Over 3 weken mogen we over naar nr 2 van Nutrilon.. Nu drinkt dochterlief meestal rond de 800-850 cc en eet nog geen bijvoeding maar wel interesse in drinken uit een beker en lebbert dus af en toe aan mijn glas met water het is verder geen grote eter, dus verwacht ook niet dat ze binnen een paar weken een goeie hap groenten zal eten! Kan ik wel gewoon de fles naar behoefte blijven aanbieden?
Van nr 2 mag je eigenlijk max 800 cc geven, dus dan zit je net op die grens, misschien is het verstandig om even te wachten met overstappen. (Je mag er wel een liter van geven, maar dat wordt afgeraden omdat er in 800 cc voldoende bouwstoffen zitten, die extra fles zou dan teveel vullen en zorgen dat ze geen behoefte hebben aan bijvoeding) Mijn jongste weigerde ook hapjes te nemen en zat rond de 900cc fv per dag bij een half jaar. Hij heeft 2 weken extra nr1 gehad, wel begonnen te wennen met 2 flessen nr1 en 2 flessen nr 2. Na 2 weken wilde hij wel brood eten, en kon hij helemaal over naar 4x200 nr2 en een boterham. Bij 7 maand kreeg hij het fruit/groente eten pas door. Toen gingen we ook snel naar 600 cc..
Ik heb hier gewacht tot de bijvoeding een beetje op gang was en de flessen minder werden, voor we zijn overgestapt. Was uiteindelijk pas met 7,5 maand... Dat mag ook gewoon!
Bedankt voor jullie reacties.. Ik zat nog te denken... Als ik over ga op nr 2.. Zou ze dan ook niet sneller behoefte hebben aan bijvoeding? (Roep maar wat) ik ben zo bang dat ze zo'n slechte eter gaat worden..
Deepfreeze mag ik vragen hoe jij dat hebt aangepakt met hapjes eten? Hier doet ze eigenlijk gewoon haar mond niet open! Ook rapley maakt geen indruk...
Nr 2 valt wat zwaarder op de maag, dat weet ik. Ik zou allereerst een 'stevig' schema maken met de nr 1 incl. hapjes, boterham, avondeten, etc. Heb je dat in orde, kan je overstappen. Beter iets te laat overstappen dan veel te vroeg (bij wijze van spreken)
Nee waarschijnlijk niet. Nr2 is gewoon net iets anders van samenstelling, waardoor je dus minder mag geven. Het zou ook zelfs iets meer verzadigen heb ik mij laten vertellen. Straks gewoon proberen met bijvoeding en kijken wat het makkelijkst gaat. Pureren, prakken of rapley. Lukt het nog niet, gewoon een paar keer per dag proberen zonder dwang. Uiteindelijk leren ze het allemaal!
hier krijgt madammeke al wel groente en fruit wat ze wel redelijk eet. Ze drinkt ook om en nabij 800cc nr. 1. Zou je dan wachten met overstappen naar twee wanneer er ook in de ochtend er pap bij geeft?
Ze is nog geen 6 maanden, dus het hoeft ook nog niet! Wie weet doet ze het dan wel en anders even met iemand overleggen en kijken waarom ze niet wil eten.