En kunnen jullie me uitleggen hoe je die laatste fles van 23.30 eraf krijgt? Ons dochtertje is nu 12 weken dus waarschijnlijk nog lang niet zover, maar was even benieuwd. Ons schema is nu 7.30 11.30 15.30 19.30 23.30 Ze slaapt dus door tot zo'n uurtje of 7.00-7.30 en we moeten haar wel wakker maken voor de fles van 23.30. Ze valt pas laat in slaap. Meestal rond 21.00-21.30 terwijl we haar wel naar bed brengen rond een uur of 20.00. Ze drinkt de fles nog wel helemaal leeg van 23.30 en slaapt dan lekker verder. Maar wanneer en hoe vervalt deze? En hoe ziet het schema er dan ongeveer uit?
simpelweg proberen op de dag de tijdstippen iets op te schroeven waardoor ze uiteindelijk 's avonds een uurtje later dan normaal haar fles krijgt van 20.30 uur, ehaar niet meer wakker maken voor de fles van 23 uur, en waarschijnlijk zal ze dan pas de volgende ochtend voor haar 1e fles weer komen.... gr.smoekie
Smoekie, is het dan niet zo dat er dan wel een groentehapje in de plaats van een flesvoeding moet komen? Mijn meisje is nu 6 maanden, ze krijgt nog 5 flessen, maar we zijn aan het 'oefenen' met de eerste hapjes. En zodra ze wat meer groente eet, wil ik die laatste fles ook laten vallen, omdat het cb denkt dat ze het ook op 4 flessen kan doen. vind het best lastig hoor, hoe je die overgang maakt. Overigens ging het op andere momenten vanzelf, bvb van 7 naar 6 en van 6 naar 5 voedingen. ik hou dit topic wel even in de gaten groet Amber
Hier ook 4 flessen en geen groente hapje ofzo hoor. Wij hebben de laatste fles laten vallen omdat we hem ook iedere keer wakker moesten maken. NA een keer gewoon niet wakker maken werd meneer om half 8 wakker en hij had rond een uurtje of 20 uur zijn laatste gehad Wij gaven toen 180+6 dat is een week of 3 zo gegaan en nu krijgt hij 210+7 omdat hij aangaf om meer te willen. Dit gaat heel goed
Aangezien die kleine meid van je 6 mnd is, mag je nu echt wel onderhand beginnen met wat bijvoeden hoor .en dat gaat stukje bij beetje en pas vanaf het moment dat je kleine echt een maaltijd naar binnen werkt, zou ik pas een fles gaan minderen, of in ieder geval de fles voorafgaand aan het fruit-groente hapje wat minderen De kleine zou het nu echt wel op 4 flessen kunnen doen, en in de tussenliggende uren, zou je voorzichtig kunnen beginnen met een bordje pap, of wat later op de ochtend, een broodje met thee (bijvoorbeeld) of een fruithapje halverwege de middag, of en het ligt er maar net aan wat jou nu zo het beste uitkomt of waar jij je het beste bij voelt een groente hapje Maar bij alles geld dat het natuurlijk niet zo 1-2-3 gaat en dat je pas echt een fles laat vallen als de kleine goed eet zo kom je op een gegeven moment uit op 3 flessen (en later 2 etc) per dag doordat de kleine sochtends en smiddags en savonds bijvoeding e.d. krijgt . Heel veel succes in ieder geval Gr.smoekie Verschil met jouw kleine en die van amber is dik 2 mnd, en op zon klein mensenleven wil dat toch nog wel verschil uitmaken Zij kan nu toch onderhand echt wel beginnen met wat bijvoeding e.d. dat jouw kleine het goed doet op 4 flessen is alleen maar goed, al zou ik daar zelf niet voor kiezen, ik zou bij 4 flessen toch beginnen met het introduceren van andere bijhapjes e.d. omdat mijn gevoel me dat zo ingeeft, maar iedereen is daar anders in natuurlijk Gr.smoekie
hoi Smoekie, dank je voor je heldere uitleg. We zijn al een tijdje bezig met bijvoeden, maar inderdaad rustig aan. Begin van de middag wat fruit en later op de dag groente of groentepotje. Vandaag at ze voor het eerst zo'n klein potje, helemaal leeg! Dat heeft ze langzaam opgebouwd, eerst maar 3 'likjes', later wat meer hapjes, en nu steeds meer. Ze geven het eigenlijk heel goed zelf aan he. Ik had op het vorige consult van het cb te horen gekregen dat ik tot 6 maanden moest wachten omdat dan pas haar darmstelsel 'rijp genoeg' zou zijn. Ze heeft ook best wat darmproblemen gehad. Vanaf het moment dat ze ons eten van onze vorken afkeek, ben ik ermee begonnen. Wel eerder dan 6 maanden, maar dat maakt echt niet uit. Ik vind het belangrijker dat het eten een gezellig moment aan tafel is, waarbij zij zonder stress of verzet 'mee' gaat eten. Het zal nu wel snel gaan, want volgens mij is ze 'melk-moe', haha! groetjes Amber ps: mooi meisje is Zoë!
Ja idd Smoekie ik had even niet op de leeftijd gelet, beetje suf van mij. Dan kan je inderdaad bijvoeding geven. Ik beging er zelf nog niet aan omdat ik niet het idee heeft dat hij er al aan toe is. We zijn nu ook begig met provocatie (kma) en eerst wil ik daar duidelijkheid over hebben 17 maart naar een ka, en dan maar even kijken hoe en wat.
Nou, gisteren voor het eerst 4 ipv 5 flessen gegeven en Lize heeft vandaag netjes tot 07.30 geslapen! En ik maar denken dat het laten vallen van 1 flesvoeding haar hele ritme zou 'verstoren' of dat ze te weinig zou krijgen. Ze was daar dus duidelijk aan toe. Pff..m'n meisje wordt groot... Amber
nou Ikke, dat klopt! Ik zie dat Quinn (mooie naam!) 4 maanden is. Je zult zien hoe snel hij zich nu gaat ontwikkelen, ik vond het vanaf 4 maanden razendsnel gaan opeens... en zo genieten!
hier sophie gister voor het eerst 4 flessen gegeven, de laatste om 19 uur, en ze sliep door tot vanochtend 7 uur. we hadden niets extra's in haar laatste fles gedaan, dus misschien zelfs wel geluk gehad. maar ze krijgt hier wel wat bijvoeding hoor.
Babs, bij ons is het allemaal een beetje vanzelf gegaan. Mijn zoontje sliep altijd tot 09.00 en hierdoor kwamen de flessen overdag vrij kort op elkaar: 09.00-12.30-16.00-19.00-22.30 Toen hij overdag wat langer wakker bleef na zijn flesje, versprongen de tijden en kwamen we vanzelf op 4 flessen uit: 08.30-12.30-16.30-20.30 We vonden het wel erg snel om hem om 22.30 wakker te maken voor zijn 5e fles en hebben een keertje gekeken wat hij deed als we hem lieten slapen. Hij werd dus gewoon om 08.30 wakker. Toen hij ongeveer 18 weken was, kwam hij de ene dag op 5 flessen uit en de andere dag weer op 4 flessen, dat wisselde elkaar af. En rond 20 weken was het gewoon elke dag 4 flessen. Sinds een week heeft hij wel wat meer honger als 4 flessen van 180+6, dus geven we hem nu 2 keer 180+6 en 2 keer 210+7 in zijn fles. Vanaf maandag gaan we waarschijnlijk bijvoeden en zullen we kijken of we weer alle flessen 180+6 kunnen geven.
Wij zitten nu een beetje op de overgang naar 4 flessen denk ik. Nu al 2 dagen 4 (180+6) flessen, maar ze heeft vandaag al vrij vroeg de laatste gehad. Dus het zou maar zo kunnen dat we morgen wel weer op 5 uitkomen. Op het CB zeiden ze dat we het maar een beetje aan haar over moesten laten. En dat deden we eigenlijk al wel. Nog geen bijvoeding hier. Nog een maandje, we willen gaan rapley-en.