Jip en Janneke wordt hier nog trouw elke avond voorgelezen. Ik heb afgelopen vakantie maar weer een nieuw deel (naast het grote boek) gekocht omdat ik dezelfde verhaaltjes wel wat beu was, maar onze kids van 3 en bijna 5 vinden elke keer hetzelfde verhaal nog steeds prima. Wij lezen dus gewoon heel vaak Jip en Janneke. Ik heb overigens ook een apart sint boekje van Jip en Janneke. Nijntje vinden onze kids ook erg leuk Jan en Noortje doen het ook goed evenals bijna alle andere boeken van Busser en SChroder (via de bibliotheek). Dikkie Dik is ook erg leuk voor ze. Ik heb diverse boekjes via de boekhandel van Dora en Diego en die zijn ook helemaal leuk. dit zijn echter boekjes met 1 verhaal Daarnaast halen onze kinderen elke 3-4 weken inderdaad boekjes bij de bibliotheek die ze zelf uitzoeken. Ik heb ook wat boekjes van sesamstraat: elmo bij de dokter en nog een picknickverhaal wat helemaal oke is. De boekjes van bobbi beer zijn ook erg leuk voor peuters, maar ook dat zijn losse boekjes. Verder lees ik pluk van de petteflet aan onze ruim 4 jarige zoon voor, maar onze jongste vind dat nog niet leuk. Otje heb ik ook liggen maar dat is nog wat te hoog gegrepen. Ook floddertje is wel leuk voor de oudste, maar de jongste is daar nog snel klaar mee. Wat ook nog een leuk boek is voor peuters/kleuters is het grote Kimioboek, een boek speciaal gericht op peuters tussen 1 en ca. 5 jaar. Kimio » Home (is een site speciaal voor boeken voor peuters, zij hebben ook allerlei losse boekjes die onze kinderen -via de bibliotheek- ook erg leuk vinden) Zie net dat ze ook weer een nieuwe hebben (ik word al hebberig).
hier is ook J&J erg populair. Maar de boekjes van Woezel en Pip doen het ook goed. Van de week heeft ze een boek gekregen van Moffel en Pier (van de tv) de verhaaltjes zijn iets langer maar wel heel erg geschikt voor 3 jarigen. Pluk van de petteflat hebben we ook geprobeerd maar daar haakt ze te snel bij af.
Wij doen ook ter afwisseling vaak sprookjes. Alleen sommige vind ik wel smerig, dan worden er dieren opgegeten of koppen afgehakt. Dat zien we dan natuurlijk pas weer tijdens het voorlezen... jakkes!
Ooh...moffel en pier van Koekeloere! Ik denk dat die hier ook wel in de smaak zouden vallen! Waar heb je die gekocht als ik vragen mag? Lijkt me een leuk cadeau voor Sinterklaas! Woezel en Pip hebben we inderdaad ook, maar vindt ze alleen de verhaaltjes met de plaatjes leuk (hebben de dikke). Tja..inderdaad met sommige verhaaltjes kom je er pas laat achter dat ze eigenlijk helemaal niet geschikt zijn. Ik maak er dan zelf maar wat van. Heb nu Floddertje, Donsje en Pluimpje en het welterustenboek geleend bij de bibliotheek, dus kan weer even vooruit
@hester: ik heb veel oude sprookjesboeken waar dat inderdaad gebeurd. De wat modernere sprookjesboeken zijn de verhalen korter en minder ranzig. In mijn oude boek wordt bijv het hart van een hert uitgesneden omdat de koningin het hart van sneeuwwitje wil. In Anne dr boek loopt ze weg en eet ze van de giftige appel. (dus ook geen te strak corset en dergelijke) Ene kant vind ik dat erg jammer want een heel stuk verhaal ontbreekt. 3x een heks bij het huisje is spannender dan 1x. En ook het herhalend element valt hier altijd prima en dat mist dan dus. Dus regelmatig verzwijg ik gewoon een klein stukje en lees ik mijn oude boeken gewoon voor En eerlijk is eerlijk... 2 planken vol sprookjes.. Dat is echt zonde om nooit meer te lezen. Zeker omdat het bovendien met veel plaatjes is en het er veel meer zijn dan de standaardsprookjes.
Gewoon bij de boekwinkel. Mijn man zag hem toevallig liggen en had het meegenomen. Ze heeft hem van het weekend pas gekregen maar vindt het erg leuk! Bij bol.com hebben ze hem ook, moffel en pier durven alles. bol.com | Zoekresultaten: moffel en piertje |