Hoi! Ik ben 2 weken geleden bevallen van mijn 2e zoontje. Met mijn eerste zoontje waren de eerste weken... Hel. Kraamweek ging goed, en daarna begon het. Van bv naar kv, toenemend gillen op een dag, niet meer slapen, zuur weg slikken en uitslag. Na een paar weken kwakkelen kregen we met 4 weken nexium. De dokter vond het huilen van 5 uur smiddags tot 3 uur snachts te extreem voor gewone baby krampjes. Na weer 2 weken gingen we over op nutramigen, hij was overgevoelig voor koemelk. Ws niet allergisch, maar slecht te verteren ofzo. Met 8 weken een baby die niet meer sliep, en samen met cb slaaptraining gedaan. Pacco en een strak ritme. Na een week of 10, rust. Relaxte baby met zijn eigen wil. En zo is hij als peuter ook, pittig maar easy. Zijn broertje leek heel anders tijdens de kraamweek. Sliep al bijna 2 weken 23 uur per dag, lekker mellow kereltje Tot ik wederom van bv naar kv over ging, ineens zagen wij weer signalen die we heel erg herkende. En ja hoor, het gillen begon rond vijven en eindigde diep in de nacht. Ik was al snel door mijn slaap reserve heen, omdat de wekker gaat voor mijn peuter. Vandaag direct naar de huisarts gegaan, en zij heeft gelijk besloten met nutramigen te starten. Dokter is gelukkig van mening dat je met zulke jonge baby's geen gedoe moet krijgen, als ze last ergens van hebben Los je dat op. Jammer genoeg kan ik vrijdag pas beginnen, de voeding was niet op voorraad. Als het over 2 weken niet rustiger is dan moet ik met nexium starten. Vanavond idem dito, hele dag lichte krampjes en kan hem niet meer weg leggen. In de kraamweek sliep hij in z'n eigen bed, helaas is dat helemaal over. Ik heb weer dag en nacht een baby aan mijn gammele lijf. Rond het eten begon hij met krijsen, en hij is er niet mee opgehouden. Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd, hij is schoon, schone luier, gevoed, speen spuwt hij eruit (meerdere soorten) draagdoek, op de arm, op de bank samen, huid op huid, wiegen, schommelstoel, box etc. Tried it all, maar hij blijft gillen. Uit pure wanhoop heb ik hem flink strak ingebakerd in een dekentje, beetje Pacco like. En.... Hij was stil Misschien toeval, misschien waar hij nu behoefte aan heeft Ik vind het moeilijk hier weer mee om te gaan, met mijn eerste was het "makkelijker" aan ritmes en regelmaat toe te geven omdat ik toen geen verplichtingen had. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, dus van onrustige baby's en hoe je er mee om gaat!
mag ik vragen waarom je zo snel gestopt met bent bv? zou op de buik slapen een optie kunnen zijn? overdag in het zicht bedoel ik dan uiteraard. en hier was de draagdoek en draagzak echt de uitkomst, sommige dagen kwam hij er alleen uit voor een fles en schone luier
Tuurlijk! Het is een beetje hetzelfde verhaal bij beiden. Allebei hapten niet aan, bij de eerste heb ik met tepel hoedjes gevoed wat ik echt ellende vond. Hij sloeg 'm er elke x van aaf, dronk lang en slordig en binnen 2 weken had ik 2 zware borstontsteking en met hoge koorts en zware ab kuren. Bij mijn jongste ben ik gaan kolven, maar dat viel tegen met een peuter in huis. Heb er de rust niet voor, net ook... Gillende baby, drukke peuter en ik moet dan de rust vinden om even te kolven om de druk er af te halen. De draagdoek is geweldig maar hij laat zich er nu niet door troosten. Hij blijft net zo hard door gillen helaas
Oh, ik vergeet wat De eerste 2 weken sliep hij overal, snachts in de Co sleeper naast mij en op zijn zij. Buik heb ik al een paar x geprobeerd, vind hij tot nu toe niks. Ik heb een camera die ik kan verplaatsen voor bij zijn bedje, dus ik zou het wel aandurven maar hij wilt het niet.
In nutramigen zitten nog verknipte eiwitten, dus als dat niet gaat helpen zou je nog over kunnen stappen op puramino of neocate, die zijn geheel koemelkeiwitvrij. Ik herken de klachten van mijn jongste dochter. De eerste week sliep ze heel erg veel, heel makkelijk kindje. Maar daarna begon het krijsen, onrustig, reflux klachten, obstipatie, eczeem, overgeven Veel verschillende voedingen geprobeerd en uiteindelijk was neocate in combinatie met nexium de oplossing.
Bij mijn eerste was de nutramigen icm nexium voldoende. Vanavond was het weer uren huilen, gillen, krijsen en volledig oververmoeid Vreselijk sneu, totaal ontroostbaar Uit wanhoop ingebakerd in een dekentje.... En rust. Ik heb nu de pacco gepakt voor morgen, eens even kijken hoe if wat.
Hopelijk gaat het bij hem ook helpen, voor nu gewoon rot dat je de voeding nog niet hebt Vreselijk om je kleintje zo te zien. Inbakeren werkte hier ook wel goed.
Hier een beetje hetzelfde, of nouja... eerste 3 weken was prima, heel tevreden en sliep veel. Had wel lat van verstopping, maar dat ging over. Van de een op de andere dag was t een heel ander mannetje, huilen huilen en huilen en vooral veel pijn. Ik herkende alles van mijn andere kinderen; verborgen reflux. Ik heb de volgende dag gelijk de huisarts gebeld en gevraagd of ik gelijk mocht starten met medicatie en die heeft toen gelijk een recept uit geschreven. Diezelfde middag nog begonnen en direct resultaat weer! Hier dus weer een tevreden mannetje nu, met af en toe nog ‘gewoon’ krampjes en last van zuur, maar nu prima te behappen. Sterkte! Op die momenten sta je met je handen in het haar. Wij gebruiken overigens Ranitidine. Mag ii vragen waarom jullie gelijk startte mer nexium?
We hebben een week ranitide gebruikt maar deed niks. Ik gebruik zelf ook omeprazol trouwens, vreselijk last van maagzuur.
Oh jammer! Gaf je wel de juiste hoeveelheid? Ik las dat er nogal verschil in kan zitten wie het adviseert.
Haha ja maar ik heb dat gegeven aan mijn oudste. Hij is bijna 3. De jongste krijgt nog niks voor de reflux, eerst de nutramigen afwachten.
Oh ok! Ik zou dan zeker de Ranitidine nog eens proberen. Ieder kind reageert er anders op natuurlijk en niet geschoten is altijd mis. Hier al gestart met 3 weken