Mijn zoontje krijgt 's ochtends nog pap uit een bordje met 180 ml melk. Tussen de middag bij het broodje krijgt hij gewone koemelk ong. 150 ml. 's Avonds krijgt hij nog een fles 150+5. Hij eet gewoon avondeten en krijgt daarna een toetje (yoghurt of kwark) Nu vroeg ik me af wanneer ik zou gaan stoppen met de avondfles van 19.00. Het is namelijk best kort op elkaar. Hij eet zijn groente en toetje rond 18.00 en om 19.00 krijgt hij dan alweer zijn flesje.
Je kunt proberen om hem in 1 keer weg te laten en gewoon te kijken wat je zoontje dan gaat doen. Misschien gaat het wel in 1 keer goed, dat is het makkelijkste natuurlijk. Mocht dat niet lukken (wat best goed mogelijk is) dan kun je rustig aan minderen in de voeding. Steeds om de paar dagen een schepje minder voeding in de fles. Water zou je op hetzelfde kunnen houden, maar zou je ook kunnen minderen dat is maar net wat je zelf fijn vind. Succes.
o dat heb ik overgeslagen denk ik... mijn dochter (25 maanden) krijgt s ochtends en s avond nog steeds een beker melk. Maar s middags krijgt ze geen melk meer hoor. Ze vind het zelf erg lekker, is een traditie geworden hier. En ze moeten toch nog 300 ml melkproducten per dag hebben?