Mijn zoontje is nu 8 maanden en vanaf 6 maanden krijgt hij iedere avond een papfles voor hij naar bed gaat. Eerst deden we dat met rijstebloem maar omdat hij nu wat ouder is wil ik hem meer vezels geven. (merk dat de rijstebloem toch wat hardere ontlasting met zich mee brengt). Gisteren heb ik bambix groeiontbijt gepakt maar dit kreeg hij dus niet door de speen heen. Waarschijnlijk bleven de vezeltjes voor de opening zitten. UIteindelijk maar als bordje pap gegeven, maar dan heeft hij niet de rust om lekker slaperig te worden. Ik weet dat er van die kant en klare papjes zijn, maar dat zoek ik eigenlijk niet (had net in de winkel gekeken, maar die zijn er duur). Zoek dus eigenlijk meer een poeder of iets dergelijks. Wie kan mij helpen en heeft er tips? Wil graag dat hij savonds lekker nog een papfles kan drinken. Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
En een andere speen (maat groter of zelf groter maken of 3-standen) is geen optie zodat die vezeltjes er wel doorkunnen?
was laatst bij een babyzaak hier in de omgeving en de verkoopster zei "gewoon het puntje van de speen afknippen en de pap wat dikker maken" niet echt verkooptechnisch goed bezig, maar wel een goede tip natuurlijk!
ik gaf mijn zoontje Nutrilon Goede Nacht. Dit is in poedervorm (donkerblauw doosje) en kant en klaar Hij vond het lekker en sliep lekker de hele nacht door zonder een hongergevoel.
hmm anne drinkt hier altijd bambixpap uit de fles met een papspeen van de etos nooit een probleem eigenlijk nu krijgt ze brinta.. dat gaat moeilijker door de speen... maar dan kan je het evt. natuurlijk gewoon wat minder dik maken
vind ze wel duur als je ze vergelijkt met een pak bambix (of erger nog.. brinta) anne eet nu al 2 weken voor 1 euro nouja.. excl. melk dan.. dat zit in die kruidvatpakjes natuurlijk inbegrepen. maarja.. 180cc melk per dag is ook geen kapitaal
Hier gebruikte ik eerst de 3 standen speen. Nu krijgt ze dikkere pap en heb ik het bovenste topje eraf geknipt
dic edrinkt altijd uit de advent fles en 3standen speen van advent en altijd uit nummer 1 mischien minder scheppen erin doen:
Heb nu een 3 standenspeen dus je zou denken dat het goed moet zijn. We hebben nog wel wat oude spenen liggen dus kunnen we daar eens mee experimenteren. Goede nacht van Nutrilon is dat ipv de standaard melk(poeder) of is dit net als de rijstebloem en bamibix als aanvulling op?