Opvolgmelk 3

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetchocolate, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Onze dochter is nu 9,5 maand en sinds 9 maanden weigert ze haar laatste fles te drinken. Ze kreeg eerst 500cc (met de laatste fles, 2 keer 150+5 en 1 keer 180+6) en nu krijgt ze 400cc (2 keer 180+6) plus yoghurt. Ze doet het hier prima op, lijkt goed te groeien (ben tussendoor niet naar het cb geweest), is tevreden, eet goed, drinkt goed, voldoende plasluiers, ontlasting is prima. Kortom: Super.

Nu ze 400cc krijgt en bijna 10 maanden is, vroeg ik mij af of ik haar niet beter opvolgmelk nummer 3 kan geven? Zeker gezien het feit dat ze minder dan 500cc van nummer 2 drinkt.

Met gewone melk wil ik nog niet beginnen. Dat voelt voor mij nog niet goed. Zoon heeft een lichte vorm van KMA gehad, mijn partner heeft astma, hooikoorts en bronchitis, mijn zusje heeft ernstige voedselintolerantie gehad, mijn nichtje heeft vermoedelijk ook een allergie. Liever niet dus.

Alvast bedankt.

Groetjes,
    Sweetchocolate

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rond 10 maanden is 400cc zuivel, dat is dus kunstvoeding, yoghurt, kwark, kaas, alles bij elkaar opgeteld, voldoende.

Ik snap niet zo goed waarom je nummer 3 zou willen gaan geven, dat is net gewone koemelk, maar dan met een gek smaakje, dan kun je even goed meteen gewone koemelk geven.
    Tot een jaar is nummer twee OK, daarna is kunstvoeding onzin. Vanaf 10 maanden hoeft kv eigenlijk al niet meer hoor, en als je standaard geeft dat maakt dat voor allergie en zo niets uit.

Deel Deze Pagina