Hoe flesvoeding warm meenemen en warm houden?

Discussion in 'Flesvoeding' started by ikkie97, Nov 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,992
    4,008
    113
    Nemen jullie wel eens flesvoeding warm mee ergens naar toe en hoe lang kunnen jullie het dan goed houden?

Ik moet vrijdag naar het cb op best wel een rottijd... ten eerste net tijdens haar slaapje, maar goed dat is tot daar aan toe. Als ik op tijd aan de beurt ben kan het allemaal net, maar als het net zoals de vorige keer weer een half uur uitloopt dan zit ik waarschijnlijk met een krijsend kind..... wat honger heeft....

Nou dacht ik eraan gewoon een fles mee te nemen zodat ik haar wat kan geven als we lang moeten wachten. Maarja hoe neem je dat mee? Als ik op visite ga neem ik gewoon poeder mee in een flesje, maak ik bij de visite water warm in de magnetron en ik giet het erbij. Maar ik geloof niet dat ze dat in de wachtruimte van het cb hebben... hoe zou ik toch een flesvoeding mee kunnen nemen?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    een thermos met warm/heet water...en dan bijvullen met koud totdat het goede temp is en dan het poeder erbij ;)

Als er geen kraan is (bij ons cb wel voor handen te wassen van de arts en zuster) dan kan je ook een spa flesje met koud water mee nemen voor te mixen en koelen.

Zo ging het altijd goed bij ons! (wel heet water, en dan mengen want koelt toch snel af in een thermos nog hoor!)

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    en water kouder maken kan altijd met koud water..maar warmer maken dan moet je warmwaterkraan of een middel hebben om het op te waremn hebben dus...vandaar het hete water en een fles koud water ;)

4. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Als ik op pad ga en twijfel of ik daar de voeding kan verwarmen neem ik een fles mee met kokend water en een flesje spa blauw. Afhankelijk van hoe het water is afgekoeld doe ik er koud bij en dan de voeding erdoor.

Afgelopen maandag wist ik dat ik max de voeding 30/45 minuten warm moest kunnen houden voordat mijn dochter zich zou melden. Moest ook naar het cb. Heb toen een iets warmere fles gemaakt en die in zo'n speciaal flessentasje gedaan. Maar aluminiumfolie werkt ook,

5. knap

knap Niet meer actief

Wat ik wel eens deed was een wat te warm flesje mee nemen en in zilverfolie wikkelen en dan bleef het even wat langer warm.
    Hier bij het cb kon ik gewoon trouwens vragen om de fles even warm te maken in de magnetron.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Je kan een flesje erg warm maken en mee nemen. Als je het binnen een uur gebruikt is het oke en hoef je niet aan te modderen in eennwachtkamer.

Wat ik doe als het rot uit komt met de fles: gewoon een klein flesje geven voor ik weg ga en dat in mindering brengen op de volgende fles....

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aangemaakte flesvoeding moet je niet warm meenemen en warmhouden hoor!
    Want niet alleen je kind groeit er erg goed op, ook allerlei bacterien en schimmels waar je kind ziek van kan worden zijn dol op warme melk...

Je kunt wel heet water in de fles doen, fles in thermostasje of handdoek meenemen en dan als het tijd is poeder dat je los meeneemt er in oplossen.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    In dat water wat langzaam af koelt komen ook bacterieen, precies hetzelfde als de aangemaakte voeding..... Je kind zal in zn verdere leven nog weleens vaker een bacterie tegen komen.

Zo lang je de melk niet langer dan een uur later aan bied is het gewoon veilig hoor.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Als je het echt maar eventjes bewaart dan kan je het inderdaad in aluminiumfolie wikkelen. Anders zou ik zelf ook liever kiezen om het ter plekke aan te maken.
    Ik heb trouwens in mijn luiertas twee speciale vakjes met van dat folie waarin je een flesje kan zetten.

10. knap

knap Niet meer actief

Spruit 11 weer we hebben het niet over uren maar over een uuuuutje en wat weet jij er nu van mama,s borst was toch altijd perfect!!! Ja je krijgt het weer van me mevrouw beter weet. Bah:x:$

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    inderdaad max dat uurtje..
    Ik heb het weleens meegenomen en dan net iets te warm klaargemaakt. Zodat het een kwartiertje later op het CB op goede temp zou zijn.. Maar als ik iets meenam, dan had hij nooit honger ;)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In water is vrij weinig waar bacterien zich op kunnen vermenigvuldigen. Melk puilt er van uit.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In water is vrij weinig waar bacterien zich op kunnen vermenigvuldigen. Melk puilt er van uit. Waarom onnodig riskant bezig zijn?

Je kunt trouwens ook even met CB bellen...op het onze staat gewoon een fleswarmer die je gebruiken kunt.

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik neem gewoon altijd een thermosje met gekookt water mee en een flesje met koud. Eigenlijk ook wanneer ik ergens anders ben waar wel een magnetron ofzo is. Vind ik net zo makkelijk. Ze zullen misschien trouwens daar ook wel een waterkokertje hebben bij je cb, bij die van mij wel omdat ze thee drinken wanneer de kindjes zijn geweest. Poedertorentje mee en flesje is zo gemaakt.

15. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

Nov 2, 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Als ik met de kleine naar cd moet en het kan mogelijk zijn dat hij fles nodig heeft, dan doe ik gekookt water (net voordat ik dan moet gaan) in de fles en poeder apaprt mee. Is het water te heet, dan wat eruit en koud erbij of even afkoelen onder de koude kraan.
    Gaan we wat langer op stap, dan doseerbakjes met poeder mee, ongeveer de helft koud water erin en een thermosfles met gekookt water mee om bij te vullen. poeder erin en hop, hij is klaar.
    Om fles warm te houden (met voeding er al in) kan je eventueel ook wat aluminiumfolie om de fles doen. Dat isoleert en houd de warmte goed vast.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,992
    4,008
    113
    Bedankt voor jullie tips!
    We zullen even zien hoe we het gaan doen!

Ik denk een flesje gekookt water en een flesje koud.
    En dan het poeder alvast in het flesje, kan ik het zo mixen :)

17. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Riskant? Haha kom op zeg....

Share This Page