niet willen eten peuter 1,5 jr

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by LadyLaila, Apr 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Hai mijn zoontje eet al tijden niet meer. Hij leeft al een poos op melk en 1 snee brood.
    na overleg op het cb zeiden ze dat ik hem niks moest geven na het ontbijt en dan warm proberen te laten eten op het moment van lunch. Oke vandaag gedaan hij was wakker om 7 uur en om 8 uur plak ontbijtkoek en half 9 flesje melk daarna heeft hij van half 10 tot half 12 geslapen en niks gehad en nu nog steeds niet. Wel wat aangeboden dus eerst wat brocolli gepureerd dezs is op de muur beland en toen maar wat appel gegeven. Hier heeft hij ff mee gespeeld en die werd ook weggegooid. Nu is hij al een half uur overstuur zal ik hem gewoon wat melk geven of gewoon doorpakken tot hij toch wat eet.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    ik weet niet precies hoe lang hij al niet eet maar kan hij geen pijn hebben in zijn mond of keel? Misschien eens langs de HA om iets medisch uit te sluiten

sterkte

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Waarom heb je zijn eten gepureerd?

Maar hier hetzelfde hoor, en dat duurt al bijna een jaar. Er zijn dagen dat mijn dochter 1 boterham en 1 volle papfles (230 cc) binnenkrijgt.
    Er zijn ook dagen dat ze ineens lijkt te willen inhalen en ineens 4 boterhammen eet.

Misschien nog enkele tips.
    Eten jullie samen? Helpt bij mijn dochter enorm.

Maak er geen strijd van, helpt toch niet is mijn ervaring.

Heel fout: zet de tv aan met iets wat hij heel leuk vind en ga hem voeren. Hier op 'slechte' dagen de enige manier om iets anders dan papfles erin te krijgen.

Drinkt/ eet hij wel pap? Voedt ook goed.

en verder zorgen voor een goede multivitaminen zodat hij die in ieder geval genoeg binnenkrijgt.

Eten anders aanbieden? Mijn dochter vind het erg spannend om uit een boterhammenzakje te eten.
    Toetjes uit een zakje (zijn van Danone, gewoon in de supermarkt te koop)
    Ben je al aan het expirimenteren geweest met smaken? Wij kwamen er achter dat onze dochter niet van aardappelen houdt (eigenlijk helemaal niet van warm eten haha) Terwijl wij dat vrij veel eten. Rijst, soep, macaronie eet ze vaak wel.

En verder: succes, hoort ook wel bij de leeftijd en kan nog wel een poosje duren. (hier dus al een jaar)

4. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Al van alles geprobeerd. Met tv zonder tv, verschillende smaken, gepureerd niet gepureerd, zelf spelen ermee tot voeren. Hij at goed tot hij in oktober oorontsteking kreeg. Toen wou hii niets meer. In zijn gewicht merk je het niet want hij zit nog op de plus1 lijn. Morgen maar eena de ha bellen dat hij zijn oren even goed nakijkt want je mag niet aan zijn oor zitten en tijdens douchen huilt hik niet tot er water over zijn oren komt. Ben ik ook pas vd week achter gekomen. Want normaal deed ik eerst hoofs dan lichaam en nu andersom

5. jetje86

jetje86 Actief lid

Jul 3, 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn zoontje heeft 4 maanden lang echt helemaal niet gegeten rond die leeftijd. Nu eet hij alleen 's middags brood. Hij krijgt zn eten drinkend in een papfles. Groentesmoothie, fruitsmoothie en een melkpapfles. Niet ideaal, maar hij krijgt zo wel alles binnen. Misschien een idee?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier een zoon gehad die vanaf zn 1,5-3,5 nauwelijks warm gegeten heeft ( op patat en pannenkoeken en vlees na).
    Echt van alles geprobeerd. Beloningssysteem met stickers, gepureerd, in stukken, met zn handen, ander tijdstip, chanteren, straffen, alternatief, geen alternatief, groenten in een saus verstoppen, eerst groenten, dan pas vlees etc.
    Niks hielp. Uiteindelijk is het over gegaan, althans, voor ons nu heel acceptabel. Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt ( hij is nu 5) of dan het komt doordat we er totaal geen strijd meer van maken.
    Wat hier wel helpt: rauwkost ipv gekookte groenten. Komkommer, snoeptomaatjes, olijven en paprika gaan er goed in. Gekookte groenten nog steeds nauwelijks, op spinazie en broccoli na. Wat ook helpt is als tussendoortje geven. Of tijdens het koken. Dan zit er al helemaal geen druk op.
    Hou het gezellig aan tafel, besteed totaal geen aandacht aan het (niet) eten. Eten hoeft niet, blijven zitten wel. Meestal gaan ze uit pure verveling dan wel eten ;)
    Nu hij wat ouder is helpt het ook om te zeggen dat hij sowieso 5 hapjes van alles moet eten, maar daar is die van jou nog wat te jong voor.
    Nog steeds eet hij niet heel goed, maar bepaald vlees wil meestal wel, pasta en gebakken aardappeltjes ook. In een pastasaus verstop ik heeeel veel groenten en kip of gehakt en dat gaat er op die manier dan ook in. En naast de gekookte groenten eten we nu ook iedere dag rauwkost.

Share This Page