderbanden die je dus zelf passend kan maken.Niet al voorgevormd, want dat past dus niet goed bij colin dan word hij aardig fijn gedrukt op zijn schouders.
Goede tip van het verstellen van het hoofdeinde, misschien lost dat hier ook wat op, ga straks eens kijken!
Betreft de veiligheid; Ik scheef dit omdat je met jou formulering mensen met een andere (ook super veilige) optie een schuldgevoel kan aanpraten. Met name omdat je het over bezuinigen hebt. Sommige mensen hebben nu eenmaal minder te besteden. Het heeft dan soms niks met bezuinigen te maken als je een andere optie kiest. En sowieso bezuinig je dus niet op veiligheid als je een Tobi koopt of een maxi cosi met de gordels in je auto vast zet. Ik heb het subtiel geschreven omdat ik me altijd irriteer aan botte opmerkingen die op een forum als deze wel eens worden geschreven. En ik wilde dus alleen hiermee bereiken dat anderen zich niet schuldig voelen als ze niet het duurste aanschaffen. Ook hier wordt niet bezuinigd op veiligheid.