Vraagje of het zo goed is...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FEE88, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ons meisje is zaterdag 4 weken en 4 dagen en woog gister 4440 gram. Wij zitten sinds zaterdag op 5 voedingen van 150+5 (voeding kv comfort ivm spugen). We kregen vorige week ook te horen bij het CB dat ze mocht doorslapen 's nachts dit deed ze al vanaf de geboorte maar we moesten haar altijd nog wakker maken ze slaapt nu al 3 nachten van 22.00-6.30/7.00 uur. Haar voedingen zijn nu meestal als volgt:

6.30 150+5
    10.30 150+5
    14.30 150+5
    18.30 150+5
    22.00 150+5

De reden dat ik vraag of dit goed is, is dat het zo makkelijk ging allemaal op een gegeven moment kreeg ze wat meer honger en gaven we af en toe bovenop de 6*120+4 nog 30+1 en na 2 a 3 dagen zat ze helemaal op 5*150+5 en die krijgt ze ook makkelijk op. Het scheelt denk ik ook wel dat ze niet meer zoveel spuugt, wel heb ik het idee dat ze wat verstopt zit ze heeft best veel moeite met haar ontlasting kan dit door de dikkere voeding tegen spugen komen? We geven haar ook voor elke voeding infacol ik weet niet of dat nog invloed heeft?

Alvast bedankt voor het kijken!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Wat een mooi schema voor deze leeftijd! Comfort zou eigenlijk juist de ontlasting wat soepeler moeten maken. De bereiding van de Comfort kan hier invloed op hebben. Wanneer dit met water wat net van de kook af is volledig wordt bereid (en daarna rustig afkoelen) werkt de vezel het beste. Of je zou eventueel tussendoor (lauwwarm) of bij de voeding zelf wat extra water kunnen toevoegen. Infacol heeft hier in principe geen invloed op.
    Succes!
    groetjes Femke

Deel Deze Pagina