dochter 9mnd drinkt nauwelijks

Discussie in 'Voeding' gestart door Napoleon, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mijn dochter van 9 mnd drinkt heel slecht de laatste dagen. Vandaag heeft ze ook maar 200cc op. Veel te weinig dus. Ze had haar papfles van vanmorgen niet helemaal op en aan het einde van de middag 40cc ranja. De avondfles nam ze 1 slok en tufte het toen weer uit. Eten doet ze wel goed.

Gisteravond heb ik uiteindelijk de fles in een beker gedaan en toen dronk ze de helft. Maar dat ging vandaag niet op die vlieger...

Iemand nog tips? Tuitbeker vindt ze niks...

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

En een rietjesbeker, wil ze daar misschien wel uit drinken?

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar voeding.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Meiden, ik ben echt op zoek naar tips, gisteren de hele dag alleen de 1e fles gehad van 200cc, verder niks.
    Vanmorgen had ze een miniplasje in haar nachtluier terwijl die anders megavol was...

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    We hebben alle bekers al geprobeerd, koud drinken warm drinken, drinken laten staan zodat ze het altijd zou kunnen drinken, verdunnen met water of juist niet, gewone melk, karnemelk, sap, water, thee,

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tandjes... Zou heel goed kunnen.

Maar wat je tot die tijd kan doen: fruit met veel vocht: meloen, mango, peer, appel, perzik, nectarine.

Krijgt ze het in stukjes of fijn? Als je het fijn doet kan daar nog een scheut water bij ik deed altijd 50cc maar inmiddels eet ze het niet meer fijn.

Groentes met veel vocht: witlof, courgette

Als ze wel goed eet dan pap van de fles maken?
    Dan rijstbloempap ofzo zodat ze toch het vocht krijgt.
    Granen wordt misschien teveel als ze ook nog brood eet.

Hier heeft ze ook tijden slecht gedronken en deed ik het zo en ze had goede natte luiers elke keer.

We hebben hier maanden meerdere keren pap moeten maken ook toen ze nog geen bijvoeding kreeg en elke keer stopte met de fles.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    fase :)

heeft mijn ook gehad. die heeft zo weken bijna niks gedronken. ik ga dan maar yoghurtjes enzo in de plaats en plots na paar weken dronk ze weer beter. dat gaat hier altijd met ups en downs. zolang ze gelukkig en allert is kan het nog geen kwaad.

gr

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hier ook drinkproblemen, bij een wat jongere leeftijd, en gaven alles idd zo nat mogelijk. Pap vindt ze gruwelijk, dus gaven we yoghurt (biogarde) en voegden melk toe aan de groentehapjes en water aan het fruit. Zo zijn we de maanden doorgekomen.

Ondertussen geoefend met een Difrax-bekertje, zo relaxed mogelijk, en dat is een hoop geploeter maar het slaat uiteindelijk wel aan. Avent-beker met zachte tuit werkte ook wel redelijk. We hebben ook een rietjesbeker (Zonder antilek) met water laten slingeren, zo nonchalant mogelijk, en op een mooie dag pakte ze die en nu wijkt ie niet meer van haar zijde.

Uiteindelijk komt het dus goed, maar ik weet hoeveel stress het geeft.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    We maken nu het eten wat natter. Gisteren en vandaag gingen we later eten en heb haar voor het eten een warme melkfles gegeven toen ze dus duidelijk honger had. Dat ging er toen wel in.

Verder heeft ze vandaag een paar lepeltjes thee gehad. t is wat werk maar van een lepeltje wilde ze het wel... er zit vandaag 450cc in dus al weer een stapje vooruit gelukkig

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat is mooi onze kinderarts zegt dat ze met 400 cc minimaal goed zat. Hier nog steeds maar rond de 500 meer zal het wel nooit worden.

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik herken het probleem gelukkig niet.

Maar je zocht tips, dus misschien een hele gekke tip, haha:D! Als je echt denkt dat ze te weinig vocht binnen krijgt... Onze zoon vind het geweldig om stromend water te drinken, dus uit de douchkop en uit een waterpistool, zelfs vanuit het zeepbakje (of hoe noem je dat geribbelde ding voorop het badje) van zijn babybadje.... Per toeval achter gekomen, zodra we met zacht stromend water in de buurt komen bij hem gaat zijn mondje open.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook ja! Ze buigt helemaal voorover om te proberen uit het badje te drinken. Niet erg lekker als er badolie in zit maar dan houden we de douchekop maar even voor haar. Alsof ze de hele dag niks krijgt :D

Deel Deze Pagina