welke is de goedkoopste?

Discussion in 'Flesvoeding' started by caroline16, Nov 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik koop nu de flesvoeding bij de Kruidvat, voor 6 euro, is dat de goedkoopste, of is er nog een goedkopere?

xx

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

flesvoeding kruidvat zit toch bijna aan de 7 euro ?
    ik ben op aanraden van mijn gyn bon bebe gaan geven, en mijn zusje gaat het nu doen op aanraden van de verloskundige,
    dit omdat hier in tegenstelling tot friso o.i.d net als bij nutrilon nicleotiten ofzoiets in zitten. en dat is heel belangrijk. dit kost 6,49

3. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    De standaard 1 van het kruidvat is 5,99 volgens mij.

Ik ben nog geen goedkopere tegen gekomen.

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Kijk wel even naar het verschil in inhoud. Sommige pakken hebben 800 gram, sommige 750

5. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb net ff gekeken, maar in friso zitten deze nucleotiden ook wel in! ;)

Kruidvat, is voor zover mij bekend de goedkoopste...

6. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik gebruik ook de Kruidvat voeding. Kost € 5,99 per pak en er zit 2x 400 gram in. Deze is volgens mij het goedkoopste en heb net op het pak gekeken en er zitten ook Nicleotiten in...:D

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    tis toch wettelijk bepaald wat er in zuigelingen voeding moet zitten? Ik denk dat daar dan niet veel mee te varieren valt voor de fabrikant..
    Of t de goedkoopste is weet ik niet, wij hadden de extracare van kruitvat ( 8,99) maar zijn afgelopen vrijdag overgestapt (op advies van osteopaat) op de nutrilon Pepti, dat is ff slikken; 21,60

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Precies! Ik heb van het CB begrepen dat het geen bal uitmaakt welke voeding je koopt en dan bedoel ik dit natuurlijk niet in de zin van de hypoallergene of de standaard voeding, maar het merk.

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

kruidvat en AH eigen merk zijn het goedkoopste inderdaad.

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik ga toch voor nutrilon bijna 10 euro
    Heb een wwb uitkering maar toch het beste voor mijn joey

11. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Nutrilon is alleen niet per definitie de beste. Er is en hele rechtzaak geweest tussen de fabrikanten van de Kruidvatvoeding en Nutrilon, omdat Nutrilon vond dat Kruidvatvoeding hetzelfde was als Nutrilon. Ik vind het zonde van het geld voor iets wat niet beter is. Ik heb geen uitkering, maar geld weggooien vind ik nog steeds zonde. Ik koop liever af en toe een leuk truitje of broekje van het geld dat ik over hou. ;)

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wie zegt dat nutrilon het beste is? Flesvoeding moet namelijk aan wettelijke eisen voldoen. Nutrilon heeft niet voor niks een zaak tegen kruidvat aangespannen ,omdat hun voeding zo veel op die van hun lijkt, maar euro''s goedkoper is. Ik neem niet aan dat ze een zaak gaan aanspannen ,als de voeding slechter is dan die van hun dus je kan evengoed nu een dief van je eigen portemonnee zijn toch?

Overigens is die van kruidvat volgens mij het goedkoopste.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je betaalt geloof ik toch echt wel voor het merknaam.
    heb zelf ook eerste half jaar op nutrilon gezeten en begon er mee omdat ik zoiets had van, wil het beste voor mijn kind en uiteindelijk wam ik op omneo dus kon toen naar mijn idee of onwetendheid niet anders maar bij 6 maand toch echt overgegaan op de AH versie.
    Als een voeding niet goed zou zijn dan mogen ze dat niet eens verkopen!
    Achteraf echt zonde van mijn geld geweest!

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Jullie hebben wel gelijk
    Maar joey begon met nutrilon in het z-huis en wil hem er niet afhalen omdat wij dan meer geld hebben
    Die 4 euro maakt ook niks uit per pak

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel pakken gaan er in een maand er doorheen?
    bespaar je best wel mee hoor.
    En je zou als je besluit toch over te stappen een pakje van kruidvat of AH halen het eerst te mengen met elkaar en dit steeds minder tot je enkel nog de nieuwe voeding hebt.
    Zo heb ik dit iig wel gedaan toendertijd ondanks dat mijn kleintje toen al 6 maand was maar moest dit toen ook zo doen met nutrilon standaard en omneo.

Uiteindelijk is het helemaal aan jezelf he natuurlijk haha.
    groetjes

16. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Het is inderdaad ongeveer € 4,00 verschil per pak, maar bij mij gaat er circa 1 pak in de week doorheen. Is grof gerekend toch zo'n
    € 16,00 per maand wat je al snel bespaard.
    Wij zijn ook begonnen met Nutrilon. We mochten van het CB in 1 keer overstappen op de Kruidvatvoeding, maar we hebben het stapje voor stapje gedaan. In het begin 1 schepje vervangen, na een paar dagen 2 schepjes, enzovoort. Na een maandje waren we helemaal over op de Kruidvatvoeding. Nooit problemen gehad op deze manier. En ze groeit er prima op! Ze is nu bijna 5 maanden en weegt ruim over de 7 kilo en ze is één bonk blakende gezondheid! :D

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Wij hadden hier eerst ook Nutrilon. Deze heb ik net zo lang gebruikt totdat ons zoontje aan de opvolgmelk toe was. Toen ben ik overgestapt op het Kruidvat-merk.

18. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier in dld hebben ze nog goedkopere ik haal altijd van bebivita die kost 3,95 en is volgens de verslodkundigen net zo goed als een pak van 12 of duurder. dus waarom idd duur doen als het ook andersk an en onze dochter is er ook groot op geworden.
    dus merkjes zijn idd echt neit beter.

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Nutrilon is ook zo duur door de verpakking. De andere voeding zit in veel simpelere pakken. Daar betaal je echt voor. En nee 4 euro per pak is misschien niet veel (vind ik wel trouwens en verdien goed) maar op een maand of jaar scheelt dat echt wel. Ik had AH eigenhuismerk gekocht maar ik had een pak gekocht die al ver over de datum was en geconstateerd dat veel pakken AH huismerk over de datum zijn dus ben ik overgestapt op Friso. We hebben ook een handige bewaarbus van Friso en Friso bevalt me wel. Wij zijn begonnen met Nutrilon HA en dan betaal je je echt scheel aan de voeding op een gegeven moment als je dan nutrilon neemt.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Er is geen verband tussen het beste en de prijs van de voeding. Nutrilon is in geen enkel opzicht beter dan bijvoorbeeld Kruidvat. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je de verkooppraatjes gelooft van Nutricia. En zeker als je al niet veel te makken hebt zou ik dat spul niet kopen. Het is NIET beter voor je kind, maar wel beter voor je budget.

Share This Page