opvolgmelk bij 2.5jaar. afbouwen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Hoe zijn de tanden dan van de Belgische kinderen.

Hier kon de tandarts toch echt zien. Buiten die kaaskiezen om dat ze schaden had door die rot fles. En ik kan alleen mijn zelf aan kijken. Het is goed gekomen maar ze heeft wel een kroon(kies) met vier jaar.;)

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #22 Roozjuh, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt: 12 jan 2015
    pff ja die tanden. haar tandjes staan niet scheef, thank god. maar heeft wel verkleuring bij de 2 voortandjes. en ik vind het zo vreselijk lelijk. het is ook gewoon niet goed voor het gebit inderdaad. dat is de aller grootste reden waarom we die fles dus weg willen. bij middag dutje net inderdaad gezegd dat de fles weg gaat en niet meer terug komt. dat die naar de nieuwe baby gaat (de broer van mijn man word vader in mei) en dat vond ze dan wel goed dat de fles naar die baby gaat. ze is helemaal bezeten van baby's dus komt wel goed uit :p heb haar een kadotje gegeven na haar dutje, omdat ze zo goed geslapen had zonder fles. en trots dat ze was..!!! :D ben helemaal happy, nu hopen dat dit zo kan blijven. fles is verstopt en de melk(verpakking) ook.

we gaan dus voor de Cold Turkey aanpak :p

mengen met gewone melk kan helaas niet want dat spuugt ze uit. al eens gedaan, kind is niet gek haha. en merk dat als we schep minder erin doen van opvolgmelk, dat ze na een uur al vraagt voor nieuwe fles. ook dat hebben we al geprobeerd. maar deze Cold Turkey aanpak lijkt te werken, Fingers Crossed voor vanavond!

3. misa

misa Niet meer actief

Goed gedaan! Succes! Laat je weten hoe het verder gaat?

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is goed :D ben nu zelf wel heel benieuwd haha. gewoon nerveus of het nu eindelijk eens gaat lukken hihi

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ja, mijn zoon van 4 krijgt bij oma in BE meestal ook nog een fles. Ik ben er ook niet voor maar het is niet dagelijks.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Of je nou een fles melk geeft mee naar bed of een beker ranja, beide niet goed voor de tanden hoor.

Mijn dochter krijgt een fles water mee naar bed als ze verkouden is, vind er niks ergs aan. Blijft dat bed en zij tenminste droog

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heb haar om 19u naar bed gebracht. Ze vroeg 1x om haar fles, uitgelegd dat die er niet meer is en dat ze beker water mocht. Na tandenpoetsen bed in, liedje gezongen zoals altijd. Ze draaide zich om, 'truste mam'

Nog half uurtje zachtjes horen protesteren en nu slaapt ze!! Mijn man kan het niet geloven en ik eigenlijk ook niet haha maar ze slaapt echt. Ze liet nog even trots aan papa zien dat ze kadotje had gehad en vertelde waarom ze die had gekregen. Ape trots dat ze was :D

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ik vond het zelf stiekem ook altijd een fijn rustmomentje met haar. Lekker bij papa of mama zitten of liggen. Wij hebben het eigenlijk gelijkelijk aan gedaan. Ze dronk gewoon steeds minder, soms niks. Zat soms alleen op die fles te kauwen. ;) Dan is het ook makkelijker en ze was natuurlijk wat jonger. 2,5 is ook een lastige leeftijd om wat gedaan te krijgen. ;)

Fijn dat het gelukt is om haar zonder fles op bed te doen. Ik hoop voor jullie dat de overgang soepel gaat.

9. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon krijgt 's avonds ook nog een fles. Lekker samen op de bank met een fles. En DAARNA de tanden poetsen en gaan slapen.
    Dus een avondfles hoeft niet te betekenen dat een kind rotte tanden krijgt het gaat erom dat deze niet in bed bij een kind wordt gelegd en een kind er de hele aan ligt te drinken. Dat wordt nl ook ontraden hier in Belgie.
    Hier wordt wel geadviseerd om een kind lekker nog een fles te laten drinken.

Deel Deze Pagina